22:54 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هزینه بالا

مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو می‌تواند موجب ایجاد آرامش در بازار خودرو شود، بر ضرورت کوتاه کردن دست دلالان و قیمت‌گذاری شفاف برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تاکید کرد.
ضرر آلومینیومی‌ها از جنگ تجاری جهانی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت تولیدکننده آلومینیوم آلکوا هشدار داد تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین تأثیر منفی روی قیمت‌های جهانی آلومینیوم گذاشته و به صنعت آلومینیوم آسیب می‌زند.
بهترین جایگزین درآمدهای نفتی
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار، از بخش حمل و نقل به عنوان بهترین جایگزین فروش نفت نام برد و گفت: حمل ونقل ریلی، دریایی و ترانزیت، ارزآوری، اشتغالزایی و درآمدزایی بسیاری برای کشور دارد و می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.
گام مشترک صنعت و دانشگاه برای ساخت حسگر شناسایی مواد قابل انفجار
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه مالک‌اشتر موفق به ساخت نانوحسگری برای تشخیص ارزان، دقیق و سریع مواد قابل انفجار شدند.
بزرگترین دغدغه‌های مشتریان برای خرید خودروهای برقی چیست؟
پایگاه خبری راد: شاید شما نیز علاقه زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست داشته باشید اما آیا تابحال به عواملی که موجب شده تاکنون یک خودروی برقی نخرید، فکر کرده اید؟
سرو پیتزا در کاغذهای ۳ بار بازیافت‌شده!
پایگاه خبری راد: پک‌ها و بسته‌بندی‌های پشت‌طوسی پیتزا، ساندویچ و شیرینی، کاغذهای سه بار بازیافت‌شده‌ای هستند که اغلب استاندارد مؤسسه استاندارد و وزارت بهداشت را نیز ندارند و حامل انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها هستند.
حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
پایگاه خبری راد: پیشنهاد بانک مرکزی که در سال گذشته مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی به هیأت دولت ارائه شده بود، برای بررسی در دستور کار کمیسیون اقتصادی هیأت دولت قرار گرفت.
تحلیل رفتار آمریکا درباره تمدید معافیت مشتریان نفتی ایران
پایگاه خبری راد: معافیت شش‌ماهه آمریکا به هشت مشتری نفت ایران رو به پایان است و باز هم آمریکایی‌ها بازی روانی خود با بازار جهانی نفت درباره این‌که این معافیت‌ها را تمدید خواهند کرد یا خیر، آغاز کرده‌اند. اما در این راستا، کارشناسان داخلی و خارجی بر این باورند که آمریکا معافیت‌ها را تمدید خواهد کرد.
تدبیر دولت برای کاهش مصرف بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از CNG در سبد مصرف، موضوعی تازه در دستگاه‌های متولی نیست، اما تأکید روی این موضوع می‌تواند سرفصلی تازه در ادبیات سودبری از حامل‌های جدید انرژی و حتی کاهش مصرف بنزین در کشور که مدتی است باعث دغدغه مسئولان شده باشد.
تولید غذای لوکس در کویر ایران
پایگاه خبری راد: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: این استان کویری به مرحله استحصال خاویار نیز رسیده به طوری که اولین استحصال خاویار سال گذشته توسط بخش خصوصی به میزان 2.4 کیلوگرم از یک ماهی به ارزش 12 میلیون تومان انجام شده است.
فراخوان همکاری با پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی در رفع یک چالش فرآیند شیرین‌سازی گاز ترش
پایگاه خبری راد: در بیست و دومین چالش نوآوری نانو که با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و پالایشگاه ششم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار می‌شود، از محققان و فناوران دعوت شده است تا با ایده‌های نوآورانه، ایده‌های نوین برای کاهش غلظت آمین مورد نیاز در فرآیند شیرین‌سازی گاز با استفاده از فناوری نانو ارائه دهند.
واردات سوخت از روسیه و اروپا با قیمت‌های بالا
پایگاه خبری راد: ونزوئلا در پی تحریم‌های آمریکا و توقف واردات از این کشور، با پرداخت نرخ بالاتر از بازار، از روسیه و اروپا سوخت وارد می‌کند.
ناگفته‌های پالیزدار درباره مفاسد اقتصادی
پایگاه خبری راد: راست و چپ بر این نکته اتفاق نظر دارند که اگر نظام یک پاشنه آشیل داشته باشد، همانا فساد است. رتبه بد ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی در زمینه فساد به همراه انتشار گاه به گاه اخبار دستگیری و محاکمه مفسدان اقتصادی ریز و درشت، همگی از گستردگی فساد و از آن مهم تر، ادراک گسترده فساد در میان مردم حکایت دارد.
درخواست تعدادی از ایرانیان مقیم آلمان از «ایران ایر »
پایگاه خبری راد: تعدادی از ایرانیان مقیم آلمان، در یک درخواست اینترنتی از شرکت هواپیمایی « ایران ایر» خواستند که خطوط پرواز مستقیم در مسیر تهران - مونیخ -تهران را برقرار کند.
تقویت بینایی خودروهای خودران!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" سعی دارند کیفیت تشخیص خودروهای خودران را با کمک یک سیستم جدید تقویت کنند.