12:52 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برداشت

انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
دو خودروساز بزرگ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
قیمت‌گذاری ناموفق سبب ایجاد بحران در صنعت خودروسازی شده و هر دو خودروساز بزرگ را مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کرده است. با ادامه این شرایط، فروپاشی صنعت خودروسازی کشور محتمل است.
میزان تاثیر وزیر پیشنهادی اقتصاد بر بازار سرمایه
عضو شورای عالی بورس انتخاب احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد را از انتخاب‌های خوب "رییسی" برای معرفی کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد.
عملکرد قانونمندتر و منظم تر شرکت های بورسی و فرابورسی
شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس با ابلاغ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، عملکردی قانونمندتر داشته و ساختارهای نظارت و هدایت شرکت‌ها منظم‌تر خواهد شد.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
حضور سیمانی‌ها در بورس کالا به نفع تولیدکننده، سهامدار و مصرف‌کننده
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر گفت: برای ورود سیمان به بورس کالا برنامه داشتیم و براساس آن برنامه برای حمایت همزمان از تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده اقدام به عرضه سیمان در بورس کالا می‌کنیم.
صدور و ابطال آنلاین؛ مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری
از این به بعد صندوق های سرمایه گذاری به درگاه های متنوعی برای فروش دسترسی دارند که این موضوع به عنوان مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود.
پیش بینی تورم در دولت رئیسی بر پایه ارثیه روحانی
عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی در سه بازه زمانی مختلف چه ارثیه تورمی برای ابراهیم رئیسی به جا خواهد گذاشت؟
«شستا» لیدر می‌ماند؟!
شستا به سبب در اختیار داشتن منابع قابل توجه می‌تواند سهم بزرگی در بازار سرمایه ایفا کند و در روزهای بحرانی به کمک سهامداران بیاید.
عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا؛ بزودی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا خبر داد و گفت: با ورود کل تولیدکنندگان سیمان کشور به بورس کالا این صنعت رسما از نظام قیمت گذاری دستوری خارج می شود.
پیش بینی قیمت دلار در هفته اول مرداد
آمریکا تحریم‌های جدیدی را بررسی می‌کند، تا در صورت نتیجه ندادن مذاکرات آن‌ها را عملی کند، دلار در هفته اخیر فرصت واکنش نشان دادن به این خبر را نیافت، شاید در هفته آتی تاثیر این خبر در بازار تخلیه شود.
هفته آینده عرضه سیمان حجم می گیرد
مهمترین دلیل رشد قیمت سیمان شوک ناشی از کاهش عرضه هاست که این معضل به سبب قطعی برق کارخانه‌های سیمانی رخ داده اما از هفته آینده با راه اندزی معاملات سلف سیمان این مشکل رفع می شود.
بیشترین بازدهی تا پایان سال متعلق به بازار سرمایه است
شرایط بنیادی با ثبات در کنار حذف ریسک های سیستماتیک از بازار به همراه نگاه مثبت دولت سیزدهم و مجلس به رونق بورس با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، مؤلفه های لازم برای اینکه بورس بیشترین بازدهی را تا پایان سال داشته باشد، فراهم است.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
عملکرد محوریِ کارمزد صندوق‌ها از ماه آینده عملیاتی می‌شود
میثم فدایی از عملکرد محور شدن کارمزد صندوق‌های سهامی طی یک ماه آینده بعد از انجام اقدامات نرم افزاری خبر داد.