08:55 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته بازار

سوءاستفاده از نام لیزینگ‌ها در ثبت‌نام خودرو
پایگاه خبری راد: در شرایط فعلی و در حالی با افزایش قیمت خودرو و داغ شدن بازار ثبت نام برای پیش فروش، سوء استفاده‌هایی نیز در این میان انجام می‌شود که انجمن ملی لیزینگ هشدار داد که مشتریان در زمان خرید خودرو نسبت به اعتبار شرکت‌ها و اشخاص آگهی دهنده تحت نام لیزینگ دقت کنند.
فروش قطره‌چکانی لوازم‌خانگی‌/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بازار لوازم خانگی میزبان افزایش قیمت است کالاهای ایرانی تا ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند، توزیع قطره‌چکانی و نفروختن کالا هم مزید بر علت شده و متقاضیان را سردرگم کرده است. در این میان دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های متولی سکوت کرده و پاسخگو نیستند اما نایب رئیس اتاق اصناف ایران می‌گوید عوامل بسیاری در بروز چنین مشکلاتی دخیل بوده و کمترین تقصیر بر گردن واحدهای صنفی و فروشندگان است.
سیاست‌های فعلی وزارت کشاورزی عرصه را بر صنعت مرغداری تنگ‌تر می‌کند
پایگاه خبری راد: در خبرها داشتیم که مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست‌های پیشین این وزارتخانه مبنی بر یکپارچه سازی صنعت مرغ گوشتی، یک شرکت زنجیره‌ای را در یکی از استان‌ها افتتاح کرد. به همین بهانه و همچنین به خاطر آشفته بازار اخیر واردات نهاده‌های دامی با استفاده از ارز دولتی که می توانست کمک حال صنعت در شرایط فعلی باشد بر آن شدم نکاتی را خدمت ایشان و همکارانشان یادآور شوم.
چه فرقی می کرد؟ باز هم می رفتند!
پایگاه خبری راد: مگر می شود وزیر صنعت کشور متوجه تفاوت ها نشود و نداند که اگر بر اساس برنامه ریزی اولیه سایت رنو در ایران کار خود را آغاز می کرد، در پایان سال میلادی فعلی باید دو خودرو داستر و سیمبل را روانه بازار می کرد و ...
مردم مراقب کلاهبرداران پیش‌فروش خودروهای وارداتی باشند
پایگاه خبری راد:یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌فروش خودروهای وارداتی تنها در یک صورت کلاهبرداری و تقلب نیست و آن اینکه واردات توسط نمایندگی‌های داخلی برندهای خودرویی انجام شود.
باز هم گرانی در بازار لبنیات/ روزه سکوت ناظران ادامه دارد
پایگاه خبری راد: قیمت انواع محصولات لبنی به ویژه شیر که نرخ مصوب دارد طی روزها و هفته‌های گذشته با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مواجه شده است، در حالی که دستگاه‌های متولی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و حتی صنایع لبنی حاضر به پاسخگویی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن آن نشدند.
چرا کالایی که تولید می‌کنیم وارد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری واردات بی‌رویه را موجب بیکار شدن جوانان و فلج شدن تولید داخل دانست و گفت: در شرایط حاضر به مدیریت صحیح بازار نیاز داریم.
تب بازار خودرو کم شد اما؛ از بین نرفت
پایگاه خبری راد/محمد علی رفیعی
سیاست بی.ام‌.و در آشفته بازار برزیل
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی بی ام‌ و اعلام کرد با وجود رشد سریع بازار خودروی برزیل، برنامه‌های توسعه کسب‌و‌کارش در این کشور را به دلیل فقدان سیاست‌گذاری در زمینه صنعت و تنش‌های سیاسی متوقف کرده است.
اختلاف ۹۰ میلیونی قیمت کارخانه و بازار خودرو/ مسوولان کجایند!؟
پایگاه خبری راد: در چند هفته اخیر بازار خودرو به شدت ملتهب شده است. فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها به شدت افزایش یافته و هیچ مقامی هم پاسخگو نیست.
گشت و گذاری در آشفته بازار مسکن
پایگاه خبری راد: فصل نقل و انتقال مستاجرین فرارسیده است؛ هوا که داغ می‌شود بازار اجاره مسکن هم داغ می‌شود؛ هر سال اکثر آنهایی که اجاره‌نشین هستند قصد می‌کنند چند متری به خانه اجاره‌ای خود اضافه و به خانه‌ای بزرگتر در منطقه‌ای بهتر نقل مکان کنند اما گویا امسال قضیه برعکس است و تازه اول آوارگی و دردسر مستاجرینی است که باید روی تمام برنامه‌های خود خط بکشند و فعلاً رویای صاحبخانه را تعبیر کنند که چند برابر مبلغ سال گذشته را طلب می‌کند.
از استانداردهای 85 گانه تا شورای رقابت؛ همه به ضرر صنعت و مردم
پایگاه خبری راد: مطالبات مردم و صنعت خودرو اجازه اجرای کامل استانداردهای 85 گانه را نخواهد داد.
سرمایه‌های سرگردان چرا به صنعت نمی‌روند؟
پایگاه خبری راد: کاهش نرخ سود بانکی در سال گذشته علاوه‌بر التهاباتی که در بازار ارز و طلا به وجود آورد، یک خلأ مهم در اقتصاد کشور را هم هشدار داد و آن عدم وجود زیرساخت‌های صنعتی موثر برای جذب سرمایه‌های خارج شده از بانک‌ها بود؛ صنعتی که می‌تواند محقق‌کننده کلیدواژه‌های "تولید"، "ارزش افزوده" و "اشتغال مولد" باشد.
سال‌های سختی که بر کارفرمایان گذشت
در سالهای گذشته برخی از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی،‌ سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تجربه کردند و به دلیل شرایط پایگاه خبری راد: حاکم بر اقتصاد، رکود و تورم، تحریم‌های خارجی، نبود نقدینگی، افزایش هزینه‌ها، ناتوانی در پرداخت حقوق و دستمزد و عدم تامین مواد اولیه قادر به پرداخت حقوق و دستمزد و حق بیمه‌ کارگران خود نبودند. این امر تعطیلی برخی از بنگاه‌ها، اخراج و ریزش نیروهای کار و عدم پرداخت بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی را رقم زد و این سازمان را بر آن داشت تا برای وصول بدهی خود و بازگرداندن رونق به کارخانه‌ها، تصمیماتی در بحث بخشودگی جرایم کارفرمایان اتخاذ کند.
افزایش قیمت‌های چند میلیون تومانی در بازار خودرو
پایگاه خبری راد: خرید و فروش در بازار خودرو کشور همچنان در رکود به‌سر می‌برد و با توجه به اتفاقات رخ داده طی چند هفته گذشته و البته تصمیم آمریکایی‌ها برای خروج از برجام، رکود بیشتر نیز شده است.