05:51 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هفت تپه

خصوصی‌سازی سوء استفاده از اعتبار بنگاه نیست
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری بر ضرورت شناسایی صلاحیت مدیران و ارزش واقعی بنگاه‌های اقتصادی پیش از واگذاری تاکید کرد.
 فاصله زیاد خصوصی‌سازی واقعی با آنچه در ایران انجام شد
پایگاه خبری راد: پیش آمدن مسائل مربوط به شرکت‌هایی که تحت عنوان خصوصی‌سازی به بخش‌های دیگر واگذار شدند باعث شده برخی از طرفداران خصوصی‌سازی به حمایت از این اصل علمی اقتصاد بپردازند اما به اعتقاد یک کارشناس اقتصادی، آنچه در ایران تحت عنوان خصوصی‌سازی انجام شده با خصوصی‌سازی واقعی تفاوت زیادی دارد.
حفظ امنیت شغلی کارگران مستلزم دوام و ماندگاری کارخانه‌ها
پایگاه خبری راد: از نگاه یک کارشناس مسایل اقتصادی حفظ امنیت شغلی کارگران مستلزم دوام و ماندگاری کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی است و با حفظ بنگاههای اقتصادی، قراردادهای کارگران هم تمدید و امنیت شغلی نیروهای کار حفظ می‌شود.
چرا مشکل کارگران درک نمی شود؟
پایگاه خبری راد: در ماه‌های گذشته شرکتی نبوده که به اندازه چند سال اخیر از نوسان نرخ ارز سود نکرده باشد. او معتقد است در صورت تهدید کارفرمایان به تعدیل نیروهای کار و مقاومت برای ترمیم دستمزدها، حوادث تلخ کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد تکرار خواهد شد.
 کارخانه ها را به بخش تعاون برای دلگرم کردن کارگران واگذار کنید!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با انتقاد از روند خصوصی‌سازی در کشور، از نمایندگان مجلس خواست تا کمیته تحقیق و تفحص از خصوصی‌سازی را به جریان بیندازند و بررسی کنند که واگذاری شرکت‌هایی نظیر نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی، به قیمت واقعی بوده است؟
تعیین تکلیف کارگران هفت تپه و فولاد خوزستان در روز سیزدهم آذر ماه
پایگاه خبری راد: بررسی بیشتر وضعیت کارگران هفت تپه و فولاد ملی خوزستان به کارگروهی از کمیسیون اجتماعی واگذار شده که قرار است سه‌شنبه هفته جاری گزارشی را ارائه کرده تا در نهایت کمیسیون به راه حلی برای رفع مشکلات برسد.
خصوصی سازی نیشکر هفت تپه به ضرر کارگان است!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسایل اقتصادی به سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد کرد، شرکتهایی مثل هفت‌تپه به برابر اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش تعاونی واگذار یا مدیریت آنها را به شیوه تعاونی‌ تعیین کند .
خصوصی‌سازی به ضرر کارگران است!
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران به سازمان خصوصی سازی پیشنهاد کرد قبل از واگذاری بنگاه‌ها به بخش خصوصی، نظر کارگران را بشنود و اهلیت و صلاحیت مدیرانی که این بنگاه‌ها را خریداری می‌کنند، بسنجد.
ضرورت بهره برداری از نیشکر در شرایط سرمای فعلی
پایگاه خبری راد: اگر تا ظرف چند روز آینده از نی‌ها بهره‌برداری نکنیم، شکر دچار سرمازدگی می‌شود. در پی آن هستیم که در طول این هفته نیز حقوقی دیگر به کارگران هفت‌تپه بدهیم.
98 درصد تسهیلات را در جای دیگری سرمایه‌گذاری می شود!
پایگاه خبری راد: قانون کار سال ها است که به مسلخ برده شده است.
به کارگران گروه ملی قول پرداخت یک ماه حقوق تا هفته آینده داده شده است
پایگاه خبری راد: مجوزی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده تا تولیدات گروه ملی فولاد ایران در بازار به فروش برسد و از محل فروش این محصولات، حقوق کارگران پرداخت و مواد اولیه مورد نیاز تولید نیز تامین شود.
تبعات افزایش مزد کارگران!
پایگاه خبری راد: هر تصمیمی که به افزایش دستمزد کارگران منجر شود نیازمند پیش‌بینی نظام جبرانی دولت برای کارفرمایان خواهد بود.
 زمان دولتی بودن  نیشکر هفت تپه کسی درباره 350 میلیارد تومان زیان انباشته آن حرفی نمی‌زد؟!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: نیشکر هفت تپه حدود ۵۰ سال دولتی بود و ۳۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته به بار آورد و حقوق کارکنانش هفت ماه معوق مانده بود، اما طی مدتی که به بخش خصوصی واگذار شده است در آن ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و حقوق معوق به دو ماه رسید.
فراتر از «مزد»
پایگاه خبری راد: اعتصاب کارگران کارخانه‌ی نیشکر هفت‌تپه، یکشنبه‌ی این هفته، با یک توافق، پایان یافت. این بار نسبت به اعتصاب‌های آذرماه، گام‌هایی به پیش برداشته شد؛ اما مشکل، همچنان باقی است.
کشاورزان شوش در خوزستان رکورد تولید گندم کشور را شکستند
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش در شمال خوزستان گفت: کشاورزان این شهرستان با تولید 318 هزار تن محصول گندم، رکورد تولید گندم را در کشور شکستند.
صفحه قبل | صفحه بعد