20:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان گیلان

 در برخی محورهای مواصلاتی مه گرفتگی وجود دارد
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا از مه گرفتگی در برخی محورهای مواصلاتی خبر داد و به رانندگان توصیه کرد تا قبل از آغاز سفر از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کنند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز
پایگاه خبری راد: خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع غلات، محفاظت از کندوهای زنبور عسل با توجه به سوز و سرما، جمع‌آوری ضایعات و سرشاخه‌های آلوده به بیماری­‌ها و آفات گیاهی و خودداری از تراکم دام‌ها به دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی، بخشی از توصیه‌هایی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز اعلام شده است.
از لغزندگی برخی محورهای مواصلاتی تا مسدود شدن شش محور
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا از مسدود بودن شش محور مواصلاتی کشور خبر داد.
باران و مه گرفتگی در جاده‌های ۹ استان
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش باران و مه گرفتگی محورهای مواصلاتی ۹ استان خبر داد.
راه‌آهن ارومیه آماده افتتاح است/ مشکلی برای تامین ریل نداریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که اقدامات اجرایی لازم برای خط ریلی ارومیه به پایان رسیده و این مسیر هفته آینده با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.
مادر جنگل‌های اروپا در ایران چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: مدیر محلی پروژه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گفت: از جنگل‌های هیرکانی با نام فسیل زنده یا موزه طبیعی نیز یاد می شود چرا که بسیاری از گونه‌های گیاهی موجود در این جنگل‌ها امروزه به صورت فسیل در اروپا یافت می‌شوند و شواهد علمی نشان می دهند که سابقه تاریخی این جنگل ها به دوران سوم زمین شناسی (ژوراسیک) یا همان عصر دایناسورها باز می گردد.
خودداری از چرای دام در مسیر رودخانه‌ها
پایگاه خبری راد: خودداری از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل سیلابی شدن رودخانه ها، قطع غذادهی در مزارع فضای باز پرورش ماهیان قزل آلا در صورت بارندگی شدید از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۸ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
حمایت سازمان جنگل‌ها از شرکت‌های زراعت چوب
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه ۷۵ هزار هکتار تعهد زراعت چوب داریم، گفت: از طریق زراعت چوب باید ۶۰۰ هزار متر مکعب چوب مورد نیاز کشور را تامین کنیم اما می‌توانیم از طریق توسعه زراعت چوب وارد معادلات صادرات و واردات چوب شویم.
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های ایلام
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، ضمن تشریح وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها، از کاهش حجم ترافیکی بازگشت زائرین اربعین در محورهای ایلام خبر داد.
از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی تا خودداری از صیادی
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت ذرت به دلیل کاهش دما و احتمال خطر سرمازدگی، مراقبت از دام‌های تازه متولد شده در برابر سرما، خودداری از انجام عملیات صید و صیادی به دلیل مواج بودن دریا، آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات پائیزه مثل کلزا، گندم، جو و سبزیجات پائیزه و جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی مربوط به روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۰ تا ۱۳ آبان) است.
پرونده‌های مفاسد اقتصادی در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی است
پایگاه خبری راد: رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: پرونده‌های مفاسد اقتصادی در اولویت رسیدگی دستگاه قضایی گیلان قرار دارد و مراحل دادرسی در محاکم بدوی و تجدیدنظر به سرعت و دقت طی می‌شود.
توصیه‌های ۵ روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: تأمین سوخت و تنظیم دمای مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش پنج درجه‌ای دما در روز آخر هفته، تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی و کاهش دور آبیاری مزارع پنبه به علت کاهش دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای بازه زمانی امروز تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشورارایه شده است.
منطقه آزاد انزلی از ظرفیت بالایی در حوزه دانش‌بنیان برخوردار است
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: زیرساخت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه دانش‌بنیان در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.
بارش باران در اغلب محورها/گرد و غبار و کاهش دید در محورهای ایلام و کرمانشاه
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راههای کشور را تشریح کرد.
ترافیک سنگین در محور ایلام-مهران/بارش پراکنده باران در برخی محورها
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا آخرین وضعیت راههای کشور را تشریح کرد.