06:40 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ماشین

سودسازی درخشان صنایع بورسی در سال ۹۹
بررسی اجمالی سال مالی صنایع بورسی طی سال ۹۹ نسبت به سال پیشین نشان می دهد بیشتر صنایع بورسی توانستند در بازه زمانی مذکور سود خالص و سود تقسیمی بیشتری را نسبت به سال ۹۸ به ثبت برسانند. بر اساس آمار ها از میان ۴۷ صنعت فعال در بازار تنها ۴ صنعت از رشد سود خالص جاماندند و در زمینه سود تقسیمی نیز تنها یک گروه نتوانست در رالی صعودی EPS صنایع بورسی قرار داشته باشد. در این میان صنایع بزرگ بازار مانند فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی از گروه های برجسته صعودی در این دوران بودند.
جدال نیروهای درونی و بیرونی در بازار سهام
در روزهای گذشته روندهای درونی بازار سمت و سوی نزولی داشته اما عوامل بیرونی می‌توانند بورس را بالا بکشند.
چهارشنبه پرنوسان شاخص بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه ششم امرداد ماه) شاخص بورس تهران روز پر نوسانی را سپری کرد؛ به گونه‌ای که شاخص کل بورس که در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد افزایش یافته بود، در ساعات پایانی کاهش یافت و به یک میلیون و ۳۱۶ واحد رسید.
"مادیرا" در چهار ماهه ۳۱۱.۱ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد
شرکت صنایع ماشین های اداری ایران با ارائه عملکرد چهار ماهه سال جاری، ۳۱۱.۱ میلیارد تومان درآمد محقق کرد.
شفافیت معاملات سیمان از کانال بورس کالا امکان پذیر است
بورس کالا شفاف‌ترین و عادلانه‌ترین سیستمی است که می‌تواند علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری که نتیجه آن ایجاد رانت های چند هزار میلیارد تومانی است به تنظیم قیمت ها کمک کند.
آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه پیشرفت
پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پیشرفت (۳۰ درصد تأدیه) از روز چهارشنبه ۶ امرداد ۱۴۰۰ به مدت ۵ روز کاری آغاز می‌شود.
سایه کرونا بر فروش خودرو در چین
خودروساز چینی BYD ، در نیمه اول سال کمتر از مدت مشابه در سال 2019 ، اتومبیل سواری کاملاً برقی فروخته است.
پرداخت خسارت ضرر و زیان ناشی از قطعی برق به صنعت سیمان
دولت با نصح صریح قانون موکلف است خسارت ناشی از قطع برق کارخانه های سیمان را پرداخت کند. سیمانی ها با تصمیمات اخیر وزارت نیرو با ضرر و زیان های سنگینی مواجه شدند که باید میزان دقیق آن محاسبه شود، سپس با دولت پای مذاکره نشست.
نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه تصویب شد
سازمان بورس و اوراق بهادار، دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه را با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی تصویب کرد.
نمایش سود ۲۲۰ ریالی در نمایشگرهای مادیران
مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹، با حضور ۷۷،۷۷ درصد از سهامداران در محل شرکت مادیران برگزار شد.
شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
"فاراک" صادرات نداشت
نماد برتر- شرکت ماشین سازی اراک در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰، فروش حاصل از صادرات نداشت.
«بترانس» و جهش 80 درصدی سود
نماد برتر - «بترانس» در سالی که گذشت توانست مقدار بیشتری در بازارهای صادراتی بفروشد و زمینه برای رشد 80 درصدی سودآوری و درآمدزایی را فراهم کند.
دلخوری سهامداران از سود «مداران»
نماد برتر - ثبات روند سودآوری سال‌های گذشته این شرکت نتوانست شرایط ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران به وجود بیاورد.