00:30 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید

کاهش قیمت نفت تداوم یافت
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از ۸ درصد کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره قرنطینه‌های جدید در چین و تأثیر بالقوه بر تقاضا به کاهش قیمت‌ها انجامیده است.
حذف ارز ترجیحی؛ خبری مثبت برای سهام شرکت‌های بورسی
نماد برتر- به طور معمول حذف ارز ترجیحی از صنایع به عنوان خبری مثبت برای صنایع مربوطه تلقی می شود، دلیل آن هم این است که روند تولید و فروش شرکت‌ها افزایش پیدا می کند و آنها دیگر درگیر دریافت ارز و خرید ماده اولیه از طریق آن ارز نخواهند شد.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
گام مهم در افزایش تولید روغن پایه ایرانول برای سال ۱۴۰۱
نماد برتر- سرپرست شرکت نفت ایرانول از سرعت گیری نصب تجهیزات پروژه موم گیری پالایشگاه روغن سازی ایرانول در تهران خبر داد.
ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
رشد ۴۱ درصدی درآمد از سبد کالایی پالایش تهران
نماد برتر- مشتریان این پالایشی با استقبال ۴۴ هزار و ۴۲۰ تنی برای خرید این محصول از سبد کالایی شتران پیش قدم شدند و تقریبا تمام عرضه‌ها را یعنی معادل ۲۰ هزار و ۳۵۰ تن از سبدکالایی این شرکت را خریدند.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
برجام و تاثیر آن بر ریالی‌های بورس
نماد برتر- راستا اخبار توافقات که این روز‌ها شاهد تأثیرات آن هستیم، می‌تواند منجر به افزایش قیمت صنایع برجامی شامل گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل شود.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا
نماد برتر- حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه‌ها کمک می‌کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.
پالایش بندرعباس سوار بر اسب خوش‌بختی!
نماد برتر- نگاهی به میزان درآمدزایی هفتگی این شرکت، حاکی از آن است که این رشد بالغ بر رقمی معادل ۸۱ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان می‌شود که نسبت به هفته گذشته، ۱۶ درصد رشد درآمدی را می‌توان مشاهده کرد.
۲۹۶ میلیاردتومان به سبد فروش فولادخراسان اضافه شد
نماد برتر- این شرکت فولادی در این هفته به رشد ۲۰۴ درصدی درآمدی یعنی معادل ریالی ۲۹۶ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومانی را از خود نشان داد اما؛ نباید فراموش کرد این شرکت در هفته گذشته آمار فروش جذابی را از خود برجای نگذاشته بود.