01:51 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

عربستان به آرامکو امتیاز نفتی ۴۰ ساله داد
پایگاه خبری راد:عربستان سعودی به شرکت نفتی دولتی آرامکو یک امتیاز ۴۰ ساله برای بهره برداری ازذخایر هیدروکربن این کشور داد که بخشی از آْماده سازی برای عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو است.
پادشاه عربستان طرح پسرش برای عرضه سهام شرکت "آرامکو" را متوقف کرد
پایگاه خبری راد: پادشاه عربستان رویای ولیعهد عربستان در مورد شرکت نفت "آرامکو" را برهم زد، به طوریکه سه منبع مرتبط و آگاه به مسائل عربستان سعودی فاش کردند، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و پدر ولیعهد جوان این کشور این رویا را برهم زده است.
عربستان منکر توقف عرضه سهام آرامکو شد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی اخبار منتشره مبنی بر اینکه برنامه فروش سهام غول نفتی آرامکو در بورس متوقف شده است را تکذیب کرد.
چین به آغوش انرژی روسیه می‌رود
پایگاه خبری راد: اگر چه چین از تعرفه‌های پیشنهادی روی واردات نفت خام آمریکا پا پس کشیده است، اما این اقدام ضرورت متنوع کردن منابع تامین این کشور را بارز می‌کند و اقداماتی که چین اکنون در پیش می‌گیرد این کشور را قادر خواهد ساخت در تعاملات آتی از نفت به عنوان کارت برنده خود استفاده کند.
چرا چین به خرید نفت ایران ادامه خواهد داد؟
پایگاه خبری راد: با بازگشت تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران و ادامه جنگ لفظی میان دو کشور، چین نیز وارد معرکه شده است.
رویارویی ایران با عربستان در جلسه آینده کمیته نظارتی اوپک
پایگاه خبری راد: بیژن زنگنه، وزیر نفت، در نشست سپتامبر کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک باروسیه و سایر متحدانش به منظور حفظ سهم بازار نفت خود شرکت خواهد کرد.
صادرات نفت به کانادا ادامه دارد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی بدنبال توقف تجارت جدید ریاض با اتاوا، به مشتریان کانادایی اطمینان داد تامین نفت از اختلافات میان دو کشور متاثر نخواهد شد.
ترکیه به خرید گاز طبیعی از ایران ادامه می‌دهد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی ترکیه یک روز پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد هر کس با ایران معامله کند، با آمریکا معامله نخواهد داشت، اظهار کرد ترکیه مطابق با قرارداد تامین بلندمدت، به خرید گاز طبیعی از ایران ادامه خواهد داد.
سود غول نفتی روسیه سه‌برابر شد
پایگاه خبری راد: سود خالص روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، به مدد تولید و قیمت‌های بالاتر در سه ماهه دوم امسال بیش از سه برابر شد.
روس ها، شریک دزد و رفیق قافله؟!
پایگاه خبری راد: روسیه طی دو سال گذشته مشتری ثابت توسعه میادین نفتی و حتی نفت خام ایران بوده اما در روزهایی که تحریم‌های اعلام شده از سوی آمریکا نزدیک‌تر می‌شود، روس‌ها که خود را رفیق استراتژیک نفتی ایران نشان داده‌اند، در شرایطی تولید نفتشان را بالا برده‌اند که این اقدام تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را تقویت می‌کند.
عربستان ترمز افزایش تولید نفت را کشید
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی که اخیرا متعهد شده بود عرضه نفت را برای مهار رشد قیمت‌ها افزایش دهد، ماه میلادی گذشته تولید خود را کاهش داد.
عربستان انتقال نفت از تنگه باب‌المندب را ازسرگرفت
پایگاه خبری راد: عربستان انتقال نفت از طریق تنگه باب‌المندب را از امروز (شنبه) از سرگرفت.
نفت صعود کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از اینکه در دو روز گذشته تحت تاثیر افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و تشدید نگرانیها نسبت به اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن کاهش یافته بود، روز پنج شنبه در سطح بالاتری معامله شد.
سایه روشن روابط نفتی ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: بازخوانی تاریخ نفت ایران حاکی از آن است که روس‌ها از همان ابتدا که نفت در جغرافیای کشورمان کشف شد به مشارکت در صنعت نفت ایران و توسعه میادین علاقه‌مند بودند؛ به طوریکه هر دو کشور بارها پای میز مذاکره رفتند اما هیچ قرارداد بزرگی تا اسفند سال گذشته بین دو کشور امضا نشده بود. با این حال نقش روس ها به قدری در نفت ایران پررنگ بوده که حتی از قِبل آن شایعه نفت در برابر کالای روس هم دهان به دهان چرخید.
کاهش قیمت نفت برنت در پی تداوم جنگ تجاری
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز دوشنبه جهت یکسانی نداشتند و در حالی که نفت آمریکا پس از چهار هفته کاهش، رو به افزایش گذاشت، نفت برنت در نتیجه تنش‌های تجاری که روی بازارها تاثیر منفی گذاشته بود با کاهش قیمت روبه‌رو شد.