05:47 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میزان خرید

تصمیمات کوتاه مدت دردسرساز بورسی
نماد برتر- شاید زمانی که وزارت نفت مخالفت خود با عرضه پالایشی یکم که باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه است را اعلام کرد، هرگز گمان نمی کرد که حرکت دومینووار نزول شاخص را آغاز کرده است؛ اتفاقی که در ابتدا باعث ریزش سهم های پالایشی و به تبع آن انواع سهم های کوچک و بزرگ بود و تصمیمات کوچک و بزرگی که برای بازگرداندن تعادل به بازار گرفته شد، تقریبا اثرگذار نبود. موضعی که یک تحلیلگر بازار سرمایه نیز به آن اشاره و از عدم هماهنگی در تصمیم گیری در دولت انتقاد کرد.
فعالان بازار سرمایه درباره حمایت دستوری حقوقی‌ها از بازار چه نظری دارند
نماد برتر- جلسه مدیران بورسی با فعالان حقوقی در حالی همچنان ادامه دارد که برخی از تداوم حمایت حقوقی‌ها خبر میدهند. در این میان اما فعالان بازار سرمایه نظرات متفاوتی در این باره دارند.
خرید طلا با کارت ملی ارتباطی با اخذ مالیات ندارد
نماد برتر- به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ارائه کارت ملی برای خرید سکه و طلا به منظور جلوگیری از پولشویی بوده و هدف از این اقدام، احراز هویت خریدار است. ضمن اینکه الزام کارت ملی برای خرید طلا با موضوع مالیات ارتباطی ندارد.
خرید تضمینی 330 هزار تن گندم در استان مرکزی
نماد برتر- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 330 هزارتن گندم به صرت تضمینی در استان مرکزی خریداری شده و پیش بینی می شود تا پایان شهریور حداقل 350 هزار تن گندم خریداری شود.
انتقال ۸۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به سبد سهامداران خرد بورسی
نماد برتر- معامله گران خرد بازار سهام در هفته گذشته به خریدهای خود ادامه دادند و در تمامی روزهای هفته بیشتر از آنکه فروشنده باشند، خریدار بودند. در نهایت توانستند بیش از ۸هزار و ۶۰۰میلیارد تومان نقدینگی را به سبد سهام خود منتقل کنند.
خرید تضمینی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم/ واردات ۸۵ درصد روغن مورد نیاز کشور
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا امروز بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شده است و تلاش می‌کنیم مطالبات کشاورزان را به‌موقع پرداخت کنیم.
واکنش مصرف‌کنندگان به شوک نفتی عربستان
نماد برتر-تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت صادرات نفت خود در ژوییه ممکن است باعث شود آسیا درهای خود را به روی تولیدکنندگان نفت آمریکایی بگشاید و فروش آنها به بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان را تقویت کند.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
بگذارید دیگران هم خرید کنند!
نماد برتر- سوپرمارکت‌های انگلیس روز یکشنبه از خریداران درخواست کردند خرید وحشت زده در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را متوقف کرده و به اندازه نیاز خرید کنند تا دیگران هم بتوانند نیازهایشان را تامین کنند.
تقاضای کم سابقه برای اوراق قرضه دلاری
نماد برتر- وزارت خزانه‌داری آمریکا از رسیدن تقاضای خرید اوراق قرضه دلاری به بالاترین سطح هفت سال اخیر خبر داد.
کاهش شدید خرید خانه توسط خارجی ها در آمریکا
پایگاه خبری راد: میزان خرید خانه توسط خارجی ها در آمریکا ۳۶ درصد کاهش پیدا کرد.
دستور چین برای توقف واردات محصولات کشاورزی آمریکا
پایگاه خبری راد: دولت چین در واکنش به اقدام اخیر دولت ترامپ، از شرکت‌های دولتی خواست واردات محصولات کشاورزی آمریکایی را متوقف کنند.
ایرانی ها چقدر خانه در ترکیه خریدند؟
پایگاه خبری راد: حدود چهار درصد کل خانه‌های فروخته شده ترکیه در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ توسط اتباع خارجی خریداری شده است.
رقیبی برای نفت ایران نیست
پایگاه خبری راد: در حالی که عربستان و امارات زیر پرچم آمریکا سعی در حذف ایران از بازار بین‌المللی نفت داشته‌اند، وزیر نفت کشورمان برای چندمین بار تاکید کرده است که هیچ کشوری نمی‌تواند جای نفت ایران را پر کند.
گزارشی از قاچاق گندم به خارج نداشته‌ایم
پایگاه خبری راد: معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ۲۵ استان کشور خریداری شده و گزارشی از قاچاق این محصول استراتژیک به خارج از کشور نداشته‌ایم.