08:16 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ماست

رقم بزرگی از کاربران تلگرام قبل از فیلترینگ کسر شده است/ وزیر پاسخگو باشد
نماد برتر-نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از زمان استقرار CDN های تلگرام در کشور، می بایست ترافیک استفاده از این پیام رسان با نرخ داخلی برای کاربران محاسبه می شده درحالیکه با نرخ بین الملل و چندبرابری نسبت به ترافیک داخلی مورد محاسبه قرار گرفته و از حساب کاربران کسر شده است وزیر باید در این خصوص در کمیسیون شفاف سازی کنند.
ادعای عجیب چهره اصلاح‌ طلب درباره علت سقوط بورس و چند واکنش مردم !
نماد برتر- سیاستمدار اصلاح‌ طلب و سخنگوی دولت خاتمی با انتشار پیامی عجیب ، علت سقوط بورس را ناشی از تهدید رییس جمهور به اعدام اعلام کرد که با چند واکنش مردم ، همراه شد .
راهکاری برای تامین لبنیات پرچرب کشور
نماد برتر- رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا درباره تاثیر گسترش تکثیر گاوهای نژاد برتر بر کاهش قیمت مواد لبنی و از جمله کره گفت: اگر بخواهیم کره را وارد نکنیم و کره‌ی مورد نیاز را از موجودی کشور تامین کنیم، باید ذائقه مردم را عوض کنیم. یعنی مردم به جای ماست و شیر پرچرب نمونه‌ی کم‌چرب آن را مصرف کنند و چربی شیر موجود به کره تبدیل شود.
بازار طلا به چاپ پول دل بسته است
نماد برتر- ثابت ماندن قیمت طلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار ممکن است آرامش پیش از طوفان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دو هفته دیگر آمریکا باشد و بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند در بحبوحه سطح بالای اضطراب بازار، در حاشیه بمانند.
راه‌اندازی سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک های عامل طرف قرار داد در سایت www.behinyab.ir وزارت صمت راه اندازی شد.
چند راهکار برای حفاظت از حریم خصوصی در فضای مجازی
نماد برتر- یک کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران اینترنت، گفت: هرچند ممکن است اطلاعاتی که از این طریق در معرض خطر هستند، حساس و حیاتی نباشند، با این حال از دیدگاه امنیت دیجیتال تهدید به حساب می‌آیند اما برای محافظت از اطلاعات می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد.
بهره‌مندی بیش از ۸ میلیون مشترک از طرح برق رایگان
نماد برتر- عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اجرای پویش ملی «برق امید» گفت: در فاز اول اجرای این طرح از ۳۰ میلیون مشترکی که داریم حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از طرح برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.
کمیسیون عمران افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در شرایط کنونی افزایش قیمت بلیت هواپیما قابل قبول نیست، تاکید کرد که کمیسیون عمران این موضوع را دنبال خواهد کرد.
اپراتورها تا پایان سال اجازه افزایش قیمت اینترنت را ندارند
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قیمت بسته‌های اینترنتی تغییری نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.
بومی‌سازی چراغ‌های ضدانفجار و صنعتی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر دستیابی به فناوری تولید انواع چراغ‌های روشنایی، موفق به طراحی و ساخت انواع قطعات اپتیکی مانند لنز و رفلکتور با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی شده است.
پدیده نوظهور رمزارزها و مصائب آن برای جامعه
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن بلاکچین مشهد گفت: ساخت ارز رمزنگاری ‌شده و دیجیتال کمتر از یک ساعت زمان می‌برد، بنابراین افراد سودجو با استفاده از این موضوع اشخاصی که قصد یک‌شبه پولدار شدن دارند را طعمه خود قرار می‌دهند.
مردم میوه خارجی می‌خرند اما عناب نه
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی با گلایه از ناشناخته بودن محصولاتی از خراسان جنوبی چون عناب، گفت: چرا باید میوه‌های خارجی در بازارها وجود داشته باشد، اما عناب در بازار شهرهای دیگر وجود نداشته باشد و حتی مردم طریقه مصرف و خوردن آن را ندانند.
گاهی دارو بیش از حد نوشته و خریداری می شود/۴۰ درصد مواد غذایی ما تلف می شوند
نماد برتر- رییس جمهور با بیان اینکه در بخش دارو و مواد غذایی باید به سمت خوب مصرف کردن حرکت کنیم، گفت: گاهی دارو بیش از حد در نسخه نوشته شده و خریداری می شوند و در منازل مانده و مصرف نمی شوند. ۴۰ درصد مواد غذایی ما به دلیل بد مصرف کردن، تولید غیر دقیق یا در اختیار نداشتن زنجیره صنایع غذایی تلف می شود.
ورود دانش‌بنیان‌ها به حوزه سوانح با همکاری پارک تهران و پژوهشکده سوانح طبیعی
نماد برتر- در نشست مشترک میان رؤسای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم مطرح شد که عملکرد سنتی در بحث سوانح، تغییر در نگاه به این موضوع را در کشور ضروری می‌کند، چرا که در بسیاری از موضوعات حوزه سوانح می‌توان از بستر دانش‌بنیان بهره برد.
جیب لبنیاتی ها پربارتر!
نماد برتر - در حالیکه قیمت لبنیات هر روز گرانتر از روز قبل می شود و سفره خانواده ها از این محصولات بی بارتر از گذشته، اما گویی لبنیاتی ها از این خالی کردن جیب مردم سود خوبی برده اند.