18:20 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار نفت

روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تقاضای کوتاه مدت برای سوخت در اروپای تحت قرنطینه و آمریکا، پس از جهش چشمگیری که شب گذشته داشت، دوباره کاهش پیدا کرد.
کاهش پنج دلاری پیش بینی سیتی از قیمت نفت در سال آینده
نماد برتر- بانک سیتی دورنمای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به افزایش موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر منفی آن بر تقاضا پنج دلار کاهش داد.
نواک مسئول روابط روسیه با اوپک می‌ماند
نماد برتر-الکساندر نواک با وجود اینکه از سمت وزیر انرژی به معاون نخست وزیر روسیه ارتقا پیدا کرده است اما نماینده اصلی مسکو در اوپک خواهد ماند و به دنبال ایجاد ثبات در شرایط نوسان بازار نفت است.
احیای لیبی تولید اوپک پلاس را بالاتر برد
نماد برتر- جدیدترین نظرسنجی پلاتس نشان داد که تولید نفت اوپک پلاس در اکتبر ۲۱۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سپتامبر افزایش یافت.
واکنش وزیر انرژی عربستان به احتمال ازسرگیری صادرات نفت ایران
نماد برتر- وزیران نفت کشورهای منطقه خلیج فارس که از سران اوپک هستند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال و اعلام کردند روابط میان کشورهایشان محکم خواهد ماند و تسهیل تنشهای تجاری واشنگتن با چین، ممکن است تقاضای جهانی برای نفت را تقویت کند.
پنج عامل در روند فعلی بورس / ارزش معاملات خرد رکورد منفی ۱۰ ماهه زد !
نماد برتر- پنج عامل ، مسبب روند فعلی بورس و ادامه سقوط شاخص به کانال ۱.۲ میلیون واحدی شده و ارزش معاملات خرد به کمترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده است.
ضربه قرنطینه‌های اروپایی به دورنمای تقاضا برای نفت
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه اخیر، پیشنهادی برای هدایت نقدینگی از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه ارائه کرد.
رشد زرد زیبنده در پی ورود آبی ها به کاخ سفید
نماد برتر- با افت ارزش دلار، شاهد رشد قیمت طلا تا محدوده ۱۹۵۰ دلار بودیم تا این فلز ارزشمند معاملات هفتگی خود را با رشد ۳.۹ درصدی به پایان برساند.
تولید روزانه نفت لیبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت
نماد برتر- لیبی تولید روزانه نفت را به بیش از یک میلیون بشکه رساند که نقطه عطفی برای این کشور عضو اوپک پس از تعطیلی صنعت انرژی تحت تاثیر درگیری جناحهای رقیب در ابتدای سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.
آینده بازار جهانی نفت با بازگشت ایران پس از پیروزی بایدن
نماد برتر- طبق پیش بینی کارشناس حوزه انرژی، انتخاب بایدن تاثیر قابل توجهی بر صنعت نفت آمریکا خواهد داشت و بازگشت تدریجی ایران به بازار جهانی نفت را میسر خواهد کرد.
حمایت چهار عضو اوپک پلاس از تمدید کاهش تولید نفت
نماد برتر- سه عضو اوپک و روسیه موافق تمدید محدودیت عرضه فعلی نفت در سال میلادی آینده هستند.
انتخابات آمریکا چه بر سر طلای سیاه می آورد؟
نماد برتر- سیاست های متفاوت دو نامزد انتخابات آمریکا این شائبه را به وجود آورده که ممکن است وضعیت بازار نفت شرایط متفاوتی را در آینده تجربه کند اما با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هرچند شاهد تغییراتی در کوتاه مدت خواهیم بود اما به طور کلی وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد.
اوپک و روسیه در فکر کاهش بیشتر تولید نفت
نماد برتر- منابع آگاه از تفکر روسیه و منابع نزدیک به اوپک اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت به عنوان یکی از گزینه ها در واکنش به ضعیف شدن بازارهای نفت در اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.
ریزش بیشتر قیمت نفت در راه است؟
نماد برتر- قیمت نفت برنت هفته جاری که ابرهای تیره دورنمای تقاضا و عرضه را در بحبوحه افزایش موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در اروپا و آمریکا پوشاندند، به پایین ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.