22:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش امنیت

تدبیر امارات برای کاهش جعل درهم
پایگاه خبری راد: دولت امارات متحده عربی به منظور کاهش جعل درهم نسبت به انتشار اسکناس جدید ۱۰۰ درهمی با امنیت بالا اقدام می‌کند.
مرورگر فایرفاکس جلوی ردیابی کاربران را می‌گیرد
پایگاه خبری راد: شرکت موزیلا اعلام کرده است که قصد دارد بر روی افزایش امنیت سایبری مرورگر اینترنتی فایرفاکس و حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش تمرکز بیشتری داشته باشد.
افزایش امنیت سرمایه‌گذاری هدف راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: مناطق ویژه اقتصادی در راستای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری و تسهیل در این امر ایجاد می‌شوند.
احتمال همکاری فیس‌بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به‌دنبال رسوایی‌های پیاپی و به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش قصد دارد با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری وارد همکاری شود.
شهر دوچرخه‌ها، مردم دوچرخه‏‌سوار می‏‌خواهد
پایگاه خبری راد: یزد در حالی برای رونق دوچرخه‌‏سواری تلاش می‌کند که هنوز مردمش خودروهای تک سرنشین خود را کنار نگذاشته و تن به رکاب زدن نداده‏‌اند.
توسعه ارائه خدمات آموزشی به زنان عشایر در اولویت قرار دارد
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به نقش مهم زنان در توسعه جوامع محلی و فعالیت در عرصه‌های مختلف تولیدی و خدماتی ارائه خدمات آموزشی، ترویجی و مالی به آنها در اولویت و توجه جدی قرار دارد.
سرقت حساب‌های واتس‌اپ با صندوق پست صوتی
برخی از کاربران واتس‌اپ که حساب پست صوتی داشته و گذرواژه پیش‌فرض آن را تغییر نداده‌اند، در معرض سرقت حساب‌ قرار گرفتند.
ایجاد اشتغال توسط همراه اول با تولید سیم‌کارت در ایران
پایگاه خبری راد: همراه اول با تولید سیم‌کارت داخلی توانسته فرصت شغلی برای متخصصان و کارشناسان داخلی فراهم کند.
عرضه اپلیکیشن VPN اختصاصی از سوی اپراتور آمریکایی
پایگاه خبری راد: اپراتور مخابراتی اسپرینت اعلام کرده که قصد دارد به‌منظور افزایش امنیت سایبری مشتریانش از یک اپلیکیشن موبایلی وی‌پی‌ان (VPN) اختصاصی پرده‌برداری کند.
کالیفرنیا پیشگام در امنیت دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء
پایگاه خبری راد: کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکاست که قانون امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند را به تصویب رسانده و به زودی آن را اجرایی خواهد کرد.
اینترنت اشیا در چه زمینه‌هایی می‌تواند به بهبود زندگی کمک کند؟
پایگاه خبری راد: به‌تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری فهرستی از مزایای اینترنت اشیا و گجت‌های هوشمند را منتشر کرده‌اند که به‌وضوح نشان‌دهنده بهبود زندگی شهروندان در آینده است.
ضرورت ایجاد "شتاب‌دهنده‌های تخصصی" در صنعت غذایی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از نیازهای صنعت غذایی کشور، ایجاد شتاب دهنده‌های تخصصی است.
۱۱ توصیه برای ممانعت از کلاهبرداری‌ پرداخت‌های الکترونیک
پایگاه خبری راد: با توجه به استفاده بالا از کارت‌های بانکی، احتمال وقوع جرائم و کلاهبرداری‌های مرتبط با «خدمات پرداخت الکترونیکی»، بانک مرکزی ۱۱ توصیه را برای افزایش امنیت پرداخت‌های الکترونیک به شهروندان اعلام کرد.
ارز دیجیتالی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پایگاه خبری راد: در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته اند به پول زیادی دست پیدا کنند. این گزارش به مرور و معرفی مختصری بر تعاریف و انواع مختلف ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده موسوم به cryptosurrency می پردازد.
لایحه الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو در انتظار تصویب مجلس
پایگاه خبری راد: لایحه اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودرو که برای افزایش ایمنی کودکان در خودرو و کاهش آمار تلفات کودکان درتصادفات توسط وزارت‌خانه راه و شهرسازی در دولت مطرح شد و به تصویب هیئت وزیران رسید این روزها به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این لایحه در انتطار تصویب مجلس است.