02:52 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وکار

زیانی که قیمت‌گذاری دستوری تنها مقصر آن است
بازار بدون توجه به نرخ کالاهایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری است راه خودش را می‌رود و خریداران اغلب ناگزیرند نیاز خود را به قیمت حتی بالاتر از نرخ‌های اعلامی تهیه کنند. بنابراین، رانت‌های قیمتی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری فقط به مجموعه‌ گروه‌ها و افراد محدود می‌رسد در حالیکه زیان قیمت‌گذاری عمدتاً به عموم مردم می‌رسد.
از تأسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید تا تسهیل و یکپارچه‌سازی رویه‌های احراز هویت
رفع انحصار از طریق تاسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری، نقش به‌سزایی در یکپارچه‌سازی اصول، مقررات، قوانین و رویه‌ها به‌منظور احراز هویت و تسهیل ارائه خدمات پایه در نهادها و موسسات تحت نظارت در بازار سرمایه دارد.
فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها کوتاه می‌شود
سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از کوتاه شدن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها خبر داد.
فولادی‌ها در انتظار اصلاح هستند
اصلاح سیاست‌گذاری در حوزه معدن، تسهیل در قوانین و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های شبانه می‌تواند آرامش بیشتری به بازار فولاد کشور تزریق کند.
اسارت دوگانه قندی ها به دست دولت
یکی از بزرگترین معضلات شرکت‌های تولیدکننده قند و شکر این است که نه می‌توانند به نرخ بازار بفروشند و نه می‌توانند به نرخ دلخواه بخرند.
«وصندوق» رتبه -A گرفت
شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» رتبه -A بلند مدت و A۱ کوتاه‌ مدت را به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص داد.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
"آسمان یکم" بر صدر نشست
میانگین بازدهی صندوق های سهامی کشور برای سال منتهی به ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ درصد است. این عدد برای گروه صندوق های مختلط حدود ۴ درصد و صندوق های بادرآمد ثابت ۱۹ درصد گزارش شده است.
تصور رشد پرشتاب شاخص مشابه سال ٩٩؛ اشتباه است
بازار سرمایه مزایای قابل توجهی نسبت به بازارهای رقیب دارد که تحت تاثیر چنین موضوعی بازدهی بالاتری در بلندمدت به سرمایه گذاران می‌دهد اما سرمایه‌گذاران از حرکت صعودی بازار انتظار رفتار مشابه سال گذشته نداشته باشند.
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
صندوق‌های قابل معامله؛ گزینه مطلوب سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری در بورس فرایندی بسیار حرفه‌ای است و نیاز به دانش مالی، توان تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی و تجربه دارد. از این رو، سرمایه‌گذاران تازه وارد و افرادی که دانش و وقت کافی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را ندارند، می توانند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شده و اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
نقش بازار سرمایه در تامین مالی حوزه زیست فناوری
سطوح تامین مالی از طریق بازار سرمایه از مراحل اولیه تا بلوغ انجام می‌شود و در هر مرحله، ابزارهای موجود در بازار سرمایه به تامین مالی بنگاه‌ها کمک می‌کنند.
مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شد
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، گفت: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.
صدور و ابطال آنلاین؛ مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری
از این به بعد صندوق های سرمایه گذاری به درگاه های متنوعی برای فروش دسترسی دارند که این موضوع به عنوان مزیتی مهم برای صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود.
شورای رقابت فروش پسماند از طریق بورس کالا را تصویب کرد
شورای رقابت، دستورالعمل «تنظیم بازار پسماند» را با توجه به انحصاری تشخیص دادن بازار پسماند در حوزه جمع‌آوری و دسترسی فعالان صنعت بازیافت به انواع پسماند قابل بازیافت، مصوب کرد که براساس این دستورالعمل، بورس کالای ایران به عنوان اصلی‌ترین بستر فروش به شیوه مزایده عمومی مواد قابل بازیافت به طور تفکیک شده و قابل فروش معرفی شده است.