14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار غیر رسمی

جزئیات سوال از شهردار تهران در مورد وضعیت پسماندهای پایتخت
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص سوالش از شهردار تهران درباره وضعیت پسماندهای پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.
هشدار درباره قاچاق معکوس در بازار دارو/ بهای اندک دارو در کشور و دغدغه کیفیت
پایگاه خبری راد: رییس داروخانه 13 آبان نسبت به قاچاق معکوس در حوزه دارو هشدار داد و گفت: از آنجایی که برخی داروها مانند داروی بیماران خاص گران هستند و در کشور با ارز دولتی تهیه می‌شوند، برای سودجویان صرف بر آن است که قاچاق‌شان به خارج از کشور انجام شود.
لزوم حذف دلار در تجارت خارجی و حرکت به سمت پیمان‌های پولی دوجانبه
پایگاه خبری راد: عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور با تاکید بر اهمیت حذف دلار درتجارت‌های خارجی، توضیح داد: پیمان‌های پولی دوجانبه به این صورت انجام می‌شود که بانک مرکزی هر کشور طرف معامله، در کشوردیگر شعبه ای بزند وبه جای دلار معاملات را با ارز رایج کشور خودشان انجام دهند. این پیمان پولی دوجانبه راه حلی برای فراراز تحریم دلاری امریکا است و در اجرا آن بعضی از بحث های فنی قابل حل وجود دارد؛ مانند اینکه به جای دلار، طلا را به عنوان مبنا و پشتوانه ارزش پول قرار دهیم.
هیجان و فتح قله‌های جدید در انبوهی از ریسک‌ها در بورس تهران
پایگاه خبری راد: هیجان، صف خرید، کانال شکنی‌های پی در پی و فتح قله‌های جدید در کنار موجی از ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک خلاصه‌ای از بازار پرتلاطم سهام در پنج روز کاری هفته گذشته بود.
با این دلار چه کسی خارج می‌رود؟
پایگاه خبری راد: «با دلاری که از ۱۰ هزار تومان گذر کرده، سفر خارجی نه می‌صرفد و نه دیگر جذابیت دارد. آن ارز دولتی هم که مردم برای سفر می‌گرفتند دیگر هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد که مهیج باشد.»
دلار ۵ رقمی شد
پایگاه خبری راد: بازار غیر رسمی ارز امروز نرخ تاریخی ۱۰ هزار تومان را برای دلار ثبت کرد.
صف خرید سهام برای همه منهای خودرویی‌ها
پایگاه خبری راد: روز شنبه بورس تهران شاهد صف‌های پایدار خرید در بسیاری از نمادها از جمله فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بود، اما خودرویی ها مخالف جریان بازار با افت قیمت رو به رو شدند.
بازار سهام نیازمند نقدینگی
پایگاه خبری راد: در هفته اخیر در حالی نماگر اصلی بازار سرمایه تا نزدیکی نیمه کانال ۱۱۲ هزار واحدی رشد کرد که ارزش بازار به کمتر از ۴۳۰ میلیارد تومان رسید و بسیاری معتقدند در شرایط فعلی بورس نیاز به نقدینگی بیشتری دارد
آخرین وضعیت ورود ارز صادراتی به بورس
پایگاه خبری راد: معاون بازار بورس تهران می‌گوید نمادهایی که برای گواهی صادراتی یورو و دلار در حال حاضر روی تابلو مشاهده می شود فقط مربوط به کارهای فنی است و فعلا معامله‌ای روی آن انجام نمی‌شود.
از بازار ارز چه خبر؟
پایگاه خبری راد: طی هفته گذشته قیمت ارز روند افزایشی را دنبال کرد اما دیروز با کاهش نسبی مواجه شد و امروز مقداری افزایش قیمت در بازار مشاهده شد که دلیل کاهش قیمت ، تزریق ارز از سوی بانک مرکزی عنوان می‌شود.
علت رشد یک‌باره‌ی قیمت‌ها در بورس تهران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید، تصمیم دولت و بانک مرکزی مبنی‌بر انجام معاملات روی گواهی‌های ثبت سفارش برای معاملات ارزی و به‌وجود آمدن نرخ سوم ارز بعد از نرخ ارز نیما و نرخ ارز آزاد، به افزایش قیمت دلار دامن زده و این موضوع باعث رشد شاخص بازار سرمایه شده است.
دلیل رشد بازار سهام چیست؟
پایگاه خبری راد: در این روزها در حالی بورس تهران شاهد کانال شکنی‌های پی در پی است که بسیاری معتقدند نقدینگی جدیدی به بازار سهام تزریق نشده، بلکه افزایش قیمت دلار در بازار های غیر رسمی علت اصلی این روند صعودی است.
اختلاف ۹۰ میلیونی قیمت کارخانه و بازار خودرو/ مسوولان کجایند!؟
پایگاه خبری راد: در چند هفته اخیر بازار خودرو به شدت ملتهب شده است. فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها به شدت افزایش یافته و هیچ مقامی هم پاسخگو نیست.
"سکه" صعود کرد
پایگاه خبری راد: قیمت انواع سکه در یک هفته گذشته با افزایش روبرو شده است؛ به طوری که سکه تمام با افزایش۱۶۰ هزار تومانی بار دیگر به دو میلیون تومان نزدیک شده است.
واردات محدود برخی کالاهای پیشرفته ضروری است
پایگاه خبری راد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واردات برخی کالاهای پیشرفته به منظور افزایش سطح توقع مصرف کننده و ایجاد پویایی نزد تولیدکننده داخلی ضروری است.