12:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایمن سازی

راهکار محققان برای رفع چالش پاشنه آشیل گاز هنگام زلزله/ایجادایستگاه کنترل مرکزی گاز درغرب تهران
پایگاه خبری راد: بر اساس مطالعات محققان دانشگاه شهید بهشتی در صورت حرکت گسل "ری" و رخداد زلزله حدود 7 ریشتر بیشترین آسیب به ساختمان‌های مسکونی وارد می‌شود؛ این محققان بر این باور هستند که در خانه‌های جنوبی که علمک گازها در زیر سقف قرار می‌گیرد، این امر موجب شکستگی و نشت گاز خواهد شد که به باور محققان کشور این بخش "پاشنه آشیل گاز" در زمان زلزله است؛ از این رو راهکاری برای جلوگیری از نشت گاز ارائه کردند.
جامعه مهندسی مقوله زمین لغزش را در طراحی پروژه‌ها لحاظ کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این که متاسفانه در مرحله طراحی توجه چندانی به مقولات مهمی مثل زمین لغزش نمی‌شود، از جامعه مهندسی خواست با لحاظ این مسایل در مطالعات اولیه و طراحی ها از بروز مشکل در فاز اجرا و بهره‌برداری طرح ها پیشگیری کنند.
۹۹درصد مغازه‌های بافت فرسوده تهران ناایمن است/اوضاع منطقه ۱۲ از همه بدتر است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته بازسازی بناهای قدیمی اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت ۹۹ درصد بافت فرسوده تهران ناایمن است. به گفته او بیشترین آسیب‌ها به منطقه ۱۲ مربوط می‌شود.
دسترسی به دهانه چاه در حال فوران 147 رگ سفید – 2
پایگاه خبری راد: مهارگران صنعت نفت در تلاشی بی وقفه موفق به پاکسازی ده ها تن فولاد در هم تنیده از میان شعله های سرکش فوران چاه 147 رگ سفید – 2 و دسترسی به دهانه چاه شدند.
سازمان نظام مهندسی کارایی لازم را ندارد / قانون جامع کنترل ساختمان تصویب شود
پایگاه خبری راد: زلزله کرمانشاه با تمام تلخی‌هایش باید فرصتی برای اصلاح قوانین، عملکرد و فرآیندهای مرتبط با ساخت و ساز باشد؛ کاری که هنوز با گذشت ۲۷ سال از زلزله رودبار و منجیل محقق نشده است.
9 ایستگاه بهره‌برداری شده خط هفت مترو در اولویت ایمن‌سازی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مترو از ایمن سازی 22 کیلومتر از خط هفت مترو با 9 ایستگاه در فاز اول خبرداد.
وام ۲۰ میلیون تومانی برای کیفی سازی مسکن روستایی
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستائی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در روز ملی روستا گفت: بنیاد مسکن استان تهران برای نوسازی واحدهایی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد پرداخت می‌کند.
دیواره آتش مسدودکننده ورودی شبکه شما
پایگاه خبری راد: در سالیان اخیر و به موازات رشد چشمگیر استفاده از اینترنت خصوصا توسط کاربران خانگی مشاهده شده که به محض شیوع یک ویروس و یا کرم جدید، اغلب قربانیان را کاربرانی تشکیل می‌دهند که فاقد مهارت های لازم در جهت استفاده ایمن از اینترنت بوده و دارای یک سطح حفاظتی مناسب نیستند.
صفحه قبل | صفحه بعد