02:01 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چرم

دام ماده صادر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رئیس هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که مشخص نیست علت واردات گوشت، کمبود منابع دامی است و یا خروج دام از ایران، اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که در حال حاضر دام‌های ماده صادر می‌شوند که در درازمدت تأثیرات آن مشخص خواهد شد.
دپوی 200 هزار مترمکعب پسماند شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه
پایگاه خبری راد: فرماندار ورامین گفت: حدود 200 هزار مترمکعب پسماند حاصل از تولید در شهرک چرمشهر در سال‌های گذشته تا امروز دپو شده است که این پسماندها باید در زمان کوتاهی به خارج از شهرک صنعتی و به مناطق دفن تأیید شده انتقال داده شود.
رشد ارجاع به مقالات مرکز تحقیقات آلرژی/استفاده از مواد غذایی سریع‌پز از عوامل افزایش آلرژی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از رشد ۱۴ درصدی ارجاع به مقالات تولیدشده توسط اعضای این مرکز در دو سال اخیر خبر داد.
کفش ایرانی، رتبه دوازدهم تولید کفش در دنیا
پایگاه خبری راد: عضو هیأت‌مدیره جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به رتبه دوازدهم ایران در تولید کفش در جهان اعلام کرد که تولیدکنندگان برای تأمین بازار عید آماده هستند.
واردات کالاهای گروه چهارم در مناطق آزاد هم ممنوع شد
پایگاه خبری راد: واردات کالاهای گروه چهارم حتی در مناطق آزاد تجاری و ویژه‌ اقتصادی هم ممنوع شد.
افزایش ۱۹۲ برابری صادرات کالاهای صنعتی و معدنی ایران
پایگاه خبری راد: گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از افزایش تولید و صادرات کالاهای صنعتی طی ۴۰ سال گذشته حاکی است. در این میان، به گفته عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، خودرو و کشتی‌سازی از سایر صنایع عقب مانده‌اند.
پرتقالی که از پرتغال به ارث رسید
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: زمانی که پرتغالی‌ها جنوب ایران را اشغال کردند میوه‌ای را همراه خود آورند و چون مردم آن را نمی‌شناختند به میوه‌ای که پرتغالی‌ها آوردند معروف شد.
افتتاح مرکز دائمی نمایشگاهی ایران در بغداد با حضور معاون سفیر ایران
پایگاه خبری راد: نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی با هدف بازاریابی و صادرات کالا به عراق با حضور معاون سفیر ایران در عراق و معاون وزیر تجارت این کشور در شهر بغداد افتتاح شد.
 واحدهای صنعتی و تولیدی امیر منصور آریا هر چه زودتر تعیین تکلیف شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم رودبار در مجلس خواستار تعیین تکلیف واحدهای صنعتی و تولیدی امیر منصور آریا که در اختیار بانک ملی است، شد.
آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از صنعت نفت کدام است؟!
پایگاه خبری راد: صنعت مد بعد از نفت، آلوده‌ترین صنعت دنیا است. میزان گاز گلخانه‌ای که صنعت مد تولید می‌کند از مجموع میزان گاز گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی و هواپیمایی بیشتر است. هر ساله نیز هزار تن لباس دور انداخته می‌شود که ۹۵ درصد آن‌ها قابلیت بازیافت دارد ولی با این وجود تولیدکنندگان پوشاک از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و مواد جدیدی را تولید و آلودگی بیشتری را به محیط زیست وارد می‌کنند.
ساخت اولین خودرو «هان تنگ» در بروجرد
پایگاه خبری راد: اولین خودرو تولیدی «هان تنگ» از خط تولید شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو خارج شد.
 جاده کمکی بزرگراه همت تا 2 سال آینده افتتاح می شود
پایگاه خبری راد: معاون فنی عمرانی شهرداری کرج گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و اعتبارات مورد نیاز تامین و مشکل معارضین هم حل شود، شاید بتوان به بهره برداری از بزرگراه شمالی به عنوان مکمل بزرگراه همت در سال ۹۹ امیدوار بود.
تولید الیاف پلی‌استر متخلخل مورد نیاز صنعت چرم مصنوعی
پایگاه خبری راد: محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید الیاف پلی‌استری کاربردی در صنعت چرم مصنوعی و مصارف زیست‌پزشکی شدند.
مسکن مهر پرند چشم‌انتظار آب و برق
پایگاه خبری راد: در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید پرند، مدیرعامل عمران این شهر گفت که ۱۵ هزار واحد ساخته شده اما دستگاه‌های خدمات‌رسان ما را تنها گذاشته‌اند.
تورم کالاهای صادراتی ۱۱۸ درصد شد
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به ‌آبان ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.