14:58 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دلالان

بورس کالا دلیل گرانی سیمان نیست
افزایش قیمت سیمان در بازار ناشی از قطعی برق است. معامله این محصول در بورس کالا تا ۱۲ تیر ماه که هنوز این صنعت با محدودیت مصرف برق مواجه نبود بدون مشکل و تاثیر منفی انجام می گرفت.
برق و دلالی، تنها عاملان گرانی سیمان
دلالانی که سال های سال به واسطه فاصله زیاد بین نرخ دولتی سیمان با قیمت آزاد، رانت‌های کلانی نصیبشان می‌شده، اکنون با سوء استفاده از کاهش تولید ناش از قطعی برق با ورود سیمان به بورس کالا که مظهر شفاف سازی مبادلات است، مقابله می کنند.
شفافیت معاملات سیمان از کانال بورس کالا امکان پذیر است
بورس کالا شفاف‌ترین و عادلانه‌ترین سیستمی است که می‌تواند علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری که نتیجه آن ایجاد رانت های چند هزار میلیارد تومانی است به تنظیم قیمت ها کمک کند.
نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
سیاست‌گذاران اقتصادی به ناکارآمدی قیمت‌گذاری دستوری پی برده‌اند
مهدوی معتقد است تبعات مخرب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و مداخله در اقتصاد طی سال‌های گذشته آنقدر گسترده بوده که مدیران دولتی و سیاست‌گذاران اقتصادی همگی به ناکارآمدی این سیاست پی برده‌اند؛ براین اساس،آنها حل مشکلات بازار را به نظام عرضه و تقاضا و ورود گسترده کالاها به بورس‌کالا سپرده‌اند.
گپ ۱۲۰دلاری نرخ قیر ایران با ارزان‌فروشی!
عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان قیر گفت: صادرات قیر از طریق رینگ بورس به ۴۲ کشور جهان انجام می‌شود. سال گذشته شرکت نفت جی، حدود ۹۰۰ هزار تن قیر صادر کرده و شرکت نفت پاسارگاد در ۱۱ ماهه ۹۹، حدود ۷۵۰ هزار تن قیر صادر کرده است.
جاده تجارت از مسیر «بورس کالا» هموارتر است
بورس کالای ایران به عنوان یکی از مهم ترین ارکان بازار سرمایه به خوبی توانسته است نقش پررنگ و اثرگذاری در اقتصاد کشور به خصوص در زمینه برآورده ساختن نیاز صنایع و بخش های مختلف اقتصاد از قبیل صنایع فولادی، پتروشیمی، معدن و کشاورزی ایفا کند.
بورس کالا مرجع قیمت گذاری منطقه ای و بین المللی می شود
اعمال تخفیف‌های قابل توجه در قیمت‌های صادراتی محصولات عرضه شده در بورس کالا، گزینه‌های صادراتی را افزایش داده و با ایجاد رقابت، سبب افزایش درآمد ارزی شرکت‌ها و حذف دلالان صادراتی می شود.
شورای رقابت ترمز قیمت‌ها را کشید!
نماد برتر - کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه شوک‌هایی که شورای رقابت به بازار وارد می‌کند به ضرر مصرف کننده می‌شود، گفت: دلالان همواره این افزایش نرخ را در عدد‌های بالاتر ضرب و به بازار منتقل می‌کنند.
نامه نگاری با سران قوا برای نجات بورس!
نماد برتر - بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه در آستانه برگزاری جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با صدور بیانیه‌ای، راهکارهایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام و خروج از بحران کنونی ارائه کردند.
حق «شپلی» خوردنی است؟
نماد برتر - حدود پنج سال از واگذاری پلی اکریل ایران به هیات حمایت از صنایع وزارت صمت می گذرد اما علی رغم تعیین هیات مدیره جدید، هیات حمایت از واگذاری شرکت خودداری می کند.
انتقاد محمدصالحی از دسترسی دلالان به نهاده‌های دامی
نماد برتر - نماینده مردم فریدن اعلام کرد: متاسفانه هیچ گونه حمایتی از طرح های دامداری و مرغداری نشده است و امروز مردم به دلیل ضعف عملکرد دستگاه ها برای تامین مرغ مجبور به ایستادن در صف های طولانی هستند.
دو نرخی شدن ارز واردات بهانه این صنف!
نماد برتر - دو نرخی شدن ارز واردات نهاده های دامی، فرصتی ایجاد شد تا این صنعت دستخوش سوءاستفاده دلالانی شود که کوچکترین اطلاعی از این صنعت ندارند.
یک مصوبه و رویایی که از بین رفت!
نماد برتر - صنایع مادر از یارانه برق استفاده کرده و محصول خود را با برق ارزان قیمت تولید می‌کنند؛ ولی نرخ فروش محصول شان بر اساس قیمت‌های جهانی و حتی بالاتر است!
۳ عامل گرانی اخیر سیمان و وعده بازگشت آرامش به بازار در آینده نزدیک
نماد برتر- یکی از مدیران سازمان حمایت قطع برق ، گاز و افزایش هزنیه حمل را عامل گرانی اخیر سیمان اعلام کرد و وعده داد در آینده ایی نزدیک ، آرامش به بازار برگردد .