13:42 | سه شنبه 8 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ارشاد

چرا کاغذ دوباره گران شد؟
پایگاه خبری راد: رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران کمبود عرضه را علت اصلی افزایش قیمت کاغذ در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت که عدم تخصیص ارز برای واردات کاغذ و حمایت نکردن از تولید داخلی منجر به کمبود کاغذ و افزایش قیمت آن شده است.
سهم ۶۰ درصدی مقاله‌های لاتین/ آمار بالای بازدید از مقالات وب پژوهی
پایگاه خبری راد: دبیر پنجمین کنفرانس وب پژوهی با اشاره به اینکه مرکز وب پژوهی به دلیل خلأ موجود در حوزه وب در کشور و به منظور رصد پژوهش‌ها در این حوزه ایجاد شده است از اختصاص دو شماره مجله وب پژوهی به پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی خبر داد و گفت: در صدد دریافت مجوز مجلات علمی-پژوهشی وزارت علوم برای مجله وب پژوهی هستیم که آئین‌نامه جدید این مجلات هنوز ابلاغ نشده است.
اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت/واریز معوقات ظرف ماه‌های آتی
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقد است گفت: سال ۹۸ مبلغ ۱۷هزار میلیارد تومان بابت افزایش دستمزدها متحمل هزینه شدیم که البته سازوکارها آماده‌اند تا بعد از تصویب در هیئت دولت آن را اجرا کنیم.
کاغذ هم ۲ نرخی شد!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشنده کاغذ و مقوا می‌گوید که قیمت این محصولات نیز در بازار دو نرخی شده است.
ارسال پیامک انبوه ممنوع شد
پایگاه خبری راد: معاون رگولاتوری اعلام کرد: بر اساس مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و آئین‌نامه‌های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است.
آیا واردات کاغذ بحران را برطرف می‌کند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که بحران کمبود و گرانی کاغذ در سال گذشته مصرف‌کنندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران معتقد است که ورود محموله‌های جدید کاغذ وارداتی به کشور می‌تواند مشکلات مربوط به عرضه کاغذ در بازار را حل کند.
تعریف ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو/ تحریم‌ها با هدف نابودی خودروسازی بود
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از تعریف بیش از ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو برای سال جاری خبر داد.
"رونق تولید" از جنس محتوای بومی
پایگاه خبری راد: در حالیکه برای تجسم بسیاری از نیازمندی‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقویت فنی مورد نیاز است، در مواردی هم مباحث نرم‌افزاری اهمیت پیدا می‌کند و توجه به تولید محتوای بومی که بتوان نیازهای خاص مردم ایران را به‌واسطه‌ی آن تأمین کرد، بخشی از این جریان است.
مرکز نوآوری و شتابدهی تخصصی سینمای ایران ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و شتابدهی تخصصی سینمایی ایران میان ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد سینمایی فارابی منعقد شد.
انتقاد نماینده فلاورجان در مورد نحوه جاری شدن آب در زاینده رود
پایگاه خبری راد: نمیانده مردم فلاورجان در مجلس در انتقاد از نحوه‌ جاری شدن آب زاینده رود گفت: دستور رئیس جمهور برای جاری شدن آب زاینده رود، از سراب تا تالاب گاوخونی است. اجازه دهید که همه مردم استان اصفهان، لذت جاری شدن آب زاینده رود را در نوروز درک کنند.
نیاز به ایجاد عمق استراتژیک در حوزه فضای مجازی
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در هفتمین سالگرد تأسیس شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت ایجاد عمق استراتژیک در حوزه فضای مجازی تاکید کرد.
آستان قدس رضوی و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح موظف به پرداخت مالیات شدند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح را موظف به پرداخت مالیات کردند.
روایت زنگنه از کرسنت
پایگاه خبری راد: پرونده کرسنت هم‌چنان در حال تورق است و هر از چند گاهی برخی افراد فصل جدیدی به آن اضافه می‌کنند؛ یک روز نرخ جدیدی را به‌عنوان جریمه ایران مطرح می‌کنند و یک روز حضور فردی را باعث وارد شدن خسارت به ایران در پرونده کرسنت می‌دانند.
قیمت حج ۹۸ زیر ۳۰ میلیون تومان تمام می‌شود
پایگاه خبری راد: هیات وزیران نرخ ارزی و هزینه حج ۹۸ را تصویب کرد. سازمان حج و زیارت هنوز نسبت به نامه‌ای که منتشر شده واکنشی نشان نداده است اما رییس این سازمان قبلا ابراز امیدواری کرده بود که «حج ۹۸ با قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان انجام شود.»
کرمان، میزبان پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای - جام خلیج فارس - از ٢٤ تا ۲۶ بهمن ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود.