23:45 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گلوگاه

کاهش ۴۰ درصدی بودجه نانو در لایحه ۹۸
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به کاهش ۴۰ درصد بودجه این ستاد در لایحه بودجه ۹۸ گفت: ۲ برابر بودجه‌ای که به این حوزه اختصاص داده شده، از شرکت‌های نانویی مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است و انتظار داریم مالیات‌های اخذ شده در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شود.
تولید دو کاتالیست بنزین به ظرفیت ۲۵۰۰ تن در سال
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده توسعه فناوری کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با بومی‌سازی کاتالیست‌های تولید بنزین به ظرفیت سالانه ۲۵۰۰ تن، خوراک پالایشگاهی در کشور تامین می‌شود.
 جاده کمکی بزرگراه همت تا 2 سال آینده افتتاح می شود
پایگاه خبری راد: معاون فنی عمرانی شهرداری کرج گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و اعتبارات مورد نیاز تامین و مشکل معارضین هم حل شود، شاید بتوان به بهره برداری از بزرگراه شمالی به عنوان مکمل بزرگراه همت در سال ۹۹ امیدوار بود.
تعیین تکلیف 13 هزار خودروی وارداتی دپو شده !
پایگاه خبری راد: وقتی با گمرکی‌ها صحبت می‌کنم از حضور مجددش در این مکان ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند حل مشکلاتمان به دست او ممکن است. همه‌شان معتقدند باوجدان است و برای مردم هر آنچه از دستش بربیاید دریغ نمی‌کند؛ علم این کار را به‌اندازه کافی دارد و اگر می‌گویند آقای دکتر قطعاً لایق است و دکتر بودن تنها عنوانی روی مدرکش نیست.
شناسایی مشکلات تولید برای تعمیق داخلی سازی مگاماژول ها
پایگاه خبری راد: مدیرعامل ساپكو گفت: این شركت برنامه های جامعی جهت افزایش عمق خودكفایی قطعات و مجموعه ها درزمینه طراحی و مهندسی، فرآیند تولید و مواد اولیه دارد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در فصل زمستان
پایگاه خبری راد: اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما، برداشت و حمل محصولات باغی به انبارهای استاندارد تا قبل از آغاز بارش بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۰ تا ۱۴ دی‌ماه) صادر شده است.
راه‌های توسعه گیاهان دارویی در مازندران
پایگاه خبری راد: مازندران با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، مستعد کشت انواع گیاهان دارویی به ویژه در مناطق بالادست و اراضی شیب‌دار است اما سوداگران اراضی در برخی مواقع با تصرف این اراضی آن را مورد هجمه خود قرار می‌دهند، این در حالی است که کشت گیاهان دارویی در این اراضی برای کشاورزان می‌تواند بسیار درآمدزا و مهم باشد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز
پایگاه خبری راد: خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع غلات، محفاظت از کندوهای زنبور عسل با توجه به سوز و سرما، جمع‌آوری ضایعات و سرشاخه‌های آلوده به بیماری­‌ها و آفات گیاهی و خودداری از تراکم دام‌ها به دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی، بخشی از توصیه‌هایی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز اعلام شده است.
 در کمیسیون کشاورزی طرحی تحت عنوان انتقال آب دریای عمان به سیستان مطرح نشده است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اخباری مبنی بر از در دستور کار قرار گرفتن انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان می‌تواند مشکل آب سیستان را حل کند اما در کمیسیون کشاورزی این قضیه مطرح نشده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: محافظت از بره‌های تازه متولد شده، اجتناب از برافروختن آتش و اطمینان از خاموش بودن آن در جنگل‌ها و منابع طبیعی، جمع‌آوری و معدوم کردن کلیه میوه‌های ریخته شده و خودداری از هرس زودهنگام درختان هلو و شلیل از جمله توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی کشور برای استان‌های مختلف کشور در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ آذرماه ارایه شده است.
حمایت از پیام رسان های داخلی!
پایگاه خبری راد: اگرچه ممکن است برخی عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را علت عدم رشد آن‌ها بدانند، درمقابل، ادامه‌ی حمایت از آن‌ها در شرایطی که هنوز نتوانستند به تعداد کاربران مورد نظر برسند هم مورد انتقاد گروهی دیگر قرار گرفته است.
مافیای سوخت در سیستان و  بلوچستان !
پایگاه خبری راد: بیکاری، عدم توانمندی و مهارت‌های لازم برای اشتغال، خشکسالی، سود قابل توجه ناشی از فروش سوخت، عدم موفقیت طرح فروش سوخت توسط مرزنشینان و تعطیلی بازارچه‌های مرزی، از جمله دلایلی است که روستاها و خانه‌های مرزی بلوچستان را به ذخیره‌گاه سوخت قاچاق تبدیل کرده است.
چالش‌های اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها معتقد است که به دلایل مختلف حقوقی و سیاسی، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هم در محتوا و هم در شیوه و زمان اجرا اشکالات جدی دارد.
دست به دامن افغانی‌کِش‌ها ...
پایگاه خبری راد: جانش را گذاشته کف دستش برای یک لقمه نان؛ تا فرار کند از مردنی که هر لحظه انتظارش را می‌کشد. می‌خواهد، دور شود از این همه ناامنی که خیلی وقت است، روزگارش را سیاه کرده؛ برای همین هم دست به دامن افغانی‌کِش‌ها شده تا او را به بهشت موعودش برسانند.
از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی تا خودداری از صیادی
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت ذرت به دلیل کاهش دما و احتمال خطر سرمازدگی، مراقبت از دام‌های تازه متولد شده در برابر سرما، خودداری از انجام عملیات صید و صیادی به دلیل مواج بودن دریا، آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات پائیزه مثل کلزا، گندم، جو و سبزیجات پائیزه و جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی مربوط به روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۰ تا ۱۳ آبان) است.