21:25 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هواپیما

لغو ممنوعیت پرواز جت جنجالی بوئینگ در آمریکا
نماد برتر- دولت آمریکا پس از سوانح مرگباری که ۲۰ ماه پیش به توقف پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس بوئینگ منجر شد، سرانجام با رفع ممنوعیت پرواز این هواپیما موافقت کرد.
پروازهای آزمایشی ایرفرانس-کی ال ام برای حمل واکسن کرونا
نماد برتر- شرکت هولدینگ ایرلاین ایرفرانس-کی ال ام در میان ایرلاینهایی است که برای چالش حمل میلیونها دوز واکسن کووید ۱۹ که باید در شرایط دمایی خاصی نگهداری شوند، آماده می شود.
اثرات کرونا بر اقتصاد ایران و جهان
نماد برتر- یک کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشتی با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد جهان، دو سناریو را برای ادامه این وضعیت ترسیم کرده و به بررسی هر دو حالت پرداخته است.
پرسشی درباره شناسایی مسافران کرونایی
نماد برتر- مسئولان آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها می‌گویند هنوز به بانک اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند. این درحالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز اجازه سفر ندارند و طرح محدودیت‌های جاده‌ای از امروز آغاز شده و تا تطعیلی دوهفته‌ای کشور نیز کمتر از سه روز باقی مانده است.
پروازهای جدید با قیمت‌های عجیب؟
نماد برتر- در جدول نرخی جدیدی که روز گذشته برای پروازهای داخلی منتشر شد، هشت مسیر پروازی نسبت به نرخنامه قبلی اضافه شده و برخی از آن‌ها با وجود آنکه از نظر مسافت، تفاوت چندانی با مسیرهای مشابه‌شان ندارند، قیمت‌های بسیار بالاتری دارند و در این میان تبریز – بندرعباس با حداکثر نرخ یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان صدر نشین است.
شلوغ‌ترین مسیرهای پرواز جهان در دوران کرونا
نماد برتر- تاکنون هیچ بحرانی به شدت پاندمی ویروس کرونا به صنعت هواپیمایی ضربه نزده و باعث زمین گیر شدن هزاران هواپیما و متوقف شدن سفر به دلیل محدودیتهای جابجایی نشده بود.
اعمال محدودیت‌های تردد با رصد موبایلی کرونایی‌ها
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز شنبه اول آذر ماه، ممنوعیت و محدودیت‌های تردد به همراه دیگر پروتکل‌های جدید برای مشاغل و مردم اعلام و اجرایی شده و درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن‌ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.
آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما+ هشدار وزیر
نماد برتر- قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی بالاخره مشخص شد و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بلیت‌های خود را نهایتا تا۱۰ درصد بالاتر از نرخنامه خرداد ماه امسال بفروشند و به گفته وزیر راه و شهرسازی گرانفروشان به تعزیرات معرفی می‌شوند.
بازی‌هایی مثل فیفا بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد
نماد برتر- عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران درباره مفیدبودن بازی‌های کامپیوتری برای مغز انسان گفت: فواید بازی‌های کامپیوتری تا حد زیادی ثابت شده است، اما در عین حال که مخالفت‌های عدیده‌ای با آن می‌شود. در تحقیقات نشان داده شده است که بازی‌هایی مثل فیفا، بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.
مسافرت بدون ارائه نتیجه آزمایش کرونا ممنوع شد / زمان اجرا
نماد برتر- معاون وزیر بهداشت از ممنوعیت هرگونه جابجایی مسافر از طریق هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه آزمایش کرونا از ۲۸ آبان خبر داد.
 مجلس در برابر افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما کوتاه نمی‌آید
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از تمام ظرفیت های قانونی خود برای برخورد با افزایش غیر قانونی قیمت بلیت ایرلاین ها استفاده خواهیم کرد.
کدام ایرلاین ها به دستور وزیر راه مبنی بر بازگشت قیمت بلیت هواپیما بی توجهی کردند؟
نماد برتر- مهرماه بود که انجمن شرکت های هواپیمایی ایران نرخ نامه ی جدید بلیت هواپیما را منتشر کرد که بر اساس آن به بهانه ی کرونا و گرانی نرخ ارز، از اول آبان قیمت کف هر دقیقه پرواز از ۳ هزار به ۸ هزار تومان افزایش پیدا می‌ کرد و در نتیجه آن قیمت بلیت بین ۱۵۵ تا۳۰۰درصد گران شد.
دلیل فرود اضطراری ATR تهران-دزفول در مهرآباد
نماد برتر- مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به دلیل خاموش شدن یکی از موتورها با نقص فنی مواجه شده و مجبور به فرود اضطراری شد.
مسیر پروازی قشم به افغانستان و ترکیه در مسیر اجرا
نماد برتر- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: به منظور توسعه پروازهای بین المللی از این جزیره و در راستای اهداف این سازمان، راه اندازی سه پرواز رفت و برگشت به مقصدهای کابل، هرات و استانبول در دستور کار قرار گرفت.
بلیت هواپیما ارزان می شود / غیرقانونی بودن تعیین کف قیمتی
نماد برتر- رئیس سازمان هواپیمایی از برگزاری نشستی برای بررسی هزینه‌های ایرلاین‌ها خبر داد وگفت: تعیین کف قیمتی از سوی ایرلاین‌ها غیرقانونی است و بامتخلفان برخورد خواهد شد.