03:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ناوگان

اگر گردش مالی فرودگاه چابهار بود، وضع محرومیت منطقه اینگونه نبود
نماد برتر- یک مقام مسئول در منطقه آزاد چابهار معتقد است که اگر سال ها پیش شهر فرودگاهی چابهار ایجاد شده بود، با گردش مالی که داشت اکنون وضعیت چابهار در محرومیت، مدرسه و تامین آب شرب اینگونه نبود.
بررسی گزارش سازمان راهداری به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل کالا در کمیسیون عمران
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش سازمان راهداری در خصوص برنامه های این سازمان به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل کالا در کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
سطح داخلی‌سازی واگن‌های مترو به ۸۵ درصد می‌رسد
نماد برتر- ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری بازیگران اصلی زیست‌بوم ریلی درون شهری در تلاش است تا بومی‌سازی واگن‌های مترو را در کشور محقق کند. پیش‌بینی شده دانش فنی و طراحی داخلی واگن‌های مترو تا پایان امسال به ۸۵ درصد می‌رسد.
لزوم اتخاذ تصمیم های قاطع، اقناع افکار عمومی و همکاری همگانی
نماد برتر- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند.
مسافربرهای شخصی رقیب ناوگان حمل‌ونقل مسافر نیستند
نماد برتر- مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به‌روز سازی و توسعه خدمات دانش‌بنیان و داده محور بر اساس بانک اطلاعاتی بهترین راهکار برای تقویت حوزه حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری است.
برنامه پنج‌ساله خودروسازی با محوریت ایدرو از امروز تدوین می شود
نماد برتر- معاون وزارت صنعت از تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی با مشارکت نخبگان، ذینفعان و فعالان عرصه تولید با محوریت ایدرو خبر داد که از امروز شروع می شود 
کاهش مدت زمان خاموشی‌ها با هوشمندسازی مراکز برق
نماد برتر- معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به تعویض کابل‌های خودنگهدار گفت: سال گذشته ۸۰۰۰ کیلومتر خودنگهدار جایگزین کابل‌های مسی شد و امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی ۱۴ هزار کیلومتر جایگزین خواهد شد.
شرایط واردات کامیون اعلام شد
نماد برتر- شرایط واردات کامیون‌های حداکثر سه سال کارکرده براساس مصوبه هیات وزیران به گمرک برای اجرا ابلاغ شده است.
تسهیل روند صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی
نماد برتر- در سی و چهارمین نشست کارگروه توسعه صادرات، بر تسهیل روند صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی بخش خصوصی تأکید شد.
اعزام دو نفتکش ونزوئلایی برای تحویل نفت
نماد برتر- دو نفتکش متعلق به ونزوئلا که مجموعا حامل حدود ۱.۲ میلیون بشکه نفت سنگین هستند، در حال عبور از اقیانوس آتلانتیک برای تحویل نفت به مشتریان این کشور هستند.
مصوبه مهم وزارت صنعت برای عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا
نماد برتر- طبق مصوبه مهم کارگروه توسعه صنایع وزارت صنعت، خودروسازان باید محصولات را تنها از طریق عرضه در بورس کالا عرضه کنند .
دناپلاس اتوماتیک به ترتیب اولویت ثبت نام درحال واگذاری به مشتریان است/ افزایش قیمت بازار نفعی برای ایران خودرو ندارد
نماد برتر- محصول دناپلاس اتوماتیک ایران خودرو،‌ براساس موعد تحویل درحال واگذاری به مشتریان است و عامل اصلی تاخیر در تحویل نیز موضوع قیمت گذاری آن بوده است.
تحریم و کرونا یک روز هم تجارت دریایی متوقف نکردند
نماد برتر- معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همه راهبردهای دریایی کشور در حوزه اقتصاد و تجارت، به رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم و شیوع کرونا، در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد و حرکت کشتیرانی تجاری ایران در مسیرهای بین‌المللی، حتی یک روز هم متوقف نشده است.
افزایش ۲۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
نماد برتر- مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملکرد تعداد عملیات‌های تکمیل‌شده حفاری در این شرکت در نیمه نخست امسال حدود دو برابر شده و بدین ترتیب تولید نفت از میادین نفتی خلیج فارس، بیش از ۲۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
نماد برتر- از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان برای تولید این حجم از بنزین می‌بایست یک پالایشگاه با حداقل ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز احداث می‌شد.