14:39 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

تورم ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی کالاها و خوراکی‌ها
پایگاه خبری راد: در اردیبهشت ماه سال جاری تغییرات قیمتی در خوراکی‌ها و کالاها نشان از تورم بین ۲۰ تا ۱۳۶ درصدی در مقایسه با همین ماه در سال گذشته دارد.
انتقال هوایی 1200 راس بز اسپانیا به استان یزد
پایگاه خبری راد: جانشین رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به ورود اولین محوله بز مورسیا با ظرفیت ۱۲۰۰ رأس به استان، گفت: پرورش این نژاد در استان گامی مؤثر و بزرگ در توسعه اقتصادی صنعت دامداری استان و به تبع آن کشور است.
آمادگی جهاد دانشگاهی برای طراحی خودروهای هیبریدی/ ارتقای بهره‌وری ذخایر ژنتیک بومی
پایگاه خبری راد: نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی- پژوهشی میان جهاد دانشگاهی و سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (۳۰ اردیبهشت) در زمینه اجرای طرح‌های ملی و ارتقای امنیت غذایی برگزار شد.
روزه لاغر می‌کند؟
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد روزه‌داری با ورزش منظم موجب لاغری نمی‌شود.
تولید هواژل‌هایی که روغن را از پساب جذب می‌کنند
پاگاه خبری راد: پژوهشگران ایرانی دانشگاه آیندهوون هلند موفق به تولید هواژل‌هایی شدند که قادر است روغن موجود در پساب را جذب کرده و مانع تکمیل زودهنگام ظرفیت جذب چاه‌های فاضلاب شود.
وارد شدن سامانه تصفیه "آب‌های خاکستری" محققان کشور به فهرست "بها"
پایگاه خبری راد: سامانه تصفیه آب خاکستری که با استفاده از غشاهای سرامیکی نانوساختار از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده و قادر است ۷۰ درصد آب خاکستری را طبق استانداردهای جهانی تصفیه کند، اخیرا وارد فهرست بها شده است.
سن بلوغ یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است
پایگاه خبری راد: یک روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بر اساس برخی تحقیقات، سن بلوغ حدود یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است، گفت: هنوز علت دقیقی برای بروز بلوغ زودرس پیدا نشده، اما به نظر می‌رسد نوعی تغییر همگانی در روند رشد نسل بشر در حال وقوع است.
نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
پایش سلامت بدن با اسکنر محققان ایرانی
پایگاه خبری راد: به تازگی گروهی از محققان ایرانی موفق به ساخت یک اسکنر شده‌اند که قادر است در کمتر از یک دقیقه اسکن سه‌بعدی بدن را انجام دهد.
محصولات نانویی که غریبه بازارهای داخلی هستند/تولید ۵۸۵ محصول از سوی ۲۱۲ شرکت فناور
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۲۱۲ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه فناوری نانو تشکیل شده است که بسیاری از آنها محصولاتی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند که به گفته فعالان این عرصه به دلیل آشنا نبودن جامعه با این محصولات دانش‌بنیان، در بازارهای داخلی با اقبال مواجه نشدند، ولی بسیاری از آنها به بازارهای جهانی عرضه شدند.
ضرورت اقدامات حمایتی برای دسترسی آسانتر مردم به شیر و فرآورده‌های آن
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: امروزه میزان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های آن در هر جامعه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌آید.
چاقی عامل تسریع روند بلوغ در پسران
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد چاقی روند بلوغ در پسران را سرعت می‌دهد.
چرا به کلسیم نیاز داریم؟
پایگاه خبری راد: کلسیم یک عنصر شیمیایی و ماده معدنی است که برای زنده ماندن اندام‌ها یا ارگانیسم‌ها ضروری به شمار می‌آید.
توقف رشد تومور سرطان روده بزرگ با ورزش
پایگاه خبری راد: پژوهشگران در مطالعه اخیر خود دریافته‌اند ورزش کردن می‌تواند به طور قابل توجهی سبب کاهش رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ شود.
به مرغ‌های گوشتی هورمون رشد می‌زنند؟
پایگاه خبری راد: یک فعال اقتصادی در صنعت طیور در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه خوراندن هورمون رشد به مرغ های گوشتی، با رد این ادعا تصریح کرد: منظور از هورمون در واقع آنتی بیوتیکی است که برای مرغ‌های غیر ارگانیک مصرف می شود که این موضوع صحت نداشته و اساسا با قیمت بسیار بالای هورمون‌ها، اصلا توجیه ندارد.