10:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ناو

به روزرسانی یک زیرساخت‌ مشکل‌ساز شد
اختلال امروز سایت TSETMC مربوط به یکی از به روزرسانی‌های زیرساخت این سامانه بوده که در حال حاضر رفع شده است.
حرکت بانکی‎‌ها روی ریل سالم
با اصلاح نظام بانکی و ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، حرکت بانک‌ها روی ریل صحیح و سالم انجام می‌گیرد و اقدامی برخلاف قوانین صورت نمی‌گیرد.
۵ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، بیستم و یکم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۷۸۹ واحد کاهش، رقم ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ واحد را به ثبت رساند.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
الگوریتم‌بازها چه کسانی هستند؟
براساس دستورالعمل افشای اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، استفاده از الگوریتم تنها برای عملیات بازارگردانی مجاز است و شرکت‌های نرم‌افزاری حق افشای اطلاعات عمق سفارش‌ها به درگاه‌های آنلاین به‌جز آنلاین گروهی را ندارند.
حمل بار بدون تعرفه تحمیلی
در صورت آزادسازی تعرفه‌ها و بحث لغو قیمت‌گذاری‌ دستوری، بارها بهینه‌تر از وضع موجود توسط شرکت های حمل و نقلی در کشور جابجا و حمل یک سر خالی هم به مرور کاهش خواهد یافت.
۶ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز، (شنبه، هفدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۷۰۵ واحد کاهش، رقم ۴۲۰ هزار و ۵۸۰ واحد را به ثبت رساند.
نوپاهایی که با سرمایه‌گذاری جسورانه جان می‌گیرند
صندوق جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که به راه‌اندازی کسب ‌و کارهای جدید، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه فناوری کمک به سزایی می‌کنند.
آغاز عملیات اجرایی پارک های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) از انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث پارک‌های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن خبر داد و گفت این دو پارک در استان چهارمحال‌وبختیاری وارد فاز اجرایی می‌شوند.
تأسیس «کانون شرکت‌های سبدگردانی» از نگاه موافقان و مخالفان
آیا تاسیس «کانون شرکت‌های سبدگردانی» و افزایش شمار کانون‌ها به افزایش قدرت و کارایی نهادهای مالی می‌انجامد یا نتیجه معکوس خواهد داشت؟
مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی ابقا شد
حسین فهیمی در جلسه اخیر هیات مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در سمت مدیر عاملی این شرکت ابقا شد.
فروش پر حجم «کیمیاتک» معاملات را کند کرد
کندی معاملات امروز به دلیل حجم بالای سفارش نماد «کیمیاتک» بوده و اکنون معاملات به روال عادی برگشته است.
مس، فلزی سرخ در مسیر رشد و پیشرفت
استخراج فلز مس در سال های اخیر با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا صورت گرفته و به همین سبب، محصول به دست آمده دارای کیفیت بالایی است.
دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از ابلاغ دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه خبر داد.