16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در فصل زمستان
پایگاه خبری راد: اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما، برداشت و حمل محصولات باغی به انبارهای استاندارد تا قبل از آغاز بارش بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۰ تا ۱۴ دی‌ماه) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
 نانوحسگری با پوست موز ساخته شد!
تیمی از پژوهشگران دانشگاه مازندران با بهره‌گیری از ترکیبات موجود در پوست موز نانو حسگرهای ارزان‌ قیمتی را سنتز کردند که قادر به اندازه‌گیری یکی از انواع اسیدهای آمینه‌ موجود در خون انسان با دقت و سرعت قابل قبولی است.
 برای حفظ سلامت قلب در بیماران دیالیزی چه کارهایی باید انجام شود؟
پایگاه خبری راد: بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در مبتلایان به نارسایی کلیوی است.
تأکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های رفتاری و نرم به دانشجویان
پایگاه خبری راد: مدیر مدرسه اشتغال شریف گفت: دانشجویان برای پیدا کردن شغل، مهارت‌های رفتاری و نرم را بیاموزند.
منفی شدن رشد باروری در بعضی استان‌ها!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه زمانبندی موالید افزایش یافته که دولت باید در این زمینه وارد شود، گفت: سالخوردگی جمعیت دغدغه ایران نیست اما اگر مدیریت نشود، در آینده به بحران تبدیل خواهد شد.
راه های مقابله با سرماخوردگی در فصل سرما
پایگاه خبری راد: زمانی که احساس بیماری به سراغ شما می‌آید، بررسی و در نظر گرفتن علائم اهمیت دارد.
آشغال‌های دوست‌داشتنی بچه‌های امروز
پایگاه خبری راد: هر نسلی کودکی‌اش را با سرگرمی دوران خودش سپری کرد. یک نسل با تیله‌بازی،‌ یک نسل با کارت‌بازی و حالا این شما و این نسلی که عاشق آشغال‌بازی است؛ آشغالی به نام «تِرَش‌پک»!
تاثیرات ریاضت و فشار اقتصادی در انگلیس!
پایگاه خبری راد: بر اساس یک گزارش تازه در انگلیس،‌ میلیون‌ها کودک از افزایش موج فقر در این کشور رنج می‌برند.
 «زلزله» بر وضعیت روحی و روانی کودکان چه تاثیری دارد؟!
پایگاه خبری راد: اگر مداخلات روانی به موقع و صحیح صورت نگیرد، کودک دچار نوعی استرس مزمن می‌شود که تا بزرگسالی و حتی تا پایان عمر نیز همراه او خواهد بود.
با «عصاره بنه» به جنگ آکنه بروید
پایگاه خبری راد: جوش صورت یا آکنه، یک بیماری پوستی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان آزار می‌دهد. پژوهشگران ایرانی برای رفع این مشکل پوستی، طی یک فعالیت پژوهشی، عصاره گیاه دارویی "بنه" را مورد آزمایش و تأیید قرار داده‌اند.
علت «افسردگی» در فصول پاییز و زمستان چیست؟
پایگاه خبری راد: یک روانشناس تخصصی کودک و نوجوان ضمن بیان اینکه هنوز علت دقیق افسردگی در فصول سرد از نگاه روانپزشکان مشخص نشده است گفت: اما به نظر می‌رسد تأثیر عرض جغرافیایی بر اختلالات خلقی به واسطه تغییرات دسترسی به نور خورشید به طور چشمگیری در بروز این امر موثر باشد.
۱۱ درصد افراد بالای ۲۵ ساله‌ ایرانی مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند
پایگاه خبری راد: مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت گفت: تقریبا از سه دهه قبل موجی از بیماری دیابت نوع دو در دنیا آغاز شده و روبه افزایش است.
عامل "کشتارِ کالیفرنیا" یک ارتشی سابق و دچار آسیب روانی بوده است
پایگاه خبری راد: پس از تیراندازی در یک کافه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، پلیس فرد مهاجم را شناسایی کرده است.
"مرض شیرین" گریبانگیر سالی ۴۰۰هزار ایرانی
پایگاه خبری راد: رییس انجمن دیابت ایران ضمن ارائه آخرین آمار دیابت در دنیا و ایران، گفت: در کشور کمبود دارویی در این بیماری نداریم اما ما با کمبود آموزش صحیح برای پیشگیری از دیابت روبرو هستیم و به همین دلیل سالانه حدود ۴۰۰هزار نفر به دیابتی‌ها افزوده می‌شود.