03:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ورس های

اعلام روش های اجرایی ادغام نمادهای معاملاتی
نماد برتر- ادغام نمادهای معاملاتی شرکت بورس تهران طبق بند ۴ صورتجلسه شورای عالی بورس، اجرایی شد.
ثر تداوم سه عامل بر بازگشت اعتماد فعالان به بازار سهام
نماد برتر- افزایش ارزش معاملات خرد، افزایش نقدشوندگی، اظهارنظر رئیس سازمان و اتمام حجت با نمادهایی که بازارگردان ندارند از عواملی هستند که در صورت تداوم می توان امید داشت اعتماد به بازار بازگردد.
لزوم توجه به همه ابزارهای مالی برای سرمایه‌گذاری در بورس
نماد برتر- بورس ایران در مقابل بورس‌های دنیا نوپا به حساب می‌آید اما در طول همین مدت اندک فعالیت، از نظر تنوع ابزارها و نهادهای مالی و نیز از لحاظ حجم و گردش معاملات، رشد و توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است.
تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به بورس با ارزش معاملات بازار قابل مقایسه است؟!
دو ماه از زمانی که اعلام شد قرار است یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار تزریق شود، گذشته و آخرین اخبار حاکی از آن است که قرار شده این اقدام در چند فاز صورت بگیرد. البته به نظر می‌رسد رقمی که اعلام شده بیشتر از نظر روانی به بورس کمک خواهد کرد و در مقابل ارزش معاملات بازار ناچیز است.
سازمان بورس مدافع حقوق سهامداران است / نقدشوندگی بازار سیاست نخست ناظر بازار
نماد برتر- مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس به سوالات و دغدغه های مطرح شده با حضور گفت و گوی ویژه خبری پاسخ داد.
دو راهکار تعادل و کنترل هیجان در بورس/ محل صرف ۸۹.۶ هزار میلیارد نقدینگی
ماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به ورود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید از ابتدای سال به بورس و صرف ۸۰ درصدی در افزایش قیمت سهام، خواهان ایجاد تابلو برتر و دامنه نوسان شناور شد .
بازار به مسیر تحلیلی و عقلایی بازگشت
نماد برتر- عضو هیات مدیره بانک آینده، مجموعه اقداماتی را که هفته های اخیر در حاکمیت بازار سرمایه رخ داد، در بازگشت اعتماد به بازار اثرگذار دانست و گفت: معاملات امروز روان بود و ما شاهد برقراری تعادل روی سهام مختلف هستیم.
گذر زمان توقف غیرکارشناسی معاملات آتی سکه را اثبات کرد/ بازار نقدی طلا راه خود را می‌رود
نماد برتر- علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و رییس اسبق سازمان بورس در خصوص توقف معاملات آتی سکه گفت: رویکردی ایجاد شده بود که قراردادهای آتی سکه به بازار نقدی سکه جهت داده و بازار نقدی برای نوسان به آن نگاه می کند و این نوسانات بر بازار ارز نیز تاثیرگذار است؛ در حالی که با گذشت زمان مشخص شد این طور نیست و الان که این قراردادها را نداریم، بازار نقدی سکه و ارز همچنان راه خود را می روند.
بیل گیتس یک شبه ٦ میلیار دلار از دست داد
نماد برتر- بیل گیتس بیش از ۶ میلیارد دلار از ثروتش را در یک روز از دست داد.
بزرگ ترین عرضه اولیه جهان در راه است
نماد برتر- برخلاف عرضه اولیه های قبلی شرکت های چینی، سهام گروه انت فایننشیال در بورس های چین عرضه خواهد شد.
صادرات ۲۲ میلیون بشکه بنزین در یک روز!
نماد برتر- درحالی که بیش از یک سال از صادرات بنزین ایران از طریق رینگ بین المللی بورس انرژی می گذرد، روز گذشته ۲۲ میلیون بشکه بنزین از طریق این رینگ معامله شد تا رکورد معاملات روزانه بورس ایران در بورس انرژی رقم بخورد.
قیمت گذاری محصولات پذیرفته شده در بورس مغایر قانون و منطق اقتصادی است
نماد برتر- مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، هرگونه دخالت در قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا را فاقد منطق اقتصادی و مغابر با قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید دانست .
روش کار صندوق های اختصاصی بازارگردانی
نماد برتر- سرپرست اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری روند فعالیت صندوق های بازارگردانی اختصاصی را تشریح کرد.
طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق 2020
نماد برتر- ثمره افول کشورهایی چون آلمان و ژاپن و اتحاد جماهیر شوروی و البته رشد اقتصادی و تکنولوژیکیو شروع عصر ارتباطات (دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی) آمریکا را به عنوان تنها قطب مطرح جهان رقم زد .
برگزاری کارگاه آموزشی بازار سرمایه در وزارت امور خارجه
نماد برتر- کارگاه آموزشی بازار سرمایه برای آشنایی کارکنان وزارت امور خارجه و سفارتخانه های فعال در ایران به مناسبت هفته جهانی سرمایه گذاران «World Investor Week» برگزار شد.