09:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغال جوانان

 وام بلاعوض برای اشتغال جوانان تخصیص یابد
پایگاه خبری راد: آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: از دولت تقاضا داریم در حد توان اعتباری را جهت ارائه وام بلاعوض به جوانان بیکار با استعداد در نظر بگیرد تا هم چرخ مملکت بچرخد و هم افتخاری برای کشور اسلامی باشد.
تولید کننده مکلف به تولید کالای باکیفیت و مبتنی با استانداردهای جهانی است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بم با تاکید بر عملیاتی شدن شعار حمایت از کالای ایرانی از مردم، قوای سه‌گانه و تولید کننده خواست که در این جهت گام بردارند.
تدوین لایحه‌ راهگشای استارت‌آپ‌های فناوری
پایگاه خبری راد: بیش از حمایت مالی از کسب‌وکارهای نوپا، تسهیل قوانین و حل موانع این شرکت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل، لایحه‌ای در این باره مورد توجه مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است و وعده تدوین آن را داده‌اند.
سال ۹۷ باید سال ریشه‌کن کردن بیکاری و بزهکاری باشد
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری ریشه تمام ناهنجاری‌ها را در فقر و بیکاری می‌داند و امیدوار است که در سال ۹۷ بیکاری و بزهکاری ریشه کن شود و بانک‌ها از سودای سود و اصل پول دست بردارند.
سه برنامه‌ صنایع کوچک در راستای حمایت از کالاهای ایرانی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معتقد است که حمایت از کالای ایرانی موجب رشد کلی اقتصاد، افزایش تولید، بهبود وضعیت معیشت و اشتغال جوانان می‌شود.
شغل درست کردن سخت تر از چرخاندن سانتریفیوژ نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در ۹ ماهه پارسال ۸۱۹ هزار نفر به جمعیت شاغلان اضافه شد و حدود ۱۶ هزار نفر ناموفق ماندند، زیرا به بیکاران ما افزوده شد؛ لذا باید در این راستا بیشتر تلاش کنیم و بی تردید شغل درست کردن سخت تر از چرخاندن سانتریفیوژ نیست.
فاصله حقوق کارگران با مزد واقعی زیاد است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار اشتغال،‌ امنیت شغلی و معیشت را سه مولفه تاثیرگذار در زندگی کارگران دانست و ابراز امیدواری کرد: در مدت زمان باقیمانده از دولت یازدهم مشکل اشتغال جوانان، امنیت شغلی کارگران و معیشت خانوارهای کارگری برطرف شود.
درهای بسته اقتصاد به روی فناوری اطلاعات باز می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مهمترین اتفاق سال ۱۳۹۶ در حوزه فناوری اطلاعات را شاید بتوان نزدیک شدن هرچه بیشتر این حوزه به بخش اقتصادی یا همان اقتصاد دیجیتالی ارزیابی کرد؛ امری که ظاهرا دولت دوازدهم برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی خود به آن چشم امید دوخته است.
سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به برنامه مفصل دولت برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در سال آینده، اظهار کرد: دولت ۱۲ برنامه تعریف کرده و ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تامین مالی آن از طریق سرمایه گذاری صورت گرفته است.
۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای صرف حمایت از بافت فرسوده، حمل و نقل عمومی و ریلی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش خصوصی، اجرای پروژه‌های صنایع کوچک و طرح‌های اشتغالزایی مناطق مرزی اختصاص یابد.
کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور با بیان اینکه کارآفرینی برابر با اشتغال نیست، گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست، زیرا امکان اینکه برخی کارآفرینی ها اشتغال را کاهش دهد نیز وجود دارد، از این رو کارآفرینی و اشتغال رابطه مستقیمی ندارد، کارآفرینی به معنای خلق فرصت و شکار لحظه ها است.
شرایط کاهش سود تسهیلات تولید مهیا نیست/ باید به صنایع کوچک جان داد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استفاده از ظرفیت حداکثری ۴۰ هزار واحد کوچک صنعتی را آرزوی این سازمان دانست و اعلام کرد: با شرایط فعلی امکان کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به بخش تولید وجود ندارد.
مذاکره برای رفع فیلتر سایتهای کاریابی دارای مجوز
پایگاه خبری راد: سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از تمامی کسب‌وکارهایی است که در چارچوب ضوابط و مبتنی بر قواعد بازار خدمت‌رسانی می‌کنند.
سهم 1.35 درصدی مهارت آموزی از بودجه آموزشی کشور
پایگاه خبری راد: با اینکه سهم مهارت آموزی در ایجاد اشتغال بر کسی پوشیده نیست اما سهم آن از بودجه آموزشی سال آینده کشور فقط 1.35 درصد است.
چین چطور واحدهای تولیدی خود را حفظ کرده است؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه بازار IT تا ۲۰ سال آینده اشباع شده است، گفت: باید روی بخشهایی متمرکز شویم که هم نیاز بازار کار است و هم نیروی جویای کار دارد. او معتقد است تا زمانی که به تولید پایدار نرسیم و جوانان بیکار را به کار نگیریم، سیاستهای اشتغال به نتیجه نمی‌رسد.