11:53 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باغداران

فراوری خرما؛ صنعتی که نمی‌توان نادیده گرفت...
پایگاه خبری راد: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت بیش از هفت میلیارد ریال تسهیلات به حوزه خرمای استان بوشهر سعی دارد از خام فروشی و فروش محصولات با قیمت پایین جلوگیری کند.
انارستان‌های سمنان رکوردار بیشترین عملکرد در باغات انار ایران
پایگاه خبری راد: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این‌که این استان رکوردار عملکرد محصول انار در کشور است، افزود: بیش از 65 هزار تن انار در باغات استان سمنان تولید می‌شود.
توصیه‌های هواشناسی با توجه با کاهش دما
پایگاه خبری راد: کاهش ساعات آبیاری مزارع، تسریع در برداشت کلزا و تنظیم دمای گلخانه‌ها با توجه به کاهش دما، شست وشوی درختان و بوته‌ها با آب خالص و به وسیله سم‌پاش‌ها بعد از وزش گرد و غبار و خودداری از آبیاری بیش از حد برای جلوگیری از ماندابی و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ مهرماه) است.
کاهش 40 هزار تنی تولید سیب در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: امسال 85 هزار تن انواع سیب درختی از 5000 هکتار از باغ های بارور این شهرستان برداشت می‌شود.
اقلید یک قطب تولید گردو در فارس
پایگاه خبری راد: ‌هنوز هم در شهرهای شمالی فارس خصوصا اقلید، رد کوچه باغی‌ها، پررنگ است؛ با شاخه‌های بیرون افتاده‌ی شفتالو و زردآلو و درختان سربه فلک کشیده و بلند قامت گردو.
اینجا پاییز طعم آلو می‌دهد...
پایگاه خبری راد: ‌اینجا پاییز وفادارترین فصل زیبای خداست، به اینجا که قدم می گذاری انگار درست وسط پاییز ایستاده ای! پاییز اینجا طعم آلو می دهد! طعم ناخُنگ زدن به سینی لواشک همسایه، اینجا برگ های پاییزی سرشار از شعور درختان آلوست، اینجا برگ درختان حرمت دارد، اینجا پاییز یعنی جشن شکرانه آلو!
افزایش تولید روغن زیتون ایرانی
پایگاه خبری راد: ​رییس شورای ملی زیتون از افزایش تولید زیتون روغنی و روغن زیتون در سال جاری خبر داد.
پیش‌بینی درآمد۴۰۰ میلیاردی زکات در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل، ارز به موقع و منظمی برای تامین لاستیک کامیون‌داران اختصاص می‌دهد. به گفته وی در مهرماه ۲۰۰ میلیون دلار برای این منظور اختصاص یافت و از ماه‌های آتی هر ماه حدود ۸۰ میلیون دلار به این کار اختصاص خواهد یافت.
گنجشک رنگ می‌کنند و جای قناری می‌فروشند!
پایگاه خبری راد: مدیرگروه باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: زمانی که مصرف کننده، میوه را با رنگ زرد بخرد و ترش باشد دیگر به سراغ این میوه نمی‌آید و این امر از لحاظ بازاریابی بسیار بد و تخریب کننده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته اول مهر
پایگاه خبری راد: احتیاط در چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رعایت حریم سیلابی بستر رودخانه‌ها به دلیل امکان وقوع سیلاب در استان‌های شمالی، انجام آبیاری حداقلی و خودداری از زیاده‌روی در آبیاری و ایجاد ماندآبی در پای درختان که موجب تنش آبی و خسارت به محصولات می‌شود از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای هفته اول مهرماه ارایه شده است.
 حاشیه‌ساز شدن ممنوعیت صادرات
پایگاه خبری راد: در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای صادرات انواع شیرخشک و کره را در بسته‌بندی‌های بیش از ۵۰۰ گرم از ابتدای شهریورماه ممنوع اعلام کرد، دامداران معتقدند که این اقدام دور زدن قانون بوده و اعلام ممنوعیت یا عدم ممنوعیت برای صادرات محصولات کشاورزی براساس قانون وظیفه جهاد کشاورزی است.
پسته بی پسته
پایگاه خبری راد: دبیر جشنواره ملی پسته دامغان از کاهش محصول پسته در اثر سرمازدگی به‌عنوان یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت این میوه پرطرفدار خبر داد.
پسته دوست‌ها دور هم جمع می‌شوندو جشن می‌گیرند
پایگاه خبری راد: دبیر جشنواره ملی پسته دامغان از حضور وزیر جهادکشاورزی، چندین معاون وزیر، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور، استانداران استان‌های پسته‌خیز و هنرمندان و فعالانی از 10 استان کشور در جشنواره پسته امسال خبر داد.
گرانی ۸۳ درصدی میوه تقصیر دلالان است
پایگاه خبری راد: در حالی که قیمت میوه طی هفته‌های گذشته با افزایش ۸۳ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شده است، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی معتقدند که تولید این محصولات با نوسان یا کمبود قابل ملاحظه‌ای مواجه نشده و دلالی و سودجویی عامل اصلی گرانی و افزایش غیرمنطقه‌ای قیمت میوه در بازار است.
افزایش تولید زیتون در سال جاری
پایگاه خبری راد: مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از افزایش تولید این محصول در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش تعرفه واردات روغن زیتون درصددیم تولید روغن زیتون را افزایش دهیم و این بخش نیز ضریب خودکفایی ارتقا پیدا کند.