02:24 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رشوه

ادعای جدید آمریکا از اثرگذاری تحریم‌هایش بر اقتصاد روسیه
پایگاه خبری راد: یکی از مقامات دفتر امور اقتصادی و بازرگانی دولت آمریکا گفت که از نظر آمریکا، تحریم‌های این کشور به اقتصاد روسیه ده ها میلیارد دلار آسیب زده است.
محاکمه یک ماما به اتهام نوزادفروشی!
پایگاه خبری راد: پرونده یک ماما که متهم به جعل، سرقت، صدور صدها گواهی جعلی ولادت و فروش غیرقانونی جنین است پس از ۱۰ سال تحقیق و بررسی به ایستگاه محاکمه رسید.
بنزین در ونزوئلا گران می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس جمهور ونزوئلا در بحبوحه شکل گیری ابرتورمی که فروپاشی اقتصادی این کشور را تسریع کرده است، اعلام کرد قیمت بنزین یارانه‌ای تا اکتبر افزایش خواهد یافت.
پولشویی و فرار از مالیات، مشکل اقتصادی کشورهای آفریقایی
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی کمسیون اقتصادی سازمان ملل متحد خواستار مبارزه با رشوه‌خواری، پولشویی و فرار از پرداخت مالیات در کشورهای آفریقایی شد.
تاج‌گردون: تئوری توسعه فساد برای کشور طراحی شده است
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رد ادعای گم شدن ۹ میلیارد دلار، گفت که تئوری توسعه فساد برای کشور طراحی شده است.
 هیات نظارت به زودی ادعاهای ربیعی و نمایندگان را بررسی می‌کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که این هیات در اولین جلسه ادعاهای آقای ربیعی درباره درخواست یک فرد از او برای گرفتن پول و همچنین ادعاهای سایر نمایندگان را بررسی کرده و به اطلاع مردم می‌رساند.
اعزام بازرسان به مراکز معاینه فنی سراسر کشور
پایگاه خبری راد: اولین کارگاه آموزشی بازرسی از مراکز معاینه فنی خودروها برگزار شد.
لاریجانی: سیاست‌های ارزی کشور به‌زودی نهایی و اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف روزهای آینده باید سیاست‌های جدید ارزی اعلام شود تا آن جا که اطلاع دارم کارها نهایی شده بنابراین باید ساختار اداره کشور براساس علم اقتصاد جلو برود نه اینکه سیاست‌های دستوری به کار گرفته شود.
شهرام جزایری در مرز بازرگان دستگیر شد
پایگاه خبری راد: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.
دستگیری ۵ نفر در پرونده خودروهای وارداتی/ محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی به حبس و رد مال
پایگاه خبری راد: دادستانی تهران با اشاره به محکومیت متهمان یک پرونده مهم اقتصادی گفت: دو متهم اصلی این پرونده به پانزده سال حبس و رد مال به میزان ۸۵۹ میلیارد تومان و ۲۶ میلیون یورو محکوم شده‌اند و جالب توجه این است که مبلغ فوق صرفاً نیمی از رد مال است چرا که نیمی دیگر در مرحله‌ی رسیدگی مسترد شده بود.
روابط نمی‌گذارد با فساد برخورد شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بناب با بیان این‌که آمریکا برای کشور خطر نیست خطر پرونده‌های فساد اقتصادی است گفت: روابط نمی‌گذارد با فساد برخورد شود.
ظرف 48 ساعت باید لیست کامل گیرندگان ارز دولتی تحویل داده شود
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: دیروز عصر جلسه شورای پول و اعتبار بود به رئیس بانک مرکزی گفتم ظرف 48 ساعت باید لیست را کامل تحویل دهید. به دادستان تهران نیز سپردیم این لیست‌ها را به درستی مورد بررسی قرار دهد.
تشکیل ۲۶ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰در عرض دو سال
پایگاه خبری راد: رییس شورای شهر تهران، تخلف در ساخت و ساز و تغییر کاربری را از جمله موارد فساد در شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: ۲۶ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰در عرض دوسال ۹۵ و ۹۶ تشکیل شده است.
حقایقی جالب درباره کشور سوییس
پایگاه خبری راد: کشور زیبای سوییس به داشتن بانک‌های قابل اعتماد، شکلات‌های فراوان و رشته کوه‌های آلپ که گاو‌های منطقه‌ی آن بهترین شیر دنیا را دارند شهرت دارد. اما این‌ها شگفت انگیزترین چیز‌هایی نیستند که در کشور سوییس خواهید یافت.
رابطه ارز دیجیتال بومی با جایگاه ایران در لیست FATF
پایگاه خبری راد: ارزهای مجازی از آن دسته مقولاتی هستند که به دلیل ناشناس ماندن هویت افراد در آن می‌توانند به بستری برای فعالیت های مرتبط با پول شویی تبدیل شوند؛ اتفاقی که در تضاد با مفاد دستورالعمل اجرایی اتحادیه FATF است. از سوی دیگر مطرح شدن ارز مجازی بومی در ایران در این شرایط قضیه ای است که کارشناسان آن را قابل کنترل می دانند.