17:15 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برجام

ورود معاملات بورس به مدار منطقی
معاملات بورس پس از ورود شاخص به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، وارد مداری متعادل شده است و اصلاح‌های ایجاد شده نباید برای سهامداران حاضر در این بازار نگران کننده باشد.
کسب بازدهی معقول از بورس در میان سایر بازارهای سرمایه گذاری
بازار سرمایه می تواند بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها تا پایان سال داشته باشد و به شرط مداخله نکردن دولت، نبود قیمت گذاری دستوری و احترام گذاشتن به مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا شاهد روندی معقول در معاملات بازار خواهیم بود.
ردپای تنش ایران و آژانس در بازار دلار/افزایش قیمت سکه
قیمت دلار آمریکا تحت تاثیر اخبار مربوط به تنش بین ایران و آژانس از مرز 27 هزار و 500 تومان عبور کرد، قیمت سکه همراه با دلار بالا کشید و اندازه حباب آن به 5 درصد نزدیک شد.
اقدامات تاثیرگذار در بهبود معاملات بازار سرمایه
با به کار گرفتن راهکارهایی مانند آزادسازی قیمت ها و حذف رانت های ناشی از آن، کاهش نرخ سود بین بانکی، ساماندهی فروش سهام عدالت در بازار، تسهیل قوانین ورود شرکت ها به بورس در جهت عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه و افزایش دامنه نوسان به منظور رشد نقدشوندگی بازار, زمینه رونق بیشتر معاملات بورس فراهم خواهد شد.
تصور رشد پرشتاب شاخص مشابه سال ٩٩؛ اشتباه است
بازار سرمایه مزایای قابل توجهی نسبت به بازارهای رقیب دارد که تحت تاثیر چنین موضوعی بازدهی بالاتری در بلندمدت به سرمایه گذاران می‌دهد اما سرمایه‌گذاران از حرکت صعودی بازار انتظار رفتار مشابه سال گذشته نداشته باشند.
اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروها و علت گرانی دوباره محصولات
عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار دلیل گرانی اخیر محصولات را افزایش دوباره نرخ دلار در بازار آزاد اعلام کرد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
روی دیگر بر بازار ارز؛ فشار به قیمت دلار کم می شود؟
آیا اتفاقات مثبت هفته گذشته می تواند از فشار بر قیمت دلار و بازار ارز بکاهد.
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان در روز صعودی درهم
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
بورس جاماندگی خود را جبران می کند
بازار خودرو، طلا، ارز و املاک و مستغلات خود را با واقعیت اقتصاد تطبیق دادند اما تنها بازاری که هنوز خود را با واقعیت اقتصاد تورمی منطبق نکرده، بازار سهام و بورس است. بنابراین از دیدگاه کارشناسان این بازار، رشد بورس در سال ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.
جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
واکنش قیمت دلار و سکه به انتقال قدرت به رئیسی
ارزش پول ملی هم یک متغیر اقتصادی و هم یک عامل حیثیتی برای دولت‌هاست، آیا ابزار کنترلی بانک مرکزی در خدمت این تصویرسازی حیثیتی قرار می‌گیرد و قیمت دلار با شروع به کار دولت جدید افت می‌کند؟
احتیاط در بازار ارز /تقاضا در بازار سکه تحریک شد
دلار در شروع این هفته رقم‌هایی را ثبت کرد که از فروردین تجربه نکرده بود، اما رفتار محتاطانه فعالان بازار و عرضه در بازار متشکل شرایط لازم برای افت قیمت دلار به سطوح قبلی را فراهم کرده است.