01:47 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تسهیلات

حرکت بانکی‎‌ها روی ریل سالم
با اصلاح نظام بانکی و ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، حرکت بانک‌ها روی ریل صحیح و سالم انجام می‌گیرد و اقدامی برخلاف قوانین صورت نمی‌گیرد.
دولت؛ بزرگترین بازیگر اوراق بدهی
در حال حاضر بزرگترین بازیگر بازار بدهی، دولت است که از این بازار به عنوان ابزاری برای پرداخت مطالبات خود و به تعویق انداختن این مطالبات به سال‌های آتی استفاده می‌کند.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.
بار مثبت «ونوین» بیشتر می‌شود
با نگاهی به گزارش‌های بانک اقتصاد نوین در دوره‌های اخیر مشخص می‌شود که به مرور زمان سنگینی بار مثبت درآمدها بیشتر شده و تراز درآمدی در جهت سودسازی حرکت می‌کند.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
روند بی‌ثبات درآمد‌های "وسینا"
سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری طی دوره یک‌ماهه منتهی به شهریورماه برابر با ۳،۰۸۶ میلیارد ریال اعلام‌شده که نسبت به ماه گذشته کمتر از یک درصد اُفت را به دنبال داشت.
انتشار اوراق، راهی برای تامین کسری بودجه
رشد و توسعه‌ بازار صکوک در چند سال اخیر، به دلیل نقش آن در گسترش سرمایه‌گذاری در طرح‌های سودآور تحقق یافته است؛ همچنین قابلیت دیگر صکوک، آن است که به عنوان ابزاری برای کنترل نقدینگی و اعمال سیاست‌های انبساطی و انقباضی پولی مورد استفاده قرار گیرد.
زیرمجموعه " ذوب " افزایش سرمایه می دهد
شرکت تارابگین از زیرمجموعه های شرکت ذوب آهن اصفهان افزایش سرمایه می دهد.
واکاوی اثر افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه
افزایش تدریجی نرخ بهره بین بانکی در چند ماه اخیر نشانگر سیر صعودی این مؤلفه مهم اقتصادی است، طوری که در آخرین آمار بانک مرکزی این رقم به ۱۹.۳۵ درصد رسیده؛ موضوعی که در آینده احتمال رشد نرخ بهره را قوت می‌بخشد و به زعم کارشناسان در طولانی مدت اتفاق خوبی برای بخش تولید و اقتصاد به شمار نمی‎‌آید.
رشد ۱۱۸درصدی تسهیلات وصولی بانک دی
بانک دی موفق به ثبت درآمدی برابر ۱۴،۰۰۸ میلیارد ریالی در مدت‌زمان ۶ ماهه شده است.
بانک‌ها پول‌ها را کجا خرج می‌کنند؟
مانده تسهیلات بانکی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲،۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ درصد آن مطالبات معوق، مشکوک الوصول و سررسید گذشته است (بدون احتساب تسهیلات معوق تمدید شده که از طبقه غیرجاری به طبقه جاری انتقال یافته اند و مبلغ آن مشخص نیست).
مخابره افزایش ۲۱درصدی درآمدها از "وبصادر"
بیشترین میزان پرداختی "وبصادر" طی این دوره یک‌ماهه از آن بخش «سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله» بود.
تبعات فروش نامناسب اوراق بدهی بر اقتصاد
فارغ از اینکه فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه می‌شود، فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که یکی از این تبعات رجوع به منابع بانک مرکزی است؛ به‌ عبارتی وقتی تامین مالی دولت از طریق بازار بدهی منتفی شود، راحت‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای جبران آن، استفاده از منابع بانک مرکزی (چه در قالب استقراض و چه در قالب تنخواه‌گردان) است.
"ثجوان" سهام "ونوین" را از رهن درآورد
شرکت تامین مسکن جوانان سهام بانک اقتصادنوین رفع توثیق شده است.
سقف وام مسکن به فرابورس ابلاغ شد
بانک مسکن طی نامه‌ای افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را اعلام کرد.