06:18 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ورنا

۸ شرط جدید برای سه نوع معامله سهام شرکت های دولتی
نماد برتر- ۵۴ نماینده مجلس با تهیه طرحی برای ساماندهی فرایند فروش شرکت های دولتی ، ۸ شرط را برای سه نوع معامله عمده، بلوکی و مدیریتی سهام تعیین کردند.
فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
تعداد شرکتهای ایرانیان مقیم خارج که در پارک مستقرند/صادرات ۲۷ میلیون یورویی محصولات دانش‌بنیان
نماد برتر- رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه ۲۸ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک توسط ایرانیان مقیم خارج راه‌اندازی شده است، گفت: در سال گذشته ۵۰ محصول تولید شده در پارک فناوری پردیس به ارزش ۲۷ میلیون یورو به ۲۲ کشور صادر شده‌ است.
لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، یک گام تا تصویب دولت
نماد برتر- روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه کمیسیون اقتصاد دولت به پایان رسید و در دستور کار جلسه اصلی هیات وزیران قرار گرفت.
فرار سرمایه های خارجی از ترکیه
نماد برتر- همزمان با تشدید تنش های ژئوپلتیکی، سرمایه گذاران خارجی در حال بیرون کشیدن پول خود از بازارهای مالی ترکیه هستند.
پیشتازی ۲ شرکت در تحقیقات تولید واکسن کرونا/اولین پالایشگاه خون کشور راه‌اندازی می‌شود پیشتازی ۲ شرکت در تحقیقات تولید واکسن کرونا/اولین پالایشگاه خون کشور راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حوزه تولید واکسن مقابله با کرونا در حال حاضر با ۶ شرکت قرارداد منعقد شده است، گفت: در حوزه صنایع غذایی و توسعه امنیت غذایی، محصولات فناورانه متعددی در کشور تولید شده است و شاهد تولید برخی آنزیم‌ها و پروبیوتیک‌ها برای نخستین بار با توان نیروی متخصص در کشور هستیم.
ایجاد پارک فناوری در دانشگاه اصفهان/تزریق سرمایه‌های تازه به زیست بوم نوآوری اصفهان
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعلام خبر احداث پارک علم و فناوری در دانشگاه اصفهان و حمایت معاونت علمی از این اقدام، گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان اصفهان انجام شده است که تسهیل‌گر گسترش فناوری در این استان هستند.
دریافت کدبورسی برای دانش‌بنیان‌ها الکترونیکی شد
نماد برتر- با راه‌اندازی سامانه احراز هویت الکترونیک در بازار سرمایه مراجعات حضوری سرمایه‌گذاران برای ثبت نام و احراز هویت در بورس کاهش می‌یابد و باعث ایجاد شفافیت بیشتر در بازار سرمایه خواهد شد.
ستاری: اشتغالزایی دانش‌بنیان‌ها رشد ۵۰ درصدی را تجربه می‌کند
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر خود به استان قزوین خط تولید فیلم پلاستیکی چند لایه لمینت شده و سلفون حرارتی را در شهرک کاسپین افتتاح کرد.
انعکاس بحران نفت در کل اقتصاد آمریکا
نماد برتر- رونق نفت شیل که برای کمک به تحکیم خودکفایی آمریکا در تامین انرژی مورد تحسین بود در پی افت شدید تقاضا در بحران شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت‌ها، جای خود را به از دست رفتن مشاغل تعطیلی چاه‌ها و ورشکستگی‌ تولیدکنندگان داده است.
سرمایه گذاری یک میلیاردی سعودیها در شرکتهای نفتی اروپایی
نماد برتر- صندوق سرمایه دولتی عربستان سعودی سهام چهار شرکت نفتی اروپایی به ارزش یک میلیارد دلار را خریداری کرد.
آمریکا عامل اصلی قرارگیری ایران در لیست سیاه FATF
نماد برتر- یک دیپلمات غربی افشا کرد که آمریکا خواهان اتخاذ سختگیرانه ترین موضع ممکن توسط FATF در رابطه با ایران شده است.
مکث طلا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و فعالیت بازار در آستانه بیانیه سیاست اقتصادی بانک مرکزی آمریکا و نزدیک شدن مهلت اجرای دور جدید تعرفه‌ها روی کالاهای چینی تا حد زیادی تقلیل پیدا کرد.
 خرید گرینلند برای ترامپ چه قدر آب می خورد؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا قصد خرید گرینلند را دارد اما برای این کار موانع زیادی پیش روی خود خواهد دید.
نرخ تورم آمریکا افزایش یافت
پایگاه خبری راد: نرخ تورم ماهانه آمریکا بیشترین افزایش خود از سال ۲۰۰۶ را تجربه کرد.