20:48 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغالزا

برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی
نماد برتر- امروزه دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و یکی از مهم‌تریـن پیشران های این پیچ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان یک فناوری تحول آفرین و پیدایش زیست بوم فضای مجازی است که با تأثیر فزاینده خود در حال شکل دادن به تمام عرصه‌های زندگی حقیقی است به نحوی که امروزه فاصله بین مجاز و حقیقت در این فضا به صفر رسیده است.
ستاری: اشتغالزایی دانش‌بنیان‌ها رشد ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر خود به استان قزوین خط تولید فیلم پلاستیکی چند لایه لمینت شده و سلفون حرارتی را در شهرک کاسپین افتتاح کرد.
آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری برآورده شد...
نماد برتر- راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، تعیین سقف زمانی انعقاد قراردادهای موقت کار،‌تصویب سند ملی کار شایسته و امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران از مهمترین اقدامات وزارت کار در سال گذشته بود.
تاثیر کرونا بر بازار کار
نماد برتر- اعلام رقم هزینه ماهانه زندگی کارگران، تاثیر ویروس کرونا بر بازار کار و مشاغل ایران و درخواست از سازمان تعزیرات برای ورود به بازار فروش وسایل غیراستاندارد ایمنی کار از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و اشتغال بود.
۱۵۰۰ فارغ التحصیل کشاورزی جذب بازار می‌شوند
نماد برتر- مدیر اجرایی طرح ملی تکاپو می‌گوید با اجرای طرح تولید مبتنی بر قرارداد، بیش از ۱۰۰ هزار کشاورز تحت پوشش قرار گرفته و زمینه اشتغال به کار ۱۵۰۰ فارغ التحصیل کشاورزی فراهم می‌شود.
برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست
نماد برتر- مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار با بیان اینکه هیچگاه برای دریافت تسهیلات دیر نیست به جوانان توصیه کرد: قبل از شروع هر کاری ایده داشته باشند تا بتوانند طرح خود را پشتیبانی و پیگیری کنند.
بیشترین اشتغال سال ۹۸ متعلق به چه بخشی است؟
نماد برتر- معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به ایجاد ۴۲۸ هزار شغل در یکسال منتهی به پاییز ۱۳۹۸ گفت: بخش قابل توجهی از این مشاغل در بخش خدمات و بنگاههای خرد و کوچک بوده و ۳۸ درصد مشاغل ایجاد شده طی این مدت بیمه شده‌اند.
۳۹۰ واحد صنعتی احیا شدند
پایگاه خبری راد: معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های افزایش تولید صنایع کوچک، میزان تولید ۵۸۹ واحد صنعتی کوچک کشور حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت.
حذف یارانه دهک‌های ثروتمند با چاشنی احتیاط
پایگاه خبری راد: در حالی که هفته گذشته موضوع حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی باز هم در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشارهای بیرونی این کار باید با احتیاط انجام شود.
ایجاد ۱۲۰۰ اقامتگاه گردشگری با حمایت صندوق کارآفرینی امید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری و بوم گردی خبر داد.
سرنوشت ایران ایرتور چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: سرنوشت ایران‌ایرتور که واگذاری‌اش حواشی زیادی از قیمت بسیار پایین تا طی نشدن مراحل قانونی آن داشته و حالا که رییس سازمان خصوصی‌سازی پس از استعفا بازداشت شده و مالک این شرکت هواپیمایی نیز در سفر خارجی به سر می‌برد، تا کجاها پیش می‌رود؟
استراتژی اوپک هم به کار نفت نیامد
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه صعود کرد، اما قیمت‌ها به دلیل استمرار نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای انرژی، با نخستین کاهش هفتگی خود در سه هفته گذشته روبرو شدند.
۱۰ درصد مردم دنیا از تعاونی‌ها پول در می‌آورند؛ در ایران چطور؟
پایگاه خبری راد: گزارشهای جهانی حاکی از آن است که ۱۰ درصد شاغلان در سراسر جهان در تعاونی‌ها مشغول به کارند و منبع اصلی درآمدشان از کسب و کارهای تعاونی است.
هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به بدهی آمریکا
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بدهی آمریکا در مسیر ناپایداری قرار گرفته است.
انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون
پایگاه خبری راد: برگزاری یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار،حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.