07:49 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش تعاون

تشکیل تعاونی‌های دانشجویی با محور فعالیت‌های نوآورانه
پایگاه خبری راد: معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با هدف استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های نوآورانه و تشکیل تعاونیهای دانش بنیان، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
هینه زندگی به وقت کارگران
پایگاه خبری راد: آمار اشتغال تعاونی‌های بعد از انقلاب اسلامی، اصلاح لیست کالاهای وارداتی مرزنشینان، اعلام رقم دقیق سبد هزینه کارگران در هفته آینده،پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و توسعه فضای کسب و کار قالیبافان از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.
وقتی جو می کارید نباید انتظار برداشت گندم داشته باشید!
پایگاه خبری راد: یادداشت/اسماعیل خلیل زاده - نایب رئیس اتاق تعاون ایران و رئیس اتاق تعاون استان تهران
بانکداری سنتی دیگر جوابگوی مردم نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تحقق ۵۰ درصد از تکالیف این بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی گفت که بانک‌داری سنتی دیگر پاسخ‌گوی نیاز مردم نیست.
بیمه بافندگان فرش از محل بودجه‌های استانی
پایگاه خبری راد: در حالی که در لایحه بودجه ۹۸ سهم مرکز ملی فرش ۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده این رقم برای توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های فرش دستباف ۴۰۰ میلیون تومان است.
داستان ایجاد شفل با 100 میلیون تومان
پایگاه خبری راد: ایجاد شغل با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان و اجرای آزمایشی سامانه مهتا در فروشگاههای تعاونی از مهمترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
واردات ۵۰۰۰ تن گوسفند/ آغاز واردات لاستیک هندی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به توزیع اقلام اساسی مردم، آمادگی این ستاد برای واگذاری توزیع گوشت وارداتی توسط اتاق تعاون را اعلام کرد و گفت: با این کار دست واسطه‌ها از بازار کوتاه خواهد شد.
کارگران فصلی و ساختمانی هم سبدکالا می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری به توزیع سبدکالای کارگران ساختمانی و قالیبافان، امضای قرارداد ۲۲ میلیون یورویی در حوزه پوشاک، تشکیل اتاق‌های فکر بخش تعاون و اعلام درصد بیکاری فارغ التحصیلان اختصاص داشت.
کسب و کار های جدید و چالشی به نام ماندگاری!
پایگاه خبری راد: از نگاه بسیاری از کارشناسان، گسترش کسب وکارهای خلاقانه و نوپا بهترین راه دستیابی به رشد شتابان اقتصادی است و باید از ظرفیت فارغ التحصیلان بیکار و جویندگان کار در این بخش استفاده شود.
"اتحادیه امکان" سبد کالای کارگران را توزیع کند
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران تزریق نقدی پول را در بهبود وضع معیشت کارگران موثر ندانست و تاکید کرد: توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری، بهترین راه کمک به وضع معیشت خانوارهای کارگری است.
اولین مشتری "پرسپولیس" و "استقلال" پیدا شد
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتاق تعاون ایران از آمادگی اتاق تعاون ایران برای حضور جدی در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.
نبود آمار و اطلاعات به هنگام و دقیق یکی از نواقص بخش اقتصاد غیردولتی!
پایگاه خبری راد: هرآنچه در مورد سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی در شرایط کنونی عنوان می‌شود، بر مبنای گمانه‌زنی‌ها است و برای تعیین دقیق این سهم، نیاز به استفاده از روش‌ها و پژوهش‌های علمی و تایید مرکز آمار ایران است. با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هم اکنون برپایه آمارهای موجود سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی بین شش تا هشت درصد است.
تعاونی‌ها در واگذاری‌های شستا در اولویتند
پایگاه خبری راد: معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری اختصاص ردیف اعتباری مختص بخش تعاون در بودجه و مذاکره برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت در صورت مطرح شدن واگذاری ها در شستا اولویت با بخش تعاون خواهد بود.
مدیر عامل بورس به دلیل باطل شدن معاملات فرابورس عذر خواهی کرد
پایگاه خبری راد: در پی اختلال در هسته معاملات، هیچ یک از معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس ایران مربوط به روز گذشته (سه‌شنبه) مورد تایید این رکن بازار سرمایه قرار نگرفت و مدیرعامل فرابورس از این بابت عذرخواهی کرد.
ماجرای نامه تشکر کارگران هفت‌تپه چه بود؟
پایگاه خبری راد: کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه که ماه‌ها از دریافت حقوق و مطالبات خود عاجز مانده بودند، چندی پیش تصمیم گرفتند صدای خود را با اعتراضی چند روزه به گوش مسئولان برسانند. وزیر کار به محض آن که در جریان این رویداد قرار گرفت نماینده ویژه خود را اعزام و مامور بررسی ماجرا کرد؛ در نهایت با پیگیری‌های مستمر وزارت کار و همکاری مسئولان استانی، تلاش‌ها نتیجه داد و آرامش به اردوی کارگران هفت‌تپه بازگشت.