15:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان اصفهان

بازدید از سدها در ایام نوروز آزاد است
پایگاه خبری راد: به‌ مناسبت بزرگداشت دوم فروردین روز جهانی آب، امکان بازدید از تأسیسات تامین آب شامل سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور در ایام نوروز برای علاقه‌مندان و مسافران نوروزی فراهم شده است.
مهم‌ترین وقایع آب و برق در سال۹۷
پایگاه خبری راد: سال ۹۷ با درخواست کمک وزیر نیرو از مردم برای گذر از تنش‌های آبی شروع شد، سالی که پر از تنش و بحران برای وزارت نیرو بود به‌گونه‌ای که طبق گفته خود مسؤولان آبی در ۵۰ سال گذشته وضعیت منابع آبی بی سابقه بوده در بخش برق نیز پس از گذشت سال‌ها با جداول خاموشی روبرو شدیم که فشار سنگینی را به وزارت نیرو تحمیل کرد.
انتقاد نماینده فلاورجان در مورد نحوه جاری شدن آب در زاینده رود
پایگاه خبری راد: نمیانده مردم فلاورجان در مجلس در انتقاد از نحوه‌ جاری شدن آب زاینده رود گفت: دستور رئیس جمهور برای جاری شدن آب زاینده رود، از سراب تا تالاب گاوخونی است. اجازه دهید که همه مردم استان اصفهان، لذت جاری شدن آب زاینده رود را در نوروز درک کنند.
قیمت واقعی نشود، قاچاق سوخت ادامه می‌یابد
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان گفت: تا زمانی که نرخ سوخت واقعی نشود، قاچاق سوخت از استان‌های مرزی همچنان وجود دارد.
توسعه اکوسیستم نوآوری در گرو ایجاد زیرساخت‌های نوآوری در سراسر کشور است
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان، پول در اولویت پنجم و ششم قرار دارد، در این باره گفت: ایجاد زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری از مهم‌ترین اولویت‌های این حوزه است که فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری در این زمینه در جایگاه بالایی قرار دارد.
درخواست یک نماینده برای دقت در رسیدگی به پرونده سکه ثامن
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعتماد مردم را بزرگترین ثروت دانست و خواستار دقت در رسیدگی به پرونده سکه ثامن شد.
کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب یک رویداد استارت‌آپی
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی نخستین رویداد استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی کشور در دانشگاه اصفهان گفت: این رویداد به عنوان طرح ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی از هشتم تا دهم اسفند ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
تصمیمات حوزه کشاورزی، مبنای کارشناسی و علمی ندارد
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات حوزه کشاورزی مبنای علمی ندارند و برای حل مسائل باید به خرد جمعی کارشناسان و گروه‌های مرجع رجوع کنیم.
بارش برف و باران در بیشتر جاده‌های کشور
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران و برف در بسیاری محورهای مواصلاتی کشور طی امروز (۲۰ بهمن ماه) خبر داد و گفت: تردد با زنجیر چرخ در محورهای زنجان - طارم و پاوه- جوانرود الزامی است.
رشد 65 درصدی بهرمندی روستائیان از آب سالم
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو اظهار داشت: اکنون ۷۵ درصد روستانشینان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.
تأمین مالی 14 میلیارد یوان پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران
پایگاه خبری راد: مجری قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران گفت: کل ابر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران نیازمند 44 میلیارد یوان اعتبار است که 14 میلیارد یوان آن تامین شده و با تامین بقیه اعتبارات تا چهار سال آینده روی ریل قرار خواهد گرفت.
بالاترین نرخ تورم مربوط به کدام استان‌ است؟
پایگاه خبری راد: اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی بالاترین میزان تورم ثبت‌شده در استان‌های ایران پرداخت. بر این اساس استان آذربایجان شرقی در حوزه شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی، بالاترین نرخ تورم ماهانه را به نام خود ثبت کرده است.
دریچه‌های سد زاینده‌رود بازگشایی شد
پایگاه خبری راد: دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت یک بامداد امروز (دوشنبه) بازگشایی و آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شد.
توقف طرح توسعه فرودگاه اصفهان
پایگاه خبری راد: نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه به دلیل محاصره اقتصادی و با خروج ترامپ از برجام، شرکتی که قرار بود طرح توسعه فرودگاه را انجام دهد، از کار پا پس کشید و امیدواریم برای توسعه فرودگاه اصفهان سرمایه گذاران داخلی وارد عمل شوند.
انتخاب مدیران ارشد از داخل مجموعه وزارت راه و شهرسازی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این وزارتخانه باید تمام مدیران و مدیران ارشد از داخل خود مجموعه راه وشهری انتخاب شوند، گفت: برنامه اصلاح نظام اداری از جمله طرح‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در قالب ۱۰ برنامه آن را دنبال می‌کند.