21:36 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دامنه نوسان تغییر می کند!

1400/09/22 11:25

خبر جدید آقای مدیرعامل؛

دامنه نوسان تغییر می کند!

نماد برتر - تعیین دامنه نوسان عملا در اختیار سازمان بورس است و هیات مدیره سازمان بورس تصمیم‌گیری می‌کند. همان طور که رئیس سازمان بورس اشاره کرد عملا برنامه این است که این دامنه وسیع‌تر شود و افزایش پیدا کند.


به گزارش نماد برتر، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در مراسم معارفه صندوق اهرمی کاریزما در خصوص حذف دامنه نوسان معاملات اظهار کرد: تعیین دامنه نوسان عملا در اختیار سازمان بورس است و هیات مدیره سازمان بورس تصمیم‌گیری می‌کند. همان طور که رئیس سازمان بورس اشاره کرد عملا برنامه این است که این دامنه وسیع‌تر شود و افزایش پیدا کند.



وی درخصوص تاثیر صندوق‌های اهرمی بر بازار سرمایه افزود: اگر بخواهم بیشتر توضیح دهم مسیری که برای استفاده از اهرم در بازار‌های خرید و فروش استفاده می‌شود مسیر سنتی و متداولی است که فرد به کارگزاری مراجعه می‌کند و هر کارگزاری متناسب با معیار و ضوابط و مقررات داخلی که به آن اجازه می‌دهد اعتبار می‌دهد.





مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه داد: ۹۶ درصد از سهامداران فعال و حقیقی بازار سرمایه که بیش از ۱۰ میلیون نفر هستند پورتفویی با مبلغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان دارند. بخش اعظمی از سرمایه گذاران ممکن است به سرمایه گذاری ریسکی علاقه‌مند باشند صندوق‌های اهرمی به ما این امکان را می‌دهد که افراد با استفاده از اهرم و به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.



گودرزی گفت: صندوق اهرمی گروه مالی کاریزما نسبت دو به یک دارد یعنی دو برابر یونیت‌های ممتاز یونیت‌های عادی دارد و این فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار و جریان نقدینگی به سمت بازار سرمایه است.