19:44 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هک شدن

خانه‌های هوشمند دردسرساز شدند!
پایگاه خبری راد: ضعف‌های امنیتی موجود در پلت‌فرم‌ها می‌تواند اعتماد مصرف‌کنندگان به خانه‌های هوشمند را از بین ببرد و موجب شود آن‌ها اپراتورهای خود را تغییر دهند یا تمام سیستم را به طور کامل کنار بگذارند.
قابلیت جدید اینستاگرام برای مقابله با هک شماره‌های تماس
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد دارد با به‌روزرسانی قابلیت ورود دو مرحله‌ای، از هک شدن شماره تلفن و سیم‌کارت کاربران جلوگیری کند.
پرونده چند ماهه، دو هفته‌ای به نتیجه رسید
پایگاه خبری راد: با فرمان رییس‌جمهوری به سه وزارتخانه، دستور برخورد با مافیای خودرو که اقدام به واردات غیرقانونی بیش از ۶۴۰۰ دستگاه خودرو کرده بودند، صادر شد. این در حالی است که چند ماهی بود پرونده این تخلف باز مانده بود.
واردات هزاران موبایل با مسافران کثیرالسفر
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که پرونده‌هایی از جمله واردات ۶۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس، ساماندهی کالای همراه مسافر برای جلوگیری از واردات هزاران تلفن همراه توسط یک شخص و غیره در حال بررسی توسط دستگاه‌های متولی است، اما برای کاهش و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز باید سامانه‌های دیجیتال در همه دستگاه‌ها فعال شوند که برخی از این دستگاه‌ها در حوزه تجارت، اقتصاد، امنیت، انتظامات و قضایی مقاومت می‌کند.
یک وزارتخانه، دو صدا!
پایگاه خبری راد: برخلاف موضع رسمی چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت که موضوع هک شدن سایت این وزارتخانه در پرونده واردات غیرقانونی خودرو را تکذیب کرده بود، امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت تکذیبیه هک شدن سایت این وزراتخانه را، تکذیب کرد.
مراقب هکرهای تابستانی باشید
پایگاه خبری راد: لازم است شهروندان هنگامی که قصد مسافرت دارند، مقصد و نشانی دقیق سفر خود را در اینترنت به اشتراک نگذارند و از بارگذاری عکس‌های سفر در پروفایل شبکه‌های ‌اجتماعی خودداری کنند، چون این امر عدم حضور شما در منزل را در اختیار سارقان می‌دهد.
دو روایت متناقض از تخلفی واحد!
پایگاه خبری راد: پرونده واردات غیرقانونی چند هزار دستگاه خودرو با اطلاعیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جلوگیری از ترخیص این خودروها از گمرک، وارد مرحله جدیدی شده و ابهامات این پرونده را تشدید کرده است.
ارزش بیت کوین به کمترین سطح چهار ماه اخیر رسید
پایگاه خبری راد: با افزایش سختگیری‌ها نسبت به ارزهای مجازی در ژاپن، روند کاهش ارزش بیت کوین برای چهارمین هفته متوالی ادامه یافت.
متخلفان نظاره‌گر دعوای مسوولان!
پایگاه خبری راد: در حالیکه وقوع تخلف در روند واردات خودرو تایید شده، مناقشه دو سازمان مسوول در رابطه با هک شدن یا نشدن سایت وزارت صنعت، اصل موضوع را به حاشیه برده است؛ در حالیکه فارغ از روش تخلف، این اصل تخلف است که اتفاق افتاده و باید عوامل آن معرفی و با آن‌ها برخورد شود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت چه چیزی را تکذیب می‌کند؟
پایگاه خبری راد: سازمان بازرسی کل کشوردر اطلاعیه‌ای به تکذیبیه روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت که طی آن صحبت‌های ناصر سراج درباره هک شدن سایت وزارت صنعت و ورود ۵۰۰۰ خودروی مدل بالا به کشوررا رد کرد بود، واکنش نشان داد.
چه کسانی غیرقانونی خودرو وارد کردند؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته اظهار کرد که "سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس به صورت غیرمجاز وارد شده است". در این شرایط این سوال مطرح است که چرا هیچ اقدامی برای شناسایی متخلفان و برخورد با آنان صورت نمی‌گیرد؟
چرا در اینستاگرام ریپورت می‌شوید؟
پایگاه خبری راد: وقتی تهدید می‌کنند که پیج شما را در اینستاگرام ریپورت می‌کنند، معنی آن هک شدن نیست، یعنی می‌خواهند تعداد زیادی گزارش به نرم‌افزار بدهند و به اصطلاح اکانت شما را ریپورت کنند.
آسیب‌پذیری دستگاه‌های متصل به اینترنت دربرابر حملات سایبری
پایگاه خبری راد: پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که خیل عظیمی از دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت اشیاء (IoT) در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری بسیار بالایی دارند.
چرا بسته‌های اینترنتی زود تمام می‌شود؟
پایگاه خبری راد: برخی کاربران گله دارند که چرا حجم اینترنت ما زود تمام می شود؟ کارشناسان راهکارهایی پیشنهاد می‌کنند که می‌توان از آن‌ها برای مدیریت و کنترل مصرف اینترنت همراه استفاده کرد.
چطور از هویت مجازی خود حفاظت کنیم
پایگاه خبری راد: هویت یک کاربر متشکل از کلیه اطلاعاتی است که نشان دهنده وی باشد از این رو محرمانه بودن و حفاظت از آن می‌تواند شما را از گزند آسیب‌ها و تهدیدات مرتبط با فضای سایبر در امان نگه دارد.