10:56 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان سمنان

 ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت تصویب شد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: تا پایان سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۸ بودجه در اختیار داریم و این منابع در سال ۱۳۹۸ هم با موافقت رییس‌جمهوری عینا آمده است.
بیشترین عامل مرگ و میر یوزپلنگ‌ها، تصادفات جاده‌ای است!
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قبول داریم حداقل تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ‌ها را می‌توان کنترل کرد ولی نیاز خیلی جدی به همکاری وزارت راه داریم متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت راه اولویتی در حوزه محیط زیست ندارد.
مردم سمنان از روحانی چه انتظاراتی دارند؟!
پایگاه خبری راد: آب و نان از جدی ترین مطالبات مردم استان سمنان از دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور است.
روحانی چه پروژه هایی را افتتاح کرده است؟!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح و بهره برداری و کلنگ زنی 13 طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی شهرک های صنعتی استان همزمان با سفر رئیس محترم جمهور و هئیت دولت به استان سمنان خبرداد.
به کشاورزان سمنان به جای پول چغندر پیشنهاد شکر می دهند!
پایگاه خبری راد: در برخی مواقع کارخانه داران به علت نداشتن نقدینگی پرداخت مبلغ چغندرقند به کشاورزان را به تأخیر می‌اندازد و یا به بهره بردار پیشنهاد تحویل شکر به جای پول را می‌دهد.
از لغزندگی برخی محورهای مواصلاتی تا مسدود شدن شش محور
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا از مسدود بودن شش محور مواصلاتی کشور خبر داد.
توجیه‌پذیر شدن انتقال آب خزر به سمنان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت: تدوین و نهایی شدن سند توسعه آب استان سمنان عاملی شد که طرح‌های انتقال بین حوزه‌ای آب در استان، از جمله انتقال آب دریای خزر توجیه پذیری داشته باشد.
تولید در سمنان با زجر زیاد!
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، گفت: متاسفانه با تصمیمات خلق الساعه، بی‌برنامگی، نبود نقشه راه و استراتژی مشخص در حوزه تولید، فشارهای داخلی را روز به روز بر خود بیشتر می‌کنیم.
لغو اولین پرواز سمنان - مشهد/ عذرخواهی معاون استاندار از سمنانی‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس کارگروه صنایع و معادن اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران با اشاره به اینکه فقدان صنایع مادر به عنوان عامل محرک، چالش بزرگ مازندران در حوزه صنعت است، گفت: پشتیبانی و حمایت از صنایع مادر راه نجات از مرگ صنایع در این استان است.
ایلام و کرمان بیشترین و کمترین تورم را داشتند
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در مهرماه سال جاری مربوط به استان ایلام با ٣٩.٩ درصد و کمترین آن هم مربوط به استان کرمان با ٢٦.١ درصد است.
بازگشت جنجالی گورخرها به کویر!
پایگاه خبری راد:احیای زیستگاه‌ها و انتقال حیات ‌ وحش در دنیا و حتی در ایران سابقه زیادی دارد.
سدی که با خشک کردن سد دیگر ساخته می‌شود!
پایگاه خبری راد: سد فینسک از جمله سدهایی است که با هدف تامین آب شرب منطقه سمنان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت اما پس از انجام مطالعه و آغاز عملیات اجرایی این سد مخزنی، بر روی رودخانه سفیدرود در استان سمنان که از سرشاخه‌های اصلی منابع آبی سد شهید رجایی ساری نیز محسوب می‌شود، با اعتراضات فراوان در رسانه‌ها مواجه و باعث شد تا مطالعات سد و عملیات اجرایی آن حداقل به صورت آشکار متوقف شود.
دام‌های عشایر سمنان دستکاری ژنتیک شده‌اند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور عشایری استان سمنان از تلاش برای افزایش زادآوری و زایش دام‌ها به عنوان یکی از برنامه‌های این اداره کل نام برد و اضافه کرد: در همین ارتباط اقدامات زیادی در استان شروع کردیم و موفق شدیم که میزان زایش گله‌های دام را به 120 درصد برسانیم.
از تکثیر تا مرگ گورخرهای ایرانی در اسارت
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ گورخر در زیستگاه‌های طبیعی و ۸۵ رأس از این گونه در سایت‌های تکثیر و پرورش وجود دارد، چرایی تلف شدن پنچ گونه گورخر را در عملیات انتقال از خارتوران به پارک ملی کویر تشریح کرد.
ایوانکی پذیرای سرریز جمعیت تهران می‌شود
پایگاه خبری راد: شهر جدید ایوانکی در ۵۵ کیلومتری تهران که منتظر طرح در هیات وزیران است به جذب سرریز جمعیت پایتخت و کمک به توسعه صنعتی منطقه سمنان کمک خواهد کرد.