21:25 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شبندر

نبض جابجایی ها همچنان در دست حقوقی ها
نماد برتر- بورس تهران در حالی هفته گذشته را با نوسان مثبت شاخص و ثبت بازدهی ۰.۱۷درصدی سپری کرد که بازیگران بورسی سنت شکنی کردند و همچنان نبض معاملات و تغییرمالکیت ها در دست سهامداران عمده باقی ماند. به این ترتیب در مجموع این هفته بیش از ۷۴۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی جابجا شد.
بزرگترین مشکل فعلی بازار علاوه بر عوامل موثر بر تداوم روند نزولی شاخص
نماد برتر- در شرایطی که اعمال عملیات بازارگردانی هم نتوانسته کمکی به شرایط فعلی بازار کند علاوه بر عوامل موثر بر تداوم روند نزولی شاخص، بزرگترین مشکل فعلی بازار، عدم تقاضا است.
آغاز دوره‌های معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام نمادهای (شبندر) و (شپنا) در بازارمشتقه
نماد برتر- دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در سررسید بهمن ماه و نیز، شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) در سررسید دی ماه از امروز و در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
درد بورس با اخبار مثبت ، گزارش ماهانه شرکتها و گلایه نمایندگان هم درمان نشد
نماد برتر- انتشار اخبار مثبتی مانند تکذیب افزایش نرخ سود سپرده ، لغو قیمت گذاری دستوری فولاد، گزارش ماهانه شرکت ها و و گلایه نمایندگان مجلس هم قادر به درمان درد سه ماه اخیر بورس نشد .
سود هر سهم "شبندر" تغییر چندانی نداشت
نماد برتر- شرکت پالایش نفت بندرعباس در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۸۱ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم یک هزار و ۲۵۰ ریال اعلام شده بود، از کاهش ۱۴ درصدی در هر سهم حکایت دارد.
خالص خرید ۱۰هزار میلیارد تومانی در کارنامه حقوقی ها
نماد برتر- بورس تهران در حالی نخستین ماه پاییز را با زیان ۱۱.۵ درصدی شاخص کل سپری کرد که در این ماه سهامداران عمده بیشتر در نقش حمایت کننده ظاهر شدند و با خریدهای قابل توجه خود در نهایت حدود ۱۰هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی خود افزودند. در این میان بخش عمده ای از خرید حقوقی ها در دو گروه بانکی و فلزات اساسی متمرکز بود.
بازگشت سهامداران حقیقی به مدار خرید
نماد برتر- شاخص کل بورس تهران در حالی با رشد ۱.۳ درصدی معاملات، هفته منتهی به ۲۳ مهرماه را سپری کرد که بررسی تغییر مالکیت ها نشان از بازگشت سهامداران خرد به مدار خرید پس از سه هفته توقف دارد. به طوری که در هفته گذشته خریدهای پرحجم سهامداران حقیقی سبب شد تا بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله گران حقوقی به حقیقی جابجا شود.
ارزش بورس تهران 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافت
نماد برتر- با وجود تناقضات حاکم بر بازار سهام، اما همچنان برخی تحلیل ها نشان میدهد که جریان امنی برای سودآوری سهامداران در بورس و فرابورس مطرح میشود.
حقوقی ها بیشتر چه خریدند | حقیقی ها بیشتر چه خریدند
نماد برتر- در نمای کلی از وضعیت معاملات امروز بورس تهران، پربازده ترین سهام و ترین های بورس امروز کدامند.
عامل فشار فروش امروز و احتمال نقش تازه واردها برای شروع ریزشی دیگر
نماد برتر- معاملات امروز بازار سهام با عامل فشار فروش زیادی که برای تازه واردین احتمال شروع یک ریزش دیگر را رقم زد ، منحر به عقب نشینی شاخص در نیمه کانال یک میلیون و ۵۷۹ هزارتایی شد.
سه عامل موثر در شکل گیری تقویت تقاضای معاملات آخرین روز هفته
نماد برتر- با پایان معاملات امروز به نظر می رسد با حضور جایگاه بازارگردان تا حد زیادی از رفتارهای هیجانی کاسته شده و سه عامل در شکل گیری تقویت تقاضا موثر واقع شدند.
گزارش امروز بورس و عوامل موثر بر تحلیل / زمان عدم مداخله سیاست گذار
نماد برتر- بازارسهام امروز هم برای فعالان امیدوار کننده نبود و تعداد زیادی از نمادها در محدوده کف قیمتی معامله شدند و در حالی عوامل مختلفی بر تحلیل روند موثرند که زمان عدم مداخله سیاست گذار رسیده است.
چهار عامل تشویق سهامداران به خرید + تداوم حمایت ها برای بازگشت اعتماد
نماد برتر- شاخص بورس با حمایت‌های مناسب دیروز در کف قیمتی نمادهای مهم به کانال ۱.۵ میلیونی بازگشت اما در این میان، اثر چهار عامل می تواند سهامداران حقوقی و حقیقی‌ها را به خرید تشویق کند.
تداوم حمایت ها برای بازگشت اعتماد
نماد برتر - شاخص بورس با حمایت‌های مناسب دیروز در کف قیمتی نمادهای مهم به کانال ۱.۵ میلیونی بازگشت اما در این میان، اثر چهار عامل می تواند سهامداران حقوقی و حقیقی‌ها را به خرید تشویق کند.
سیگنال شاخص به تغییر جهت
نماد برتر- شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۰۴۷۲ واحدی عدد یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۱۳ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۳۹۷ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال یک میلیون و ۷۵ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد سه میلیون و ۱۳۵ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز عدد ۱۷ هزار و ۶۷۵ واحد را ثبت کرد.