11:58 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نقره

عرضه ۸۳۸ هزار تن سیمان تیپ ۱ و ۲ در تالار نقره‌ای
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، امروز میزبان عرضه ۸۳۸ هزار و ۶۹۰ تن سیمان تیپ ۱ و ۲ است و براساس اعلام قبلی بورس کالا، سایر انواع سیمان نیز در روزهای یکشنبه هر هفته عرضه خواهد شد.
افزایش قیمت طلا تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا
قیمت طلا در بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، اندکی بالا رفت اما همچنان در بازه معاملاتی اخیرش مانده است.
موافقت کمیسیون صنایع مجلس با عرضه خودرو در تالار نقره ای
چنانچه خودرو در بورس عرضه شود و بازار خودرو جایگاه خود را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در بین مردم از دست دهد، در آینده ای نزدیک شاهد تنظیم شدن عرضه و تقاضای بازار خودرو و همچنین خروج از قیمت گذاری دستوری خواهیم بود.
شفافیت معاملات سیمان از کانال بورس کالا امکان پذیر است
بورس کالا شفاف‌ترین و عادلانه‌ترین سیستمی است که می‌تواند علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری که نتیجه آن ایجاد رانت های چند هزار میلیارد تومانی است به تنظیم قیمت ها کمک کند.
تفنگ‌داران سیمانی شستا بدون مشتری ماندند!
برای سیمان آبیک، ساوه و خوزستان آخرین هفته تیرماه چندان خوش‌یمن نبود.
افزایش اندک قیمت طلا با افزایش آمار ابتلا به کرونا
قیمت طلا در معاملات تحت تاثیر عقب نشینی بازده اوراق قرضه و نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.
زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
۳۶۰ همت ارزش معاملات "ذوب" در بورس‌کالا
نگاهی به معاملات هفته گذشته منتهی به ۱۱ تیرماه ذوب آهن حاکی از آن بوده که ارزش معاملات هفتگی در بورس کالا به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
کاهش مجدد قیمت طلای جهانی
نماد برتر - قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته قرار گرفت.
وال استریت جان گرفت!
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورس وال استریت در آستانه ثبت رکوردهای جدید قرار گرفتند.
ریزش جهانی، به دلیل کرونای هندی
نماد برتر - نگرانی از گسترش گونه هندی کرونا به جهان، بورس های مختلف را فرو ریخت.
صعود در بازارهای جهانی به بهانه کرونا
نماد برتر - قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.
«وپترو» نَمادی که سهامداران را نقره داغ کرد
نماد برتر - ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در پایان فروردین‌ماه به ۲۳ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال رسیده که این ارزش نسبت به پایان اسفندماه تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد.
تاثیر قیمت طلا بر روی بیت‌کوین
نماد برتر - تحلیلگران می گویند تلاش هفته گذشته اونس طلا برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار که پیش از این شکسته شده بود، می تواند کمک کند این فلز ارزشمند به بالای مرز ۱۹۰۰ دلار بازگردد.
طرح بایدن بورس آمریکا را زمین زد
نماد برتر- شاخص های مهم بورس وال استریت در واکنش به طرح جدید دولت بایدن ریزش کردند.