21:06 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هکرها

اطلاعات کاربران آیفون در دستان هکرها
نماد برتر- اپل در جدیدترین گزارش‌های منتشره رسماً آسیب‌پذیری اپلیکیشن میل در سیستم عامل ios و نفوذ هکرها به اطلاعات کاربران آیفون و آی‌پد را تایید کرد.
گوگل ایمیل‌های آلوده درباره ویروس کرونا را مسدود می‌کند
نماد برتر- گوگل به تازگی اعلام کرده که در هفته گذشته از ارسال میلیون‌ها ایمیل آلوده به بدافزار و ویروس با عنوان گمراه کننده ویروس کرونا به کاربران جی‌میل جلوگیری کرده است.
حملات سایبری و اختلالات اینترنتی
نماد برتر- حملات سایبری از مواردی است که با هدف قرار دادن زیرساخت‌های کشور به اختلال اینترنتی و نارضایتی کاربران منجر شد، هرچند از ابتدای سال گذشته از سپر دفاعی با نام دژفا رونمایی شده بود که در شناسایی و مقابله با این حملات سایبری تاثیر زیادی داشت.
هشدار امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی
نمادبرتر- کارشناسان امنیتی به کاربران دستگاه های اندرویدی قدیمی هشدار دادند که به علت عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار خواهند گرفت.
ماجرای هک سایت "علی بابا" چیست؟
نماد برتر- روز گذشته اعلام شد که تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند.
نکاتی برای این‌که در دنیای دیجیتال ایمن باشید
پایگاه خبری راد: مشاغل در همه ابعاد روزانه قربانی حملات سایبری می‌شوند؛ بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند به شرکت‌ها به طور متوسط ۲.۴ میلیون دلار یا بیش‌تر خسارت وارد کنند و این سؤال وجود دارد که اهداف اصلی این حملات چه کسانی هستند؟
احتیاط کنید؛ خطر اتصال به وای‌فای‌ رایگان!
پایگاه خبری راد: اگرچه اینترنت رایگان به صورت وای‌فای امروزه در مکان‌های عمومی بسیاری یافت می‌شود و مورد استفاده بسیاری از کاربران هم قرار می‌گیرد، اما با توجه به ضریب امنیت بسیار پایین و ریسک‌های متعددی که این وای‌فای‌ها دارند، باید در در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد.
اکانت مدیر توییتر هک شد
پایگاه خبری راد: هکرها بعد از هک حساب کاربری جک دورسی، مدیر ارشد اجرایی شبکه اجتماعی توییتر، به انتشار محتوای نژادپرستانه و تهدید به بمب‌گذاری مقر مدیران این شرکت کردند.
 چگونه امنیت حساب‌های کاربری خود را ارتقا دهیم؟
پایگاه خبری راد: کاربران همواره به منظور ارتقای امنیت سایبری و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی خود باید اقدامات مختلفی را انجام دهند.
با اثر انگشت وارد گوگل شوید!
پایگاه خبری راد: گزارش‌ها حاکی است که کاربران در ماه‌های آینده احتمالا قادر خواهند بود از طریق اثرانگشت خود وارد برخی از سرویس‌های گوگل شوند.
بهترین برنامه‌های مدیریت گذرواژه
پایگاه خبری راد: نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه یکی از روش‌های توصیه شده توسط کارشناسان برای ارتقای امنیت سایبری حساب‌های کاربری افراد در فضای مجازی است که می‌تواند به کاربران در حفظ رمزعبور اکانت خود کمک کند.
آیفون را هرچه سریعتر آپدیت کنید!
پایگاه خبری راد: کاربران به منظور حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری گوشی آیفون خود بهتر است هرچه سریعتر نسخه به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS ۱۲.۴ را دریافت کنند.
قانون درباره‌ فیلترشکن‌ها چه می‌گوید؟
پایگاه خبری راد: علی‌رغم تصمیم برای فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی، بخشی از کاربران همچنان با بهره‌گیری از فیلترشکن عضو این برنامه‌ها هستند و این سوال همواره مطرح بوده که آیا قانون صراحتا استفاده از فیلترشکن‌ها و فروش آن‌ها را ممنوع کرده است؟
همه چیز درباره پدافند سایبری ایران
پایگاه خبری راد: در هم آمیختگی فضای سایبری با زندگی مردم، ناگزیر ضرورت یک زیرساخت حیاتی امن در فهرست بایدهای سازمان‌ها قرار داده تا شاهد تأثیرگذاری تهدیداتی از جنس سایبری نباشیم. پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات هم بر همین مبنا کلید خورده است.
بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان در دو دهه اخیر
پایگاه خبری راد: باتوجه به افزایش تعداد حملات سایبری و بدافزاری در جهان، این گزارش به مرور و معرفی بزرگترین و رسانه‌ای ترین سرقت های اطلاعاتی در طول دو دهه اخیر می‌پردازد.