23:54 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

مجوزها را باطل کنید، بازار به حال عادی برمی‌گردد!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است برخورد با احتکارکنندگان و اخلال گران بازار با جریمه نقدی چند صد میلیون تومانی و پلمپ چند روزه جواب نمی‌دهد و تعزیزات و سازمان بازرسی باید مجوزهای واردات و صادرات و کسب و کار یک عده را باطل کند تا بازار به حالت عادی خود برگردد.
دولت ارز می‌دهد پای نظارتش هم بایستد!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار گفت: شرکت‌هایی که به گرانی دامن می‌زنند درصدد ضربه زدن به مردم و دولت هستند و عملاً سیستم نظارت و قیمت‌گذاری در بازار را که در اختیار دولت است، از بین می‌برند و نقش دولت را تضعیف می‌کنند؛ لذا اگر دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهد، پای نظارتش هم بایستد.
خوابی که بازار برای افزایش دستمزدها دید
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش غیرموجه قیمت برخی کالاهای اساسی و اقلام مصرفی از مسئولان مربوطه و سازمان تعزیرات خواست تا برخورد جدی‌تری با متخلفان بازار داشته باشند.
باید بساط دلالان جمع شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فساد، هر صنعتی را از بین می‌برد بر ضرورت مبارزه با این پدیده تاکید کرد و از دستگاه‌های نظارتی خواست که بساط دلالان را جمع کنند.
دو راه‌حل یک اقتصاددان برای جبران کاهش فروش نفت
پایگاه خبری راد: عصر روز دوشنبه، دوم اردیبهشت ۹۸ (۲۲ آوریل) کاخ سفید به‌طور رسمی اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران تمدید نخواهد شد و این یعنی با پایان مهلت ۶ ماهه معافیت خرید که آن هم برای ثبات بازار جهانی نفت مقرر شده بود، از تاریخ دوم مه (۱۲ اردیبهشت) سال جاری میلادی، کشورهای ایتالیا، تایوان، ترکیه، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هند و یونان نیز مانند دیگر کشورها حق خرید نفت ایران را نخواهند داشت در غیر این صورت با جریمه‌هایی از جانب آمریکا روبرو خواهند شد.
تاخت و تاز دست‌دوم‌ها در بازار خودرو
پایگاه خبری راد: پراید تا یک سال قبل خودروی ارزان قیمتی بود که تقریباً بیشتر افراد جامعه می‌توانستند با حدود ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان آن را خریداری کنند اما اکنون این خودرو نیز به اصطلاح شاه نشین قیمت‌ها شده است.
سیلاب بهاره؛ مهمان پرخرج در سال سخت اقتصاد
پایگاه خبری راد: سیلاب بهاره مهمان ناخوانده تعطیلات نوروزی بود که علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر جانی، باعث بروز خسارات سهمگینی بر پیکره اقتصاد کشور شده است. آسیب دیدن زیرساخت‌های ارتباطاتی، ریلی، جاده‌ای و مسکونی تنها بخشی از خسارات سیل در نوروز ۹۸ است.
نگاه‌های متناقض به صنعت خودرو، دردسرساز می‌شود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه خودرو، مشکل اصلی صنعت خودرو نگاه‌ها و به دنبال آن انتظارات متناقض از این صنعت است. اکثرا خودروسازان داخلی خصوصی هستند که دولت تنها برایشان ایجاد خسارت کرده و برای جبران هم از افزایش غیرواقعی قیمت‌ها استفاده می‌کند.
بیماری «ارتفاع» چیست و چگونه درمان می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مسافرت می‌تواند بیماری‌های مختلفی را به‌همراه داشته باشد. اغلب اوقات این بیماری‌ها به نوعی مرتبط با یک بیماری مزمن در فرد هستند.
متعادل‌سازی صنعت خودرو در سایه رونق تولید
پایگاه خبری راد: به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، نامگذاری سال به نام رونق تولید نشان می‌دهد که می‌شود با ارائه راهکارهای مناسب و رفع موانع تولید به همت تصمیم‌گیران این حوزه، سبب خروج از نابسامانی بازار در سال جاری و برون رفت از چالش‌های صنعت خودرو شد و رونق تولید را راهکار مناسبی برای متعادل‌سازی نظام عرضه و تقاضای خودرو در سال ٩٨ دانست.
قیمت نفت رکورد زد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت برنت روز پنج‌شنبه تحت تاثیر ادامه کاهش عرضه از سوی صادرکنندگان عضو اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ صعود کرد.
نان‌های آجری، عیدی دستفروشان «پروانه»!
پایگاه خبری راد: پارکینگ مجتمع تجاری «پروانه» در خیابان جمهوری تهران سال‌هاست که جمعه‌ی هر هفته میزبان دستفروشان است. «پارکینگ پروانه» یا «بازارِ پروانه» در طول این سال‌ها برای بسیاری از مردم تهران به عنوان جایی برای خریدوفروش اشیای قدیمی، صنایع دستی و چیزهایی که در هیچ دکانی پیدا نمی‌شود شناخته شده است.
چه شد که به واردات گوشت یخی روی آوردیم
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان در بازار تاکید کرد.
دستمزد کارگران را شناور کنید
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است: اگر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار در مورد رقم دستمزد کارگران به نتیجه مثبتی نرسند، جلسات مزد را حتی اگر به سال بعد موکول شود، ادامه خواهند داد.
 دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی اقدامی فوری و ضربتی انجام دهد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین کالاها و کنترل قیمت‌ها گفت که دولت نباید در این خصوص حالت انفعالی به خود بگیرد و باید ضمن نظارت، اقدامی فوری و ضربتی انجام دهد.