05:56 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پنبه

کاهش تولید ۱۷ کالای صنعتی  نسبت به سال 96!
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در هفت ماهه نخست امسال میزان تولید بیش از نیمی از کالاهای منتخب صنعتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
 تعیین نشدن به موقع قیمت گندم و دانه‌های روغنی!
پایگاه خبری راد: نماینده گرگان در مجلس گفت: مسؤول ظلم آشکار تعیین نشدن به موقع قیمت گندم، دانه‌های روغنی و پنبه کیست؟ وزیر جهادکشاورزی و رییس جمهور پاسخگو باشند در غیر این صورت منتظر استفاده نمایندگان از اهرم‌های قانونی و نظارتی خود باشند.
درخواست های تولیدکنندگان نساجی و پوشاک از وزیر صنعت کدامند؟
پایگاه خبری راد: تشکل‌ها و تولیدکنندگان فعال در حوزه نساجی و پوشاک در نامه‌ای هشت بندی از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کردند تا روند فعالیت واحدهای تولیدی پوشاک و نساجی دستخوش تغییرات اساسی شود.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز
پایگاه خبری راد: خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع غلات، محفاظت از کندوهای زنبور عسل با توجه به سوز و سرما، جمع‌آوری ضایعات و سرشاخه‌های آلوده به بیماری­‌ها و آفات گیاهی و خودداری از تراکم دام‌ها به دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی، بخشی از توصیه‌هایی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی پاییز اعلام شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: محافظت از بره‌های تازه متولد شده، اجتناب از برافروختن آتش و اطمینان از خاموش بودن آن در جنگل‌ها و منابع طبیعی، جمع‌آوری و معدوم کردن کلیه میوه‌های ریخته شده و خودداری از هرس زودهنگام درختان هلو و شلیل از جمله توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی کشور برای استان‌های مختلف کشور در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ آذرماه ارایه شده است.
کشت کلزا در گلستان
پایگاه خبری راد: رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال در بیش از 90 هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان کلزا کشت شده که بی‌سابقه بوده است.
وضعیت تولید صنایع اعلام شد
پایگاه خبری راد: وضعیت تولید ۳۱ گروه کالایی منتخب صنعتی تا پایان نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶، اعلام شد.
ممنوع شدن واردات دستگاه‌های کشاورزی دست دوم!
پایگاه خبری راد: طبق درخواست وزارت صنعت، گمرک جمهوری اسلامی ایران لغو موافقت کلی برای ثبت سفارش و واردات کلیه کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری از قبیل دستگاه‌های کشاورزی را ابلاغ کرد.
تمدید زمان کشت کلزا در گلستان تا 15 آذر ماه
پایگاه خبری راد: علی موسی خانی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی روزهای آتی، زمان کشت کلزا در استان تا 15 آذرماه تمدید شد.
اسامی عجیب غریب در شناسنامه‌های ایرانی
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به فعالیت کمیته مشورتی "نام" در سازمان ثبت‌احوال برای بررسی نام‌های ایرانی،به برخی از نام‌های نامتعارف که در سال 95 تغییر یافته است اشاره کرد.
روش‌های طبیعی برای پیشگیری از سرطان پروستات
پایگاه خبری راد: اگر چه نمی‌توان بهترین روش برای پیشگیری از سرطان پروستات را نام برد اما روش‌های طبیعی زیادی از جمله حفظ وزن سالم، ورزش کردن و مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزیجات به این امر کمک می‌کند.
خودداری از چرای دام در مسیر رودخانه‌ها
پایگاه خبری راد: خودداری از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل سیلابی شدن رودخانه ها، قطع غذادهی در مزارع فضای باز پرورش ماهیان قزل آلا در صورت بارندگی شدید از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۸ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
اختصاص 300 میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی آب‌بندان‌های گلستان
پایگاه خبری راد: مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان استانداری گلستان، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور به امضاء رسید، 571 آب‌بندان در سطح استان گلستان طی دو سال با اعتبار 300 میلیارد تومان لایروبی، مرمت و بهسازی خواهد شد.
تاثیر نوعی روغن در کاهش کلسترول بد خون
پایگاه خبری راد: نتایج یک آزمایش نشان داد افزودن روغن پنبه دانه به رژیم غذایی چرب به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می‌کند.