22:52 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اینترنت اشیاء

ارتقای تولیدات کشاورزی با بهره‌گیری از اینترنت اشیاء
پایگاه خبری راد: دانشمندان شرکت آی‌بی‌ام (IBM) به‌منظور ارتقای کیفیت و افزایش تولیدات کشاورزی قصد دارند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء به توسعه یک پلت‌فرم هوشمند بپردازند.
اینترنت اشیا در چه زمینه‌هایی می‌تواند به بهبود زندگی کمک کند؟
پایگاه خبری راد: به‌تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری فهرستی از مزایای اینترنت اشیا و گجت‌های هوشمند را منتشر کرده‌اند که به‌وضوح نشان‌دهنده بهبود زندگی شهروندان در آینده است.
بدون ارتباطات ثابت به فناوری‌های جدید نمی‌رسیم
پایگاه خبری راد: معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بدون توسعه ارتباطات ثابت در دسترسی به فناوری‌های جدید مانند اینترنت اشیاء و 5G موفق نخواهیم شد.
بدافزار جدید استخراج ارز دیجیتال کشف شد
پایگاه خبری راد: بدافزاری با نام Sustes اخیرا کشف شده است که از پردازنده قربانی برای استخراج ارز دیجیتال Monero استفاده می‌کند.
علی‌بابا پردازنده‌های هوشمند تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت چینی علی‌بابا قصد دارد نخستین تراشه پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی خود را تا سال آینده میلادی به بازار روانه کند تا به توسعه خدمات ابری و اینترنت اشیاء بپردازد.
رشد ۲۲ درصدی پروژه هوشمندسازی شهرهای جهان
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که پروژه‌های مربوط به توسعه شهرهای هوشمند در جهان تا سال ۲۰۲۲ میلادی، شاهد یک رشد و افزایش ۲۲ درصدی خواهد بود.
با این دوربین هرکسی می‌تواند مراقب شما باشد
پایگاه خبری راد: چه اتفاقی می‌افتد اگر دوربین‌هایی که فرض می‌شود شما با آن‌ها باید احساس امنیت کنید، پر از حفره‌های امنیتی باشند؟ چه می‌شود اگر کسی بتواند این دوربین‌ها را علیه شما بچرخاند و به نوبه خود به حریم خصوصی‌تان حمله کند؟
به اینترنت کودکان چه گذشته است؟
پایگاه خبری راد: ایجاد کردن فضای اینترنتی مناسب مختص به کودکان با توجه به حساسیت حضور آن‌ها در این فضا و استفاده از ابزارهای تکنولوژی اهمیت زیادی دارد و اقدامات انجام‌شده در این باره حتی مورد توجه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی هم قرار گرفته است.
همکاری غول‌های مخابراتی آمریکا و سوئد برای اینترنت‌ اشیاء
پایگاه خبری راد: شرکت آمریکایی اسپرینت با همکاری بزرگترین اپراتور اروپا، اریکسون، قصد دارد به توسعه فناوری اینترنت اشیاء (IoT) بپردازد.
چین؛ پیشگام در توسعه اینترنت اشیا
پایگاه خبری راد: دو شرکت بزرگ مخابراتی و اپراتور چینی قصد دارند با همکاری یکدیگر به توسعه فناوری‌های نوینی همچون اینترنت اشیا بپردازند.
بازار ۲ میلیارد دلاری قاچاق تلفن همراه چگونه از بین رفت؟
پایگاه خبری راد: حدود ۹۵ درصد گوشی‌های کشور قبل از طرح رجیستری به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند و اکنون طبق اعلام مسوولان، رجیستری، ارزش ریالی بازار قاچاق که بیش از ۲ میلیارد دلار در سال بود و در حوزه اقتصاد به‌صورت غیرشفاف بین مجموعه‌هایی دست به دست می‌شد را به صفر رسانده است.
کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر هوشمند می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: انرژی، محیط‌زیست، اشتغال، بهره‌وری، رشد اقتصادی و مهم‌تر از همه شفافیت از جمله چالش‌های پیش روی کشور محسوب می‌شوند که فناوری اطلاعات رکن مؤثر برای مقابله با آن‌هاست.
بهره‌برداری از نخستین مودم اینترنت اشیاء بر بستر NB-IoT ساخت داخل
پایگاه خبری راد: اپراتور اول نخستین مودم ارتباطی اینترنت اشیاء بر بستر NB-IoT ساخت داخل را در شبکه خود به بهره برداری رساند.
آینده اینترنت اشیاء؛ جهان هوشمند یا خطرناک؟!
پایگاه خبری راد: یکی از سوالاتی که همواره ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده آن است که آینده جهان با اینترنت اشیاء چگونه رقم زده خواهد شد.
عرضه مودم وای فای قدرتمند برای خانه‌های هوشمند
پایگاه خبری راد: سامسونگ قصد دارد با عرضه و انتشار یک مودم روتر وای فای پیشرفته و یکپارچه، به اتصال و توسعه اینترنت اشیا و خانه هوشمند کمک کند.