14:49 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

افسار قیمت خودرو در دست کیست؟
نماد برتر- افزایش قابل توجه قیمت خودروها موضوعی است که حرف و حدیثهای زیادی را به دنبال داشته است. در همین رابطه رییس شورای رقابت به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در بخش قیمت‌گذاری کارخانه‌ای محصولات خودروسازان و معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تنی چند از فعالان این عرصه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید
نماد برتر- مدیرعامل شرکت راه‌آهن از بهره‌برداری از ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید شامل واگن‌های مسافری، واگن‌های باری و لوکوموتیو با ارزشی بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰۰ قطعه تجهیزات ریلی در داخل تولید می‌شود و در حوزه چرخ مونوبلوک و سیستم ترمز ملی به خودکفایی رسیده‌ایم.
از خروج ۵.۶ میلیون دلار ارز جلوگیری شد
نماد برتر- سال گذشته و با بومی‌سازی بسیاری از قطعات مورد نیاز، پتروشیمی جم از خروج ۵.۶ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.
کاهش ارزبری میزهای ساخت داخل به ۱۰۴۵ میلیون یورو رسید
نماد برتر- بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تا پایان مرداد ماه امسال ۱۱ میز ساخت داخل برگزار شده، کاهش ارزبری این میزها به ۱۰۴۵ میلیون یورو رسیده و بخش فولاد و مس بیشترین سهم از کاهش ارزبری را به خود اختصاص داده‌اند.
تولید ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک با حمایت صندوق نوآوری
نماد برتر- یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار موفق به ساخت ربات‌های تزریق پلاستیک در کشور شده است.
نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ۱.۷ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در GDP، گفت: این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و بخش خصوصی ICT در توسعه صنعت در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است.
کرونا تقاضای بسته‌بندی را افزایش داد
نماد برتر- رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از کاهش صادرات در این صنعت در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت که ویروس کرونا در مقطع کوتاهی که مرزها بسته شده بود بر صادرات این صنعت تاثیر منفی گذاشت، اما به دلیل افزایش تولید اقلام بهداشتی، ضدعفونی و حتی برخی انواع مواد غذایی، تقاضای بسته‌بندی چاپ در زمان کرونا افزایش داشته است.
وبیناری برای تأمین نیازهای فناورانه صنعت فولاد ایران در حوزه تحول دیجیتال
نماد برتر- مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد، وبینار نخستین رویداد از سلسله رویدادهای ۳S یا (Smart،Steel manufacturing ، Startup event) را ۲۳ مهر ماه امسال از ساعت ۹ الی ۱۳ برگزار می‌کند.
پیش نویس بسته سیاستی ارتقای صنعت خودرو آماده شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تدوین سند سیاست های صنعتی کشور، برای صنایع پیشران بسته های سیاستی در حال تهیه است و در این راستا پیش نویس سند سیاست های ارتقای صنعت خودرو آماده شده است
گردونه ایران‌خودرو برای انتخاب برندگان از میان بیش از ۳۲۰ هزار نفر چرخید
نماد برتر- ظهر امروز (سه‌شنبه) مراسم قرعه‌کشی طرح پیش‌فروش مشارکت در تولید ایران‌خودرو میان بیش از ۳۲۰ هزار نفر ثبت‌نام‌کنندگان این مرحله از فروش برای ۴۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در قالب پنج محصول این خودروسازی در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد.
انتشار «واگویه» برای هنرجویان سه‌تارنوازی
نماد برتر- مجموعه قطعات و تمرین‌هایی برای سه‌تار نوشته آرش احمدی‌نسب در قالب کتابی با عنوان «واگویه» منتشر شد.
دومین شرکت نیروگاهی در سال ۹۹ در فرابورس عرضه می شود
نماد برتر- مدیرعامل شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس با اشاره به اینکه روند ورود نیروگاه‌ها به بازار سرمایه شتاب بیشتری گرفته و اخیرا دو نیروگاه آبادان و گیلان عرضه اولیه شده‌اند، گفت: ۴۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام نیروگاه برق و انرژی پیوند در نماد «بپیوند» برای نخستین بار از طریق بازار اول فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود.
سفارش اپل برای تولید ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G
نماد برتر- شرکت اپل از تامین کنندگان خود درخواست کرده حداقل ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G به همراه مدلهای جدید اپل واچ، آی پد ایر جدید و هوم پد برای اواخر امسال تولید کنند.
عرضه نرم‌افزاری برای دسترسی به موسیقی با لحاظ کردن حقوق صاحبان آثار
نماد برتر- با هدف دسترسی و خرید آسان‌تر موسیقی، یکی از شرکت‎‌های فناور اپلیکیشن‌هایی را در این حوزه با لحاظ کردن حقوق ناشران و صاحبان آثار موسیقی عرضه کرد.
توسعه تکنولوژی‌هایی برای توانبخشی از راه دور در روزهای شیوع کرونا/مشکلات صادرات محصول
نماد برتر- مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان این که شیوع کرونا باعث ایجاد رکود و ضرر برای شرکت‌های دانش‌بنیان فناور شد از روی آوردن این شرکت‌ها به توسعه تکنولوژی‌های روز برای توانبخشی از راه دور خبر داد.