07:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گوسفند

برنج پاکستانی، صدرنشین افزایش قیمت در اردیبهشت
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که قیمت آن‌ها بررسی شده قیمت شش کالا نسبت به فردین ماه افزایش داشته و بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده است.
باید برای خرید گوشت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه گوشت گوسفندی درباره نکاتی که بایستی حین خرید گوشت توسط مشتری و فروشندگان در این ایام رعایت شود، توضیحاتی ارائه داد.
برنج ایرانی، صدرنشین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در دی ماه امسال نسبت به دی سال گذشته به ترتیب ۴۷ و ۴۵.۵ درصد افزایش داشته است.
بهره‌مندی ۱۵ استان کشور از نانو محلول ضدعفونی‌کننده دام و طیور
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی تولید ضد عفونی‌کننده‌های نانویی با کاربرد در صنایع طیور و دام دست یافته و با توزیع ۲۵ هزار لیتر مایع از این ضدعفونی‌کننده‌ها موجب کاهش میزان مرگ‌ومیر دام و طیور شده است.
دام زنده برای عید قربان کیلویی چند؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه تمام تمهیدات در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان باشد و گوشت دام‌های ذبح شده این روز با برچسب مخصوص برای خرید از سوی افراد در سطح شهر توزیع خواهد شد.
قیمت گوشت گوساله ۳۰ و گوسفند ۱۵ هزار تومان باید کاهش یابد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.
نرخ جگر تغییر کرد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه با بیان اینکه آلایش دام‌های وارداتی زنده به اعضای اتحادیه داده نشد، گفت: در پی افزایش قیمت خرید؛ نرخ فروش دل، جگر و قلوه افزایش‌ یافته است.
امسال قیمت گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که در سال جاری تاکنون حدود ۳۷ هزار تن انواع گوشت قرمز وارد شده است و با توجه به شرایط بازار افزایش قیمتی در این بخش در سال جاری نخواهیم داشت.
مذاکره برای واردات پوست از کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران از سه برابر شدن قیمت مواد اولیه صنعت چرم خبر داد و گفت که این انجمن در حال رایزنی با سازمان‌های مربوطه برای واردات پوست از کشورهای همسایه است.
بیماری‌های مشترک انسان و دام ۱۰ درصد کاهش یافت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی از کاهش ۱۰ درصدی بیماری‌های مشترک انسان و دام خبر داد.
رونمایی از یک واکسن دامی و پادزهر نیش عقرب و مار
پایگاه خبری راد: دو داروی مرکز رشد فناوری فرآورده‌های بیوتکنولوژی با حضور معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و وزیر بهداشت رونمایی شد.
استانی که چرم لباس‌های نظامی و خلبانی تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: چرم، یکی از جذاب‌ترین و پرسودترین صنایع و تجارت جهان به شمار می‌رود و استان همدان نیز یکی از پایلوت‌های تولید چرم در ایران به شمار می‌رود، اما چرم تولیدی آن خوراک برندهای معروف شده و خودش بهره‌ای از صنایع پایین دستی‌اش نمی‌برد.
عرضه اینترنتی گوشت به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: سایت‌های اینترنتی عرضه‌کننده گوشت قرمز که از اواخر سال گذشته به تنظیم بازار این محصول ورود کردند با قطع شدن ارز دولتی واردات گوشت قرمز و تبدیل شدن آن به ارز نیمایی می‌گویند که مانند قصابی‌ها با بالا رفتن قیمت، مشتری‌شان قدری کمتر از گذشته شده است.
نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
دام‌های مولد در ماه‌های آینده کم می‌شوند
پایگاه خبری راد: بررسی‌های مرکز آمار از افزایش تعداد دام سبک در دامداری‌ها خبر می‌دهد اما زایش دام‌های مولد در ماه‌های آینده با کاهش روبرو خواهد بود.