09:48 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش قیمت بنزین

چرا پرونده بنزین دوباره باز شد؟
پایگاه خبری راد: حاشیه‌های نرخ بنزین حتی زمانی که خبر می‌رسد پرونده افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی شدن بنزین بسته شده تمامی ندارد. یک روز خبر عدم سهمیه‌بندی از ساختمان دولت به گوش می‌رسد و روز دیگر مجلس نشینان بر احتمال سهمیه‌بندی و حتی افزایش نرخ بنزین مهر تایید می‌زنند.
 تصمیمی درباره سهمیه بندی بنزین گرفته نشده است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا به امروز تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین، دو نرخی شدن و سهمیه بندی گرفته نشده است. اما اگر چنانچه مصرف بنزین همچنان بالا رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد.
آمریکا تلافی می‌کند!
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا توییت، سخنرانی و حتی تماس تلفنی را امتحان کرد اما کمپین تهدیدهای وی برای وادار کردن افزایش تولید عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک حداقل به شکلی که وی می‌خواست و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، تاکنون شکست خورده است.
۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان برای گازوئیل!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که در سال ۹۵، رقمی معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به گازوئیل داده شد، گفت: اگر طرح نوسازی ۶۵ هزار کشنده اجرایی شود، در مصرف ۹.۲ میلیارد لیتر در گازوئیل صرفه جویی می‌شود.
خواب جدید سعودی‌ها برای قیمت نفت
پایگاه خبری راد: منابع صنعتی و منابع آگاه در اوپک به رویترز گفتند عربستان سعودی می‌خواهد قیمت نفت بین ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه باشد تا میان درآمد حداکثری و روند رشد قیمت‌ها تعادل ایجاد کند.
سقوط آزاد روپیه هند ادامه دارد
پایگاه خبری راد: با تداوم کاهش پیاپی ارزش روپیه هند، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، دلار از سطح ۷۱ روپیه نیز گذشت.
مجلس به هیچ‌وجه اجازه افزایش قیمت بنزین را به دولت نمی‌دهد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی پیش از سال ۹۷ و پس از آن اعلام کرد که با دو نرخی و چند نرخی کردن بنزین و افزایش قیمت مخالف است.
هند به زودی بزرگ‌ترین وارد کننده نفت جهان می‌شود
پایگاه خبری راد: موسسه مک کینزی اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۴، هند جای چین را به عنوان بزرگ‌ترین بازار نفت جهانی می‌گیرد.
همه چیز درباره بنزین ٥٠٠٠ تومانی
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس هرگونه بحث در مورد افزایش قیمت بنزین در این کمیسیون را تکذیب کرد. اما خبر بنزین ۵ هزار تومانی از کجا آمد؟
افزایش قیمت بنزین؛ شاید وقتی دیگر
پایگاه خبری راد: گرد و خاک ناشی از شایعه افزایش قیمت بنزین با خبری مبنی بر اینکه "بنزین گران نمی شود" بالاخره خوابید و به نظر نمی‌رسد حداقل تا پایان سال جاری دغدغه افزایش قیمت بنزین باز هم باعث شود مردم در پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی درست کنند و به غیر از باک خودروهای خود گالن ها را هم پر از بنزین کنند.
پرونده افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی بنزین بسته شد
پایگاه خبری راد: پس از شایعه‌های فراوانی که اخیرا در مورد افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی بنزین منتشر شد، معاون وزیر نفت به طور رسمی اعلام کرد دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد.
راه کمک به معیشت کارگران، توزیع سبد کالا نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار گفت: دولت منابع لازم برای تامین سبد کالا را در اختیار ندارد و این کار تنها از طریق بهره‌وری صندوق‌ها امکان‌پذیر است. به گفته وی، مکلف کردن کارفرمایان به تامین سبد کالا در شرایط موجود به سود بنگاه تولیدی و نیروی کار نیست.
آتش تحریم‌های نفتی ایران دامن چه کسانی را می گیرد؟
پایگاه خبری راد: آتش تحریم‌های نفتی علیه ایران دامن بسیاری از کشورها را در سراسر دنیا گرفته است؛ به طوریکه آثار آن قبل از آغاز تحریم‌ها در برخی کشورها کاملا مشخص شده و حتی این موضوع آمریکا را هم تهدید کرده است.
شایعه گرانی مردم را به پمپ بنزین‌ها کشاند
پایگاه خبری راد: حدس و گمان‌های افزایش قیمت سوخت از زمانی که در بودجه سال ۱۳۹۷ به دولت اجازه داده شد قیمت بنزین را افزایش دهد، گوشه ذهن مردم نشست به طوریکه با اینکه بسیاری از مسئولان از وزیر نفت گرفته تا نمایندگان مجلس بارها بر عدم افزایش قیمت بنزین تاکید کرده اند، باز هم هربار شایعه‌ افزایش قیمت یا دو نرخی شدن بنزین مردم را به صورت غیرعادی به پمپ بنزین‌ها کشانده و در برخی نقاط کشور مردم از ترس گران شدن بنزین در پمپ بنزین‌ها صف می‌کشند.
 دو نرخی شدن بنزین مطرح نیست
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: دو نرخی شدن بنزین در کمیسیون انرژی طرح نشده و حداقل این است که در قانون بودجه ۹۷ که تصویب کردیم دو نرخی شدن بنزین و گران کردن آن را به دولت اجازه ندادیم.