09:48 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اقدامات دولت

لزوم رقابتی کردن خودرو، فولاد و پتروشیمی
پایگاه خبری راد: گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه جهت‌گیری این وزارتخانه به سمت حمایت از فناوری‌های پیشرفته خواهد بود، گفت: ارتقای جایگاه فناوری نوین در رقابتی کردن صنایعی نظیر فولاد، پتروشیمی و خودرو است.
لزوم رقابتی کردن خودرو، فولاد و پتروشیمی
پایگاه خبری راد: گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه جهت‌گیری این وزارتخانه به سمت حمایت از فناوری‌های پیشرفته خواهد بود، گفت: ارتقای جایگاه فناوری نوین در رقابتی کردن صنایعی نظیر فولاد، پتروشیمی و خودرو است.
کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.
وضعیت زاینده‌رود قرمز شد
پایگاه خبری راد: چندین سال است که زاینده‌رود با چالش‌های آبی مواجه شده و تامین آب چند شهر و روستا را به مخاطره می‌اندازد. این شرایط تا جایی پیش رفته که طبق گفته‌های ‌مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، کل‌آورد در سد زاینده‌رود امسال تنها ۵۴۵ میلیون مترمکعب بود که این عدد نسبت به سال‌های گذشته بسیار پایین‌تر است و عملا یک رکورد را در این بخش پشت سر گذاشتیم.
اقدام برای حل مشکل 98 هزار بنگاه صنعتی و تولیدی با پایان‌نامه‌های دانشجویی
پایگاه خبری راد: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت از انعقاد تفاهم‌نامه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با وزارت علوم خبر داد و گفت: طرح فوق به منظور ارتباط موثر دانشگاه و نیروی انسانی دانش‌محور با بنگاه‌های تولیدی و صنعتی تدوین شده و در راستای انجام تحقیقات تقاضامحور مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
نمایندگان کارگری دست به دامان رییس‌جمهور شدند
پایگاه خبری راد: نامه نمایندگان کارگری به رییس جمهور، معرفی وزیر پیشنهادی کار در هفته آینده و سهم ۱۵درصدی تعاونی‌ها در عرضه محصولات پتروشیمی مهمترین عناوین خبرهای حوزه اشتغال و تعاون در هفته جاری بود.
 دادن بسته حمایتی ۶۰۰ هزار تومانی از طرف دولت به اقشارآسیب‌پذیر
پایگاه خبری راد: سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت که بر اساس توافق صورت گرفته در جلسه غیر علنی امروز مجلس مقرر شد که در دو مرحله بسته‌های حمایتی به بخشی از مردم در هر مرحله ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود که مجموع پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
اقتصاد ترکیه در حال بازگشت به ثبات است
پایگاه خبری راد: وزیر دارایی ترکیه گفت نظم بودجه‌ای این کشور بدون مصالحه اعمال خواهد شد.
چین ۱۱۰ میلیارد دلار ارز به بازارش تزریق می‌کند
پایگاه خبری راد: با تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، بانک مرکزی چین به دنبال تزریق ۱۱۰ میلیارد دلار نقدینگی به بازار این کشور است.
منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشید
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: در صورتی‌که نرخ ارز در بازار آزاد به همین شکل پیش رود و تثبیت شود، باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو خواهیم بود.
ضرورت تسریع اقدامات دولت برای تخصیص بسته های حمایتی به محرومین
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: از رییس جمهور می‌خواهم که با توجه به شرایط اقتصادی فکر عاجلی برای تخصیص بسته‌های حمایتی به محرومین در نظر گیرد.
کاهش قیمت طلا در پی افزایش دلار
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا به دنبال رشد ارزش دلار پس از تصمیم هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا برای ادامه تحکیم سیاست پولی، کاهش پیدا کرد.
دستگیری محتکران اقتصادی در ونزوئلا
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد ۳۴ نفر از محتکران کالا در این کشور زندانی شوند.
محتکران سقوط می‌کنند یا متقاضیان کالا؟
پایگاه خبری راد: " محتکران" به مناسب‌های مختلف انبارهایشان را پر می‌کنند تا در زمان "کمبود" با عرضه اجناس احتکاری " بازار" را به نفع خود سوق دهند. آنها بازار را خوب می‌شناسند و نقششان را به خوبی ایفا می‌کنند. نقش احتکار در اقتصاد ایران چیست؟ آیا این پدیده در کوتاه مدت و یا بلندمدت بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد؟
ترامپ گروه‌های خارجی مداخله‌گر در انتخابات آمریکا را تحریم می‌کند
پایگاه خبری راد: رییس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) دستور اجرایی را امضا می‌کند که طبق آن هر کمپانی یا فرد خارجی که در انتخابات آمریکا مداخله می‌کند مشمول تحریم‌ می‌شود.