02:01 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
افزایش امنیت سرمایه‌گذاری هدف راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی

1397/08/05 20:22

افزایش امنیت سرمایه‌گذاری هدف راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی

پایگاه خبری راد: رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: مناطق ویژه اقتصادی در راستای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری و تسهیل در این امر ایجاد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری راد،«مرتضی صفدری‌زاده»، اظهار کرد: امروزه در تجارت بین‌المللی، زمان انجام کار در امر واردات و صادرات یک موضوع بدیهی بوده که همواره کشورها برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل فرآیندهای بازرگانی داخلی و خارجی، قوانین جدیدی را در یک دهه اخیر وضع کرده که ظهور مناطق ویژه اقتصادی با داشتن مزیت‌های خاص و منحصر به فرد در شریان حیاتی کشور نمونه‌ای از آن‌هاست.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این قوانین می‌توانند موجبات رونق بخشی فعالیت تجار، بازرگانان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم کنند.

صفدری‌زاده گفت: در همین راستا منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی با داشتن دو سایت مرکزی به مساحت 730 هکتار در مرکز استان و سایت مرزی خود به مساحت 100 هکتار در نقطه صفر مرزی ماهیرود(میل 78) و واقع شدن در مرکز ثقل محور ترانزیتی شمال شرق – جنوب شرق همراه با مزیت‌های منحصر به فرد و حذف بروکراسی‌های اداری توانسته نقش کلیدی را در منطقه ایفا کند.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی به‌عنوان گذرگاهی امن در شرق کشور به‌عنوان دروازه طلایی اقتصاد شرق کشور شناخته شده و با توجه به مزیت‌های منحصر به فرد خود می‌تواند همواره در راستای اعطای خدمات به متقاضیان داخلی و خارجی پیشرو باشد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال در استان و کشور و کاهش هزینه‌های تولید به‌منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف تشکیل مناطق ویژه اقتصادی است.

صفدری‌زاده تصریح کرد: ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، اجرای سیاست‌های توسعه منطقه‌ای و ایجاد قطب‌های اقتصادی و صنعتی و ارتقا سطح تکنولوژی و بهره‌گیری از فناوری‌های برتر و نوین اقتصادی جهانی از دیگر اهداف است.

وی یادآور شد: هم‌چنین فراهم کردن زمینه استراتژی نوین برای توسعه و گسترش منطقه به‌منظور افزایش تولید و صادرات و پردازش کالا یا ایجاد تغییرات در آن برای تحصیل ارزش افزوده با استفاده از امکانات بالقوه از دیگر اهداف تشکیل مناطق ویژه اقتصادی است.