16:42 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

احتمال افزایش قیمت خودرو درصورت بی توجهی به مشکلات قطعه سازان
نماد برتر- سخنگوی انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه دو حوزه بانکی و مالیاتی، صنعت قطعه‌سازی را دچار مشکلات فراوان کرده است، نسبت به تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و در نتیجه آن افزایش بیکاری و افزایش قیمت خودرو در بازار، در صورت عدم رسیدگی عاجل هشدار داد.
"ختوقا" خریدار و فروشنده نبود
نماد برتر- گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، فروشنده و خریدار سهام هیچ شرکت بورسی نبود.
بهشت جدید تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی
نماد برتر- تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی تایوانی نظیر فاکسکان و پگاترون در میان شرکتهای آسیایی هستند که در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین به دنبال جابجایی زنجیره تامین از چین و ساخت کارخانه های جدید در مکزیک هستند.
همکاری ۲۰۰ شرکت در ساخت واگن ملی
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ساخت تجهیزات حمل‌ونقل ریلی شهری و واگن ملی گفت: تحولی که اکنون در حال رخ دادن است این است که در حقیقت یک جهش تولید در عمق اتفاق افتاده است. به جای این که ظرفیت ساخت داخلی ۳۰ درصد باشد الان در بحث ساخت واگن ملی این ظرفیت به ۸۵ درصد رسیده است. چنین فرآیندی، از شروع تا زمان افتتاح در یک سال و نیم طی شده است.
پیوند اقتصاد کشور به تحولات خارجی خطای راهبردی است
نماد برتر-حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته‌ی دولت در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره‌ی مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه‌گذاری، ارزش پول ملی و نیز فضای مجازی، تأکید کردند: باید با جدیت کامل، موانع تولید را رفع و برای حل مشکلات، همت بیشتر گماشت.
ادغام دو غول خودروسازی جهان کلید خورد
منابع آگاه از تلاش دولت ژاپن برای ادغام خودروسازی نیسان و هوندا خبر دادند.
ساخت پوشش‌های فوق مقاوم با کاربرد در صنایع از سوی محققان
نماد برتر- گروهی از محققان به فرمولاسیون پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم دست یافتند که در 3 شاخص خوردگی، سایش و چسپندگی نسبت به مشابه خارجی برتری دارند.
شروط بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات "امریه" و "پروژه جایگزین خدمت"
نماد برتر- شرکت‌های دانش بنیان برای بهره‌مندی از تسهیلات "پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی" و "امریه" ملزم به ارائه اظهار نامه مالیاتی هستند و افراد متقاضی باید در ۳ ماه اخیر در شرکت بیمه شده باشند.
ساخت توربین‌های بخار برای صنایع مادر با مزیت رقابتی با نمونه آمریکایی و اروپایی
نماد برتر- توربین بخار برای صنایع حیاتی و مادر در کشور محصول دانشی گروهی از محققان یک شرکت دانش بنیان است که از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های اروپایی و آمریکایی است و کاربردی شدن آن در صنایع از خروح ارز جلوگیری خواهد کرد.
کاهش ارزبری 153 میلیون یورویی از مسیر داخلی سازی تولید تا انتهای امسال
نماد برتر- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به برنامه های امسال این خودروساز در راستای نهضت ساخت داخل، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، با کمک مهندسان و کارگران شریف ایرانی، تا انتهای سال جهش تولید از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، 153 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.
دعوت از دانش‌بنیان‌ها برای رفع نیازمندی‌های صنعت دریایی
نماد برتر- رویداد ملی تقاضا محور و ایده محور صنایع دریایی به منظور رفع نیازهای فناورانه کشور از سوی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در شهریورماه برگزار می‌شود.
واردات هواپیما در دوران تحریم/ راه‌اندازی پرواز آلمان در انتظار مجوز
نماد برتر- رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به واردات تعداد زیادی هواپیما در ایام تحریم به کشور اظهار کرد: رایزنی‌های مختلف صورت گرفته و مجوز پرواز آلمان را برای ایران‌ایر گرفته‌ایم اما منتظر مجوز وزارت بهداشت این کشور هستیم.
گلایه قطعه‌سازان از بانک مرکزی!
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو کشور، برخلاف آنکه تمامی صنعتگران و نهادها به دنبال جهش تولید هستند بانک مرکزی با عدم تخصیص ارز و تامین نیاز قطعه‌سازان، دو صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را زمین‌گیر خواهد کرد.
سردرگمی قطعه‌سازان از ناهماهنگی تعطیلات تابستانی خودروسازان
نماد برتر- در پی ناهماهنگی زمان تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ضمن تاکید براینکه اعمال تاریخ‌های متفاوت برای تعطیلات تابستانی دو شرکت خودروسازی موجب بی‌نظمی در تولید قطعات و تامین کسری‌ها خواهد شد، خواستار انتخاب زمان واحد برای اعمال این تعطیلات شد.
خط تولید لیزرهای فیبری راه‌اندازی شد
نماد برتر- خط تولید لیزرهای فیبری با کاربری جوشکاری و پردازش برای کاربرد در صنایع گوناگونی مانند نفت و گاز و خودروسازی راه‌اندازی شد.