03:03 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس

از بی برنامگی «عشقی» تا ادامه ریزش‌های مشکوک!
نماد برتر - پس از گذشت بیش از 4 ماه از روی کار آمدن دولت جدید و معرفی وزیر اقتصاد و روسای تازه نفس برای بازار سرمایه؛ گویا بی برنامگی «عشقی» و یارانش مشکلات بازار را افزایش داده و این در حالی است که بورس و نجات آن از اولویت‌های رئیس‌جمهور بود.
دامنه نوسان تغییر می کند!
نماد برتر - تعیین دامنه نوسان عملا در اختیار سازمان بورس است و هیات مدیره سازمان بورس تصمیم‌گیری می‌کند. همان طور که رئیس سازمان بورس اشاره کرد عملا برنامه این است که این دامنه وسیع‌تر شود و افزایش پیدا کند.
«سکرد» در رویای تکرار یک عنوان در سال 1400
نماد برتر - شرکت سیمان کردستان با شکستن رکورد صادرات سیمان در ماه، به عنوان صادرکننده برتر استان کردستان در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد و در سال جاری نیز نامزد کسب این عنوان است.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
 اقتصاد کشور را نمی‌توان دستوری اداره کرد
نماد برتر- راهبردهای دولت باید مبتنی بر علم اقتصاد باشد تا سیاست‌ها به طور کامل مشخص و در جهت حمایت از همه مجموعه‌ها و فعالان اقتصادی باشد.
دولت؛ ناکام یا کامروا در جراحی اقتصادی
نماد برتر- یکی از مهمترین حمایت‌های دولت و مقامات سیاست‌گذار از بازارسرمایه و سایر بخش‌های اقتصادی، افزایش هرچه بیشتر شفافیت اطلاعاتی و به حداقل رساندن ابهامات در مسیر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است. در این میان با وجود اعتقاد دولت به جراحی‌های اقتصادی در مسیر افزایش شفافیت، در عمل ناتوانی آن در تحقق این هدف مشهود است.
تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس
در جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.
"سلیمی زاده"، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار طی حکمی از طرف رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.
تسریع در پرداخت سهم بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی
رییس جمهور دیشب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اجرای دقیق مقررات مصوب قبلی این ستاد را درباره کمک و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این مصوبات به سرعت عملیاتی شود.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
نوسان محدود دلار زیر سایه اخبار برجام
به نظر می رسد امروز دوشنبه 10 آبان 1400 بازار ارز تهران باز هم در گیر و دار بررسی شرایط تازه مذاکرات برجام باشد. اگر سیگنال مثبتی از سوی طرفین آمریکایی و اروپایی منتشر شود،‌احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت.
مقایسه اشتباه بین بازدهی بازار سرمایه و بازار بدهی
سهامداران با توجه به احتمال ریسک‌‎های مختلف در بازار سرمایه، به خرید اوراق بدهی روی می آورند، غافل از اینکه این اوراق در حقیقت یک سود ثابت و خطی می‌دهند. در حالیکه بازار سرمایه در روند بلندمدتی که تا به حال داشته همیشه بیشترین سوددهی را نسبت به سایر بازارهای موازی، نصیب سهامداران خود کرده است.
شلاق قیمت‌گذاری بر پیکر صنعت خودرو
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست قیمت‌گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و این سیاست را زمینه‌ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خواند.
از ترس و هراس بی‌دلیل بورسی‌ها تا عملیات بازار باز بانک مرکزی
بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می‌دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار «عملیات بازار باز» می‌شود.
وضعیت کامودیتی‌ها در دوران گذار از کرونا
پس از گذشت بیش از یک سال از اخبار منتشر شده در خصوص همه گیری کرونا و کشف واکسن مناسب و ایمنی بخشی در جوامع، حالا شاهد موج جدیدی از تقاضا در اقتصاد کشورها هستیم؛ روندی که به اعتقاد کارشناسان به شکل‌گیری موج جدیدی از تقاضا در جهان منجر شده است.